(Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: (Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:04

Heb je niet toevallig een foto van het zadel? :)
Nu ben ik erg benieuwd hoe goed hij er uit ziet.

Maar goed: 1100 euro, aan de ene kant heel veel geld maar als hij perfect op je paard ligt en goed zit voor jou, vind ik het een super koop :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:19

Ik zou hier toch echt niet blij mee zijn. Bij een ouder zadel is er toch meer kans op scheefheid / slijtage van de boom, ondanks dat het zadel er aan de buitenkant prima uitziet. Hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar ik zou het voor 1100,- wel een probleem vinden. Bovendien verkort het ook de levensduur van je zadel als het zo'n 10 jaar ouder is dan dat dacht. kans is dat je er dan minder lang plezier van kunt hebben.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:21

En wie weet vind je dit zelfde zadel dus voor 400,- tweedehands bij een particulier... Ik vind dat echt niet netjes van de ruitersportzaak..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:27

Nee ik zou terug gaan. €1100 voor zo'n oud zadel is echt veel te duur.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:33

Het gaat hier meer om het gevoel dan dat het zadel niet goed is. Ik zou in het geval van TS hetzelfde gevoel hebben. Ik zou me ook voorgelogen voelen.

Het kan natuurlijk op een misverstand rusten dat TS en de verkoopster elkaar niet goed begrepen hebben. Het hoef natuurlijk niet zo te zijn dat het zadel 15 jaar gebruikt is. (dat zal hier denk ik ook niet het geval zijn) Een zadel kan zoals al eerder is vermeld wel jaren in een winkelmagazijn hebben gelegen en pas recentelijk zijn verkocht.

De winkel waar TS het zadel van heeft gekocht hoort mijn inziens te weten wat ze in huis hebben. Ze moeten toch weten wat ze verkopen. Ik vind het van de winkel niet handig als ze niet duidelijk hebben vermeld hoe oud het zadel is.

Ik vind echter niet dat je, als dit zadel maar 1 a 2 jaar gebruikt is kunt vergelijken met een zadel wat 10 jaar gebruikt is.

Ik ben benieuwd wat de winkel gaat doen met de vraag van TS.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:41

Daancha schreef:
Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
Ik denk dat je Zadelmaker goede zaken met je heeft gedaan, maar €1.100 voor een passend fijn zadel dat zo goed als nieuw is, en prima jaren ongebruikt kan zijn, is voor jou ook een goede deal lijkt me. Maar mocht je hem over een jaar willen verkopen denk ik dat je er veel minder voor krijgt.

Typisch een gevalletje van goedkoop proberen in te kopen door de zadelmaker ............ Zodra hij het zadel heeft is het het beste zadel wat er bestaat natuurlijk. Niet leuk maar dit gebeurt.Zie het als wat bij veel andere handelaren gedaan wordt , er wordt gezegd wat op dat moment van pas komt. Niet dat iedereen zo is maar ze zitten er zeker tussen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:46

Rizette schreef:
Daancha schreef:
Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
Ik denk dat je Zadelmaker goede zaken met je heeft gedaan, maar €1.100 voor een passend fijn zadel dat zo goed als nieuw is, en prima jaren ongebruikt kan zijn, is voor jou ook een goede deal lijkt me. Maar mocht je hem over een jaar willen verkopen denk ik dat je er veel minder voor krijgt.

Typisch een gevalletje van goedkoop proberen in te kopen door de zadelmaker ............ Zodra hij het zadel heeft is het het beste zadel wat er bestaat natuurlijk. Niet leuk maar dit gebeurt.Zie het als wat bij veel andere handelaren gedaan wordt , er wordt gezegd wat op dat moment van pas komt. Niet dat iedereen zo is maar ze zitten er zeker tussen.

Nee, ze wilden hem niet goedkoop inkopen, ze wilden dat model helemaal niet hebben, ook niet voor weinig.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:46

Ik heb voor een vergelijkbaar KN zadel bij de zadelmaker 600 betaald. Maar daarvoor heeft hij hem ook bij mij thuis passend gemaakt. Ik vond het ook een behoorlijk bedrag maar mijn zadel ziet er nog super netjes uit en het maakt volgens mij ook niet uit of het 10 jaar of 15 jaar is maar belangrijker is de staat van het zadel.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:55

Ook ik heb voor en paar jaar geleden mijn kn zadel willen verkopen.
De zadelmakers wilde de symphonie niet eens hebben volgens mij was dat ook 1 rond dat jaartal misschien iets jonger.
Vind het bedrag te veel wat je er voor hebt betaald.
Via marktplaats zul je minder dan de helft betalen maar dan weet je niet of het past ,en je hebt er geen deskundig advies bij .

