Cap wassen en uitgedroogd hoofdstel invetten??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:16

Irisjeeh1999 schreef:
Cap in de wasmachine gehad, is helemaal schoon en alle steentjes zijn er nog :D Natuurlijk lijkt het me niet slim om elke week je cap in de wasmachine te doen, maar hij is nog helemaal mooi en goed dus ik vind dat het eens in de zoveel tijd (lees om de twee a drie jaar) wel kan.

Ik denk dat het veiliger is om na 3 jaar een nieuwe cap te halen als je wel eens stuitert met het ding :o

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 15:35

gabyfedde schreef:
Irisjeeh1999 schreef:
Cap in de wasmachine gehad, is helemaal schoon en alle steentjes zijn er nog :D Natuurlijk lijkt het me niet slim om elke week je cap in de wasmachine te doen, maar hij is nog helemaal mooi en goed dus ik vind dat het eens in de zoveel tijd (lees om de twee a drie jaar) wel kan.

Helaas kan je de binnenkant niet zien en weet je dus nooit zeker of hij echt nog wel heel is... De buitenkant (incl steentjes) is maar show, het belangrijkste is de binnenkant.

Hoe bedoel je de binnenkant? Er lijkt niks mis te zijn met de cap en er zitten geen deuken o.i.d in..

saddledancer

Re: Cap wassen en uitgedroogd hoofdstel invetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:32

Geen deuken, maar misschien wel haarscheurtjes. Je cap is nu eugenlijk gewoon niet meer veilig. Beetje zonde lijkt me.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:29

Oh oh, om de zoveel tijd zie ik dit weer verschijnen. Caps kunnen NIET in de wasmachine en ook NIET in de vaatwasser. Lees de gebruiksaanwijzing alsjeblieft eens, daar staat het in. Tegenwoordig zijn er veel caps met uitneembare en uitwasbare voering voor dit probleem ontwikkelt, de meeste caps hebben dit inmiddels. Door warm water in combinatie met zeep lost de lijm op waarmee de helm in elkaar gezet is, hiermee vervalt meteen de garantie en is de veiligheid ook niet meer gegarandeerd. En in de wasmachine beschadigd de harde schaal zeker doordat deze in de trommel ligt te stuiteren. Een vaatwasser heeft ook erg hoge temperaturen ondanks dat de cap stil ligt. Gewoon niet doen dus, denk aan je eigen veiligheid. Ik werk bij een groothandel in ruitersportartikelen, als er een cap retour komt waarmee dit wel gebeurd is vervalt de garantie meteen.