Nu ben ik erg benieuwd hoe goed hij er uit ziet.
Maar goed: 1100 euro, aan de ene kant heel veel geld maar als hij perfect op je paard ligt en goed zit voor jou, vind ik het een super koop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Daancha schreef:Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
Ik denk dat je Zadelmaker goede zaken met je heeft gedaan, maar €1.100 voor een passend fijn zadel dat zo goed als nieuw is, en prima jaren ongebruikt kan zijn, is voor jou ook een goede deal lijkt me. Maar mocht je hem over een jaar willen verkopen denk ik dat je er veel minder voor krijgt.
Rizette schreef:Daancha schreef:Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
Ik denk dat je Zadelmaker goede zaken met je heeft gedaan, maar €1.100 voor een passend fijn zadel dat zo goed als nieuw is, en prima jaren ongebruikt kan zijn, is voor jou ook een goede deal lijkt me. Maar mocht je hem over een jaar willen verkopen denk ik dat je er veel minder voor krijgt.
Typisch een gevalletje van goedkoop proberen in te kopen door de zadelmaker ............ Zodra hij het zadel heeft is het het beste zadel wat er bestaat natuurlijk. Niet leuk maar dit gebeurt.Zie het als wat bij veel andere handelaren gedaan wordt , er wordt gezegd wat op dat moment van pas komt. Niet dat iedereen zo is maar ze zitten er zeker tussen.
Daancha schreef:Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
smurffie schreef:Daancha schreef:Toen ik mijn KN Symphonie wilde verkopen, in prima staat, is me door verschillende zadelmakers gezegd dat deze zadels geen marktwaarde meer hebben. Ouderwets, ongewild model. In tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik vond het een fijn zadel maar hij paste niet meer. Ik heb hem uiteindelijk voor €275 aan een particulier verkocht.
Het ligt niet alleen aan het model, ook aan de maat, staat en de leeftijd. Van enkele jaren oud zijn de zadels (en kwaliteit) waardeloos, maar de echt oude modellen zijn geweldig, onverslijtbaar kwa kwaliteit en super gebouwd.