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:34

Je zegt,dat gezegd is : Het is weer ingeruild na koop. Dat kan, is niet bijzonder, kan met een zadel van 10 jaar ook. Dat is wat anders als dat er gezegd wordt het het zadel nieuw gekocht is en snel weer ingeruild toch? Kan me voorstellen dat je spijt hebt als het zadel nu voor jouw gevoel te duur gekocht hebt maar ja zo gaat het wel vaker met auto's, fietsen , paarden enz enz. En de ene zadelmaker verkoopt een KN duur terwijl een ander hem niet in wil ruilen omdat er geen winst aan zit.......... Beiden hebben w.s. "gelijk" maar dan zie je maar weer zoveel mensen zoveel zinnen en voordat je daadwerkelijk koopt eventueel bedenktijd vragen als je er niet van overtuigd bent dat je het geld er voor over hebt.Je zou nog terug kunnen gaan en kunnen zeggen dat je spijt van je aankoop hebt misschien dat ze je tegemoet willen komen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:46

Op de foto van koudbloedig zitten nogal ouderwetse keilkussens en ik neem aan dat ze bij de nieuwere modellen aangepast zijn.
Nieuwere zadels hebben meer drukverdeling achter bij de kussens.
Het verschil van particulier kopen en bij een winkel blijft altijd. De winkel moet zijn of haar pand en personeel ook betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:48

Wiske2, TS heeft geen nieuwer model. :)

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:48

Het is vervelend als je het gevoel hebt dat je belazerd bent, hopelijk is dat niet het geval. Wat is de nieuwprijs van zo'n zadel? Ik ben benieuwd wat de winkel zegt. Houd je ons op de hoogte?

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:49

Ik zou terug gaan. Kijk of ze hem terugnemen. Genoeg KN te koop voor minder. Kijk maar op Bokt markt. Weet niet of je gebruik hebt gemaakt van hun pas service of heb je hem zo meegenomen? Als je zoekt, kun je genoeg vinden voor meer dan de helft van de prijs. Ik heb zelf ook een KN symfonie via marktplaats gekocht. Zadelmaakster achteraf er bij, die heeft hem helemaal passend gemaakt. Minder dan 400,- euro kwijt met aanpassing inclusief.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:50

Ik denk dat de verkoper heel handig de leeftijd van het zadel vermeden heeft. En de manier waarop iets gezegd wordt kan impliceren dat het nog niet zo'n oud zadel is. Ik zou het terugbrengen en zeggen dat je niet opgelicht wilt worden met een 15 jaar oud zadel. En als je dat niet durft zeg dan dat het niet lekker zit ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:55

Persoonlijk heb ik liever zadel van 10 jaar wat weinig gebruikt is in goede staat dan een zadel van 2 jaar oud wat veel gebruikt is. Gaat toch om de staat van het zadel en nog belangrijker dat het goed past

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:12

Daancha schreef:

Het ligt niet alleen aan het model, ook aan de maat, staat en de leeftijd. Van enkele jaren oud zijn de zadels (en kwaliteit) waardeloos, maar de echt oude modellen zijn geweldig, onverslijtbaar kwa kwaliteit en super gebouwd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:20

smurffie schreef:
Daancha schreef:

Het ligt niet alleen aan het model, ook aan de maat, staat en de leeftijd. Van enkele jaren oud zijn de zadels (en kwaliteit) waardeloos, maar de echt oude modellen zijn geweldig, onverslijtbaar kwa kwaliteit en super gebouwd.

En die staan toch echt voor 3 a 400 euro op marktplaats. 1100 euro is gewoon écht teveel voor dit zadel, ongeacht de staat.

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 11:05

Bedankt voor alle reacties!

De winkel is helaas dicht vandaag.
Morgenochtend meteen bellen. Ik houd jullie op de hoogte.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:14

Inderdaad liselot, ik heb de afgelopen jaren wel 3 stuks KN symphonie gekocht en verkocht en betaal voor dat jaartal nooit meer dan 400 euro.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:26

Ik vind € 1100,- ook te veel. Dat zou ik sowieso niet snel voor een tweedehands zadel betalen tenzij het een WoW is of iets in die categorie.

Ik zou sowieso even contact opnemen.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:27

Ik heb je ge pbt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:02

Ik vind €1100 sowieso veel te veel geld voor zo'n zadel, zelfs al was hij maar een jaar oud. Het bouwjaar van een zadel vind ik niet zo van belang.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:36

Voor een oude KN in superstaat zou ik echt wel wat geld over hebben!
De meeste zijn echter intensief gebruikt en dat is wel te zien...

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:04

Net nog even foto's gemaakt. Kunnen jullie ze zien? Echt een heel net zadel. De singelstoten zijn vervangen.