_helga_ schreef:In de waterbak vind ik ook niet echt lekker smakelijk.
Ga me tandenborstel ook niet schoonmaken in me glas drinken.
Altijd nog schoner dan niet schoonmaken
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Syl1612 schreef:_helga_ schreef:In de waterbak vind ik ook niet echt lekker smakelijk.
Altijd nog schoner dan niet schoonmaken
wortelsussie schreef:Ik maak bijna nooit het bit schoon. Krap soms voor t rijden er wat vanaf en hang m na t rijden gewoon terug. Waarom? Ja lui, niet echt een kraantje bij de hand. Paard heeft er geen last van, bit en ik ook niet. Eens in de zoveel tijd maak ik m schoon, na maanden.
welshfan97 schreef:Wij maken hier thuis altijd meteen het bit schoon, als er geen kraan in de buurt is dan in de waterbak, het is maar een beetje speeksel. Maar wat ik niet goed snap is waarom je het niet zou doen omdat je er geen zin in hebt na het rijden (terwijl het dan echt een kwestie is van 10 seconden onder het water houden en een beetje vegen met je handen misschien), maar dan wel later wanneer het droog is moeten gaan staan schrobben om het enigszins schoon te krijgen.
Babootje schreef:welshfan97 schreef:Wij maken hier thuis altijd meteen het bit schoon, als er geen kraan in de buurt is dan in de waterbak, het is maar een beetje speeksel. Maar wat ik niet goed snap is waarom je het niet zou doen omdat je er geen zin in hebt na het rijden (terwijl het dan echt een kwestie is van 10 seconden onder het water houden en een beetje vegen met je handen misschien), maar dan wel later wanneer het droog is moeten gaan staan schrobben om het enigszins schoon te krijgen.
Het is bij mij geen kwestie van "geen zin". Een te schoon bit kan irriteren.
Daphneeeej schreef:Ik heb in geen jaren mijn bitten schoon gemaakt. Nooit nodig gevonden, denk dat een paard liever een smaakje van eten proeft dan een metaal smaak. Maar ook heb ik het eerlijk nog nooit gehad dat mijn bitten vies oid waren. Bitten zijn altijd eigenlijk 'schoon' Ik controleer alleen voor gebruik op scherpe randjes.
welshfan97 schreef:Daphneeeej schreef:Ik heb in geen jaren mijn bitten schoon gemaakt. Nooit nodig gevonden, denk dat een paard liever een smaakje van eten proeft dan een metaal smaak. Maar ook heb ik het eerlijk nog nooit gehad dat mijn bitten vies oid waren. Bitten zijn altijd eigenlijk 'schoon' Ik controleer alleen voor gebruik op scherpe randjes.
Ik vergelijk het altijd met een beugel waar het speeksel van de vorige dag nog aanzit, zelf vind ik dat echt heel smerig.
Wij gebruiken vanwege die ijzersmaak (als die er al aan zou zitten) het liefst argentaan bitten (schijnen beter te smaken, zijn wel ook een stuk prijziger).
Daphneeeej schreef:[quotewelshfan97"]Daphneeeej schreef:Ik heb in geen jaren mijn bitten schoon gemaakt. Nooit nodig gevonden, denk dat een paard liever een smaakje van eten proeft dan een metaal smaak. Maar ook heb ik het eerlijk nog nooit gehad dat mijn bitten vies oid waren. Bitten zijn altijd eigenlijk 'schoon' Ik controleer alleen voor gebruik op scherpe randjes.
Ik vergelijk het altijd met een beugel waar het speeksel van de vorige dag nog aanzit, zelf vind ik dat echt heel smerig.
Wij gebruiken vanwege die ijzersmaak (als die er al aan zou zitten) het liefst argentaan bitten (schijnen beter te smaken, zijn wel ook een stuk prijziger).
welshfan97 schreef:Wij maken hier thuis altijd meteen het bit schoon, als er geen kraan in de buurt is dan in de waterbak, het is maar een beetje speeksel. Maar wat ik niet goed snap is waarom je het niet zou doen omdat je er geen zin in hebt na het rijden (terwijl het dan echt een kwestie is van 10 seconden onder het water houden en een beetje vegen met je handen misschien), maar dan wel later wanneer het droog is moeten gaan staan schrobben om het enigszins schoon te krijgen.
Babootje schreef:Het is bij mij geen kwestie van "geen zin". Een te schoon bit kan irriteren.
welshfan97 schreef:Ik doelde vooral op de geen zin mensen, die zich hier naar mijn verbazing in grote aantallen meldden.
Maar naar jou uitspraak ben ik wel benieuwd. Hoe kan dat dan? Ik kan me er niets bij voorstellen dat een schoon bit kan irriteren. Juist wel een vies bit dat een hoop rotzooi met zich meedraagt en dat via eventuele miniscule wondjes de huid kan binnendringen.
_helga_ schreef:In de waterbak vind ik ook niet echt lekker smakelijk.
Jotoma schreef:_helga_ schreef:In de waterbak vind ik ook niet echt lekker smakelijk.
Haha moest even lachen, grappige vergelijking, maar hij gaat niet helemaal op. Jij eet je eten toch ook niet van een bord van zand of van de vloer?
Was jij ook voor elke paardenmaaltijd de eetbak af?