Tigra_ schreef:Dat er zoveel meningen zijn over type zadels en welke zadels passend zijn dat het eigenlijk onmogelijk is om zeker te zijn dat je zadel goed ligt. De ene zegt zo en de ander vindt weer wat anders. De enige die kan zeggen of het zadel lekker ligt is moeilijk om mee te communiceren. Het kunnen ook kleine dingen zijn die met een kleine aanpassing prettiger is voor het paard. Elk paard is anders en ook elk paard zal een ander type zadel fijner vinden net zoals wij mensen voorkeur hebben voor bepaalde schoenen/kleding en noem maar op.
Maar even inhaken op voorkeur voor kleding/schoenen. Klopt, maar ik heb 9 vd 10 keer wel dezelfde maat.
Dus schoenen 37 of ik nu nikes of hakken draag. En het zou toch fijn zijn als die informatie bij een paard ook altijd hetzelfde is?
Dat je gewoon online kunt shoppen naar bijv de juiste boommaat en dat je dan niet met het prutsmuts zit van kussens opvullen en singelstoten op een bepaalde manier.
Mijn hakken slijten ook, maar 1x per jaar gaan ze naar de schoenmaker, nieuwe zooltjes en klaar.
En vwb wow zadels. Ik hoor er hele goeie verhalen over, maar ik vind het van de zotte dat dit dan 3000/3500 moet kosten. Zo is het voor gemiddeld paardeneigenaar (of manege) toch niet haalbaar om een passend zadel aan te schaffen met zo'n hoge aanschafprijs?