Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tody schreef:Hoe kan een schoen passen? Jouw voet verandert van vorm met elke stap die je zet. En aan het einde van de dag zullen je voeten groter zijn door het vocht wat gedurende de dag naar je voeten zakt. Toch zijn er veel verschillende schoenen waar we - meer of minder comfortabel - op kunnen lopen.
Daphneeeej schreef:Tody schreef:Hoe kan een schoen passen? Jouw voet verandert van vorm met elke stap die je zet. En aan het einde van de dag zullen je voeten groter zijn door het vocht wat gedurende de dag naar je voeten zakt. Toch zijn er veel verschillende schoenen waar we - meer of minder comfortabel - op kunnen lopen.
Over het algemen zijn schoenen flexibel en vormen/volgen de vorm van je voet. Dus is meest vergelijkbaar met een Flexibel/boomloos zadel. iig dat is mijn interpetatie van een passende schoen.
Bonita_Bon schreef:Uit testen van o.a Centaur Biomechanics komt steeds naar voren dat boomzadels met correct gevulde schapenwol het beste de druk verdelen. Boomloze zadels (in verschillende gradaties) meestal het slechtste, maar ook de meeste luchtzadels zijn op de lange termijn niet zo'n uitkomst als in eerste instantie gedacht.
Lithya schreef:Bonita_Bon schreef:Uit testen van o.a Centaur Biomechanics komt steeds naar voren dat boomzadels met correct gevulde schapenwol het beste de druk verdelen. Boomloze zadels (in verschillende gradaties) meestal het slechtste, maar ook de meeste luchtzadels zijn op de lange termijn niet zo'n uitkomst als in eerste instantie gedacht.
Dat heb ik wel vaker gelezen ja. Zeker luchtzadels komen er niet zo goed vanaf als wel wordt gesuggereerd. Waar ik eerlijk gezegd mijn grootste vraagteken bij plaats is de invloed van de temperatuur. Er wordt verteld dat deze nihil is. Volgens mij gaat dat niet.
knollentuin schreef:Ja hoor de temperatuur maakt niks uit hoor, ik heb m'n zadels gewoon in een onverwarmde ruimte hangen, en er zal best iets verschil zijn met -3 of plus 24, maar je zal goed moeten kunnen meten, want verhalen als opgezwollen luchtcompartimenten zijn echt broodje aap
Liselot schreef:Avalanche81 schreef:leek me idd vrij onlogischdat is niet hoe lucht werkt. Water wel, water kan uitzetten, vooral in de vorm van ijs, maar lucht is geen water
Warme lucht zet wel degelijk uittest maar eens met een ballon die je in de zomerzon hangt. Wedden dat ie knapt
Liselot schreef:In de kussens van een zadel denk ik niet, die worden immers niet zo warm dat de licht sustantieel uitzet.
Mijn reactie was ook puur gericht op de persoon die stelt dat lucht lucht is en niet kan uitzetten