Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Koper schreef:Ik gebruik een lange (1,20 meter) dressuurzweep om eventuele honden en andere ongewenste wezens van mij af te houden wanneer ik rijd. Ook doet hij dienst als blokkeervoorwerp wanneer mijn paard er van tussen denkt te gaan (altijd naar rechts, daarom houdt deze linkshandigerd de zweep in de rechterhand) en heel soms gebruik ik hem zelfs om mijn paard op het kruis te kietelen met het kwastje.
Koper schreef:Ik gebruik een lange (1,20 meter) dressuurzweep om eventuele honden en andere ongewenste wezens van mij af te houden wanneer ik rijd. Ook doet hij dienst als blokkeervoorwerp wanneer mijn paard er van tussen denkt te gaan (altijd naar rechts, daarom houdt deze linkshandigerd de zweep in de rechterhand) en heel soms gebruik ik hem zelfs om mijn paard op het kruis te kietelen met het kwastje.
Palsgraaf schreef:Ik heb een hele poos gereden met aan elke kant een zelfde lange dressuurzweep. Dan kon ik snel aan de beide kanten een klein hulpje geven tijdens de oefeningen.
Het vereist enige handigheid, maar het went ontzettend snel.
Tevens durfde een voormalig instructeur me nog een kort zweepje tussen mijn twee handen te zetten. Zodat ik ze meer op gelijke hoogte hield, gelijke druk en ze wat meer zou dragen... Echt niet handig... Maar ik doe het nog regelmatig, want ik merk dat mijn paard me dan heel wat vriendelijker vind na die opfrissing.