Het zat zo anders, ik kon mijn "zit" er niet op vinden.
Inmiddels rijd ik alleen nog maar met springzadel en kan ik er prima op dressuren
halfdiepe zit is perfect. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

halfdiepe zit is perfect.
Bunn schreef:Jup, dat is een kwestie van wennen (ik moest zelfs wennen toen ik van m'n oude springzadel naar m'n nieuwe ging, beide Franse vlakzitters). En het helpt echt enorm als je beugels heel erg kort zitten. Bij mij zitten er 7 gaatjes verschil tussen m'n dressuur- en springzadel, kan je nagaan!

xemmafalcon schreef:Bunn schreef:Jup, dat is een kwestie van wennen (ik moest zelfs wennen toen ik van m'n oude springzadel naar m'n nieuwe ging, beide Franse vlakzitters). En het helpt echt enorm als je beugels heel erg kort zitten. Bij mij zitten er 7 gaatjes verschil tussen m'n dressuur- en springzadel, kan je nagaan!
7 gaatjes?
Dat is inderdaad wel een groot verschil
Dat is wel geleidelijk gegaan hoor, maar op den duur merkte ik dat het zo kort echt makkelijker is om fijn in balans te zitten. Ik switch nu trouwens heel makkelijk tussen zadels: heb daar geen last meer van.
ik kan dan niet eens fatsoenlijk lichtrijden. Maar het went sneller dan je denkt, en vaak helpt wat korter gaan zitten dan je had verwacht, wel een hoop