monty roberts halster?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:13

Anoniem schreef:
kan je ze er ook gewoon mee vastzetten? (trailer bv..)

Ja het kan wel, je moet er alleen opletten dat je ze niet aan de trainingsringen vastzet.
Die van mij staat altijd aan de ringen bij zijn kaak vast als hij zijn trainingshalster om heeft in de trailer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:15

Ik heb het halster ook en ben er onwijs blij mee! Ik heb hem voor mijn jonge paard en met wandelen of fietsen is hij erg fijn. Net iets meer te zeggen zonder gelijk een hoofdstel net bit nodig te hebben.

Afbeelding

Hij is erg ruim verstelbaar en pas ook mijn volwassen Tinker. Ik zet ze er ook gewoon aan vast met de ring onder de kaak.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:16

bente_sat schreef:
Het halster heeft naast de ringen die aan het touw over de neus zitten ook de gewone ringen waar je een paard normaal aan vast zet. In principe zou je het halster om kunnen houden in de trailer en dan de normale ringen pakken om vast te zetten. Ik zou mijn paard echter nooit vastzetten aan de ringen die aan het touw over de neus vast zitten. Meestal wissel ik het halster wel in de trailer. Ben wel benieuwd wat de rest doet eigenlijk.

Ik laat em om. Zo staat ze vast aan de trailer (onderste ring):
Afbeelding

En vanwege een hoofdtrauma gooit zij haar hoofd omhoog in de trailer, als ondersteuning heeft ze een longeerhulp om. Deze zit vast aan de zijringen en dan staat ze vast aan een gewoon touw die bevestigd is aan de onderste ring:
Afbeelding
En dan ook nog een "capje" op van Annemarie van der Toorn mocht ze zich toch stoten haha

Zo staat ze tussen twee touwen (let niet o wat we op haar hoofd hebben geplakt, paardje pesten :') ):
http://i281.photobucket.com/albums/kk20 ... 7749_n.jpg

En een stukje film, waarbij we rijden met het halster:
https://www.youtube.com/watch?v=rAIGzb7bmwE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:22

Misschien wel wat voor wandelen of tzt trailerladen/rijden.

Eens zien of ik ergens op mn gemakje een tweedehandsje vind. :+

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 10:26

Cardy schreef:
bente_sat schreef:
Het halster heeft naast de ringen die aan het touw over de neus zitten ook de gewone ringen waar je een paard normaal aan vast zet. In principe zou je het halster om kunnen houden in de trailer en dan de normale ringen pakken om vast te zetten. Ik zou mijn paard echter nooit vastzetten aan de ringen die aan het touw over de neus vast zitten. Meestal wissel ik het halster wel in de trailer. Ben wel benieuwd wat de rest doet eigenlijk.

Ik laat em om. Zo staat ze vast aan de trailer (onderste ring):
[ [url=m/k9B1UW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vanwege een hoofdtrauma gooit zij haar hoofd omhoog in de trailer, als ondersteuning heeft ze een longeerhulp om. Deze zit vast aan de zijringen en dan staat ze vast aan een gewoon touw die bevestigd is aan de onderste ring:
[ [url=m/bo2zAM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan ook nog een "capje" op van Annemarie van der Toorn mocht ze zich toch stoten haha

Zo staat ze tussen twee touwen (let niet o wat we op haar hoofd hebben geplakt, paardje pesten :') ):
http://i281.photobucket.com/albums/kk20 ... 7749_n.jpg

En een stukje film, waarbij we rijden met het halster:
https://www.youtube.com/watch?v=rAIGzb7bmwE

Ziet er erg fijn uit in het filmpje!! Ook je andere info is goed em duidelijk bedankt! Ook voor de rest bedankt voor de reactie weet iemand ook of je ze goedkoper dan 60 euro kan krijgen ergens?

Daihyo

Re: monty roberts halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:45

Ik heb 'm ook. Maar gebruik 'm alleen voor het trailerladen. Leadrope aan een van de ringen aan de zijkant en ik zet 'm met 2 touwen in de trailer vast aan de gewone onderste ring. Bevalt prima :j

Ze staan af en toe tweedehands te koop, maar niet heel vaak. Ik zou eigenlijk de zwarte willen. De rode die ik nu heb zit op het laatste gaatje. Het kan wel, maar net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:47

Rood is cob he?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:59

Pony/cob :j
Zwart is cob/full.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:05

Anoniem schreef:
Rood is cob he?

je hebt de volgende maten:

paars: miniatuur
groen: extra small (pony)
rood: small (cob)
zwart: medium (full)
blauw: large (X-Full, maar dan echt voor de grotere, robuustere paarden)

Website Monty:

- Purple size fits miniatures/mini horses and very small ponies
- Green size fits small-medium ponies and weanlings of most horse breeds.
- Red size fits medium-large ponies and weanlings of most horse breeds, as well as yearlings of large breeds and arabian adults 300-700 pounds
- black: Most riding breeds will fit this size as adults. For standard horses from 600 to 1250 pounds as well as large ponies, e.g. Icelandic or Hackneys.
- Blue size is best for large Saddlebreds and big Warmbloods as well as many draft horses from 1100 to 1600 pounds.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:09

Ik heb de zwarte voor een fjord. Erg fijn halster!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:23

hackny schreef:
jansje73 schreef:
Ik heb ook een Monty Roberts halster en ik ben er heel tevreden over. Mijn tinker ruin is heel erg sterk en liep soms met halster en touw door het weiland en ik erachter aan :( . Met de Dually halster is dat niet meer en longeer mijn ruin er ook mee en als mijn ruin weer te sterk en te wild wordt met het buiten zetten dan gaat het halster er weer aan.

Ik heb het halster er ook mee gereden.

Ah oke bedankt voor je reactie! Hoe ging het rijden ermee?

Mijn tinker merrie is moeilijk in de omgang , het is een echte tuttebel ! Het halster zat onder mijn hoofdstel en had 2 teugels , eentje aan het halster de ander aan de hoofdstel. Zo had ik mijn merrie een keer of 3 gereden in een weiland , daarna alleen met een hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:39

Dan ga ik eens azen op een zwarte.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 21:32

@jansje73 a oke ik snap em!
@darkchrystal ja ik ga ook met je mee zoeken :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:51

2de hands is er moeilijk aan te komen. Via snuit&staart heb ik hem nieuw voor +- 65 euro. Dat is het goedkoopste wat ik gevonden heb.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:10