Kentaur Elektra

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Kentaur Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 12:32

Nee hoor absoluut niet. Maar het lijkt me wel een fijn zadel. Ik ga er sowieso meerdere passen en me niet vastpinnen op 1 zadel.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:35

Moet je ook zeker niet doen!

Wat ik je wel zeker aanraad, maar dat is wel weer een kostenplaatje extra is een second opinion. Iemand anders, een deskundige of gewoon iemand waarvan je weet dat die er veel verstand van heeft.

Zadelmakers zijn soms echt niet te vertrouwen. Soms weten ze zelf ook verdomd goed dat het goedkopere zadel beter ligt als de dure maar verkopen ze je toch maar de dure. 2 paar ogen zien meer dan 1 :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 14:36

Afspraak bij de zadelmaker staat voor eind mei, ze had de kentaur electra op voorraad met de juiste boom dus ben benieuwd! Anders zoeken we gewoon verder

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:58

Spannend!!

Ben benieuwd naar foto's :D

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:37

Ik heb ook een kentaur elektra! Ik vind het een erg fijn zadel, hij zit lekker zacht en ziet er mooi uit. Geen gedwongen zit en de dikkere kniewrongen zijn erg fijn.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:48

Gisteren heb ik mijn prachtige, net nieuwe, tribal ingeruild omdat mijn houding er niet goed in was. Ik heb nooit een goede houding gehad, en nu ik bijna 50 ben en steeds stijver in mijn bekken wordt, wordt dat er niet beter op.
Heel veel zadels uitgeprobeerd, mijn instructrice mee (mijn dochter!), alles gefilmd, wel twee uur bezig geweest. En de uiteindelijke keuze was unaniem, het werd de Electra!Daarbij zat ik het meest recht en mijn beenligging het stilste. Er moesten twee gaten in mijn beugelriemen bij geprikt, zoveel rechter waren mijn benen.
Mooi en zacht? Zeker niet in vergelijking met de tribal, maar dat is bijzaak. Overigens paste ik wel in een 17 inch, dus ik vind ze zeker niet groot vallen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 12:45

Sammyoo schreef:
Gisteren heb ik mijn prachtige, net nieuwe, tribal ingeruild omdat mijn houding er niet goed in was. Ik heb nooit een goede houding gehad, en nu ik bijna 50 ben en steeds stijver in mijn bekken wordt, wordt dat er niet beter op.
Heel veel zadels uitgeprobeerd, mijn instructrice mee (mijn dochter!), alles gefilmd, wel twee uur bezig geweest. En de uiteindelijke keuze was unaniem, het werd de Electra!Daarbij zat ik het meest recht en mijn beenligging het stilste. Er moesten twee gaten in mijn beugelriemen bij geprikt, zoveel rechter waren mijn benen.
Mooi en zacht? Zeker niet in vergelijking met de tribal, maar dat is bijzaak. Overigens paste ik wel in een 17 inch, dus ik vind ze zeker niet groot vallen.

Jij bent zeker bij country mill geweest en heeft dat kentaur zadel met lakrandje genomen?
Zoja dan was dat miiiiiijn zadel :') ik werd gebeld gisteren dat ik die nu niet meer kon passen. :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:18

Sorry, en ik wilde eigenlijk liever geen lak. :o
Ik heb begrepen dat ze wel een hele mooie, bijna nieuwe, tribal hebben liggen!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 14:15

Sammyoo schreef:
Sorry, en ik wilde eigenlijk liever geen lak. :o
Ik heb begrepen dat ze wel een hele mooie, bijna nieuwe, tribal hebben liggen!

Jij was het dus!! FOEI!
Nu wil ik het zadel bij jou komen passen :') want de levertijd is 5!!! Maanden.. Meh
Mag ik vragen wat deze je gekost heeft?

Haha, waarschijnlijk boven budget. Medium boom?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:12

Nou ja, laat ik je in ieder geval één tip geven. Ga met een open mind op zoek naar een zadel. Fixeer je niet vooraf op een bepaald merk of type omdat je het mooie zadels vind of er zulke goede dingen over leest. In die valkuil ben ik al twee keer gestapt en dat heeft me aardig wat geld gekost. Dus probeer onbevooroordeeld verschillende zadels uit en kijk dan wat goed voor jou en je paard is. En dat is misschien voor jou wel iets heel anders dan de elektra.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 16:14

Dat is ook absoluut wat ik ga doen hoor maar toch heeft het zadel wel een beetje voorkeur :=

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:23

Haha oei dat is zuur zeg...

Wel erg naaiend van county mill dat ze je een zadel beloven en je dan opbellen dat je het niet meer kan passen :n

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 17:20

De kentaur pastte helaas niet, niet gemaakt op haar bouw. Wij hebben sinds vandaag een Tribal.

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:59

Prachtig zadel Saaams, kwalitatief ook echt beter dan de Kentaur!