Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Umeo schreef:Ik wil er toch nog graag eens iemand bekwaam naar laten kijken. Iemand die bekend is met dit probleem/recht richten paard. Moest iemand een tip hebben, Heel erg welkom!
Umeo schreef:Zouden jullie voor het bekken en de heupen te controleren beroep doen op een chiropractor, manueel therapeut of osteopaat?
Umeo schreef:Ik heb andere al laten kijken en ook zij vertellen allemaal dat ik enkel bij dat ene paard weg zak...
Umeo schreef:Naar een instructuur ben ik niet op zoek, heb een hele goede
Umeo schreef:En hoe lossen jullie dit in tussentijd op? Zolang de zadel scheef ligt krijgt het paard alleen maar meer last vd rug. Naar een instructuur ben ik niet op zoek, heb een hele goede
Angela schreef:Umeo schreef:Ik heb andere al laten kijken en ook zij vertellen allemaal dat ik enkel bij dat ene paard weg zak...
Dat is ook niet raar. Ieder paard heeft een eigen manier van bewegen, en daardoor krijg je als ruiter ook andere bewegingen door. Dit paard laat jou op rechts zakken, en het zadel daarmee ook. Tijd voor een goede zitles op dit specifieke paard. En opvullen van het zadel aan de rechterkant is niet de oplossing, want als je nu het zadel recht rijdt, druk je het zadel door de scheve vulling ook scheef in het paard, waardoor het op die manier niet fijn KAN lopen. Laat je zadel dus weer gelijkmatig opvullen en ga met instructie aan de slag om te leren hoe je het zadel in balans kunt rijden (dat is de hele kunst van het rijden, het kunnen balanceren van je zadel en daar nuances in aanbrengen).
Angela schreef:Umeo schreef:Ik heb andere al laten kijken en ook zij vertellen allemaal dat ik enkel bij dat ene paard weg zak...
Dat is ook niet raar. Ieder paard heeft een eigen manier van bewegen, en daardoor krijg je als ruiter ook andere bewegingen door. Dit paard laat jou op rechts zakken, en het zadel daarmee ook. Tijd voor een goede zitles op dit specifieke paard. En opvullen van het zadel aan de rechterkant is niet de oplossing, want als je nu het zadel recht rijdt, druk je het zadel door de scheve vulling ook scheef in het paard, waardoor het op die manier niet fijn KAN lopen. Laat je zadel dus weer gelijkmatig opvullen en ga met instructie aan de slag om te leren hoe je het zadel in balans kunt rijden (dat is de hele kunst van het rijden, het kunnen balanceren van je zadel en daar nuances in aanbrengen).
schirocco24 schreef:Umeo schreef:En hoe lossen jullie dit in tussentijd op? Zolang de zadel scheef ligt krijgt het paard alleen maar meer last vd rug. Naar een instructuur ben ik niet op zoek, heb een hele goede
![]()
En daarom zal jij of je paard niet scheef kunnen zijn.. Ik meld me hier af, succes.
Umeo schreef:schirocco24 schreef:
En hoe lossen jullie dit in tussentijd op? Zolang de zadel scheef ligt krijgt het paard alleen maar meer last vd rug. Naar een instructuur ben ik niet op zoek, heb een hele goede
![]()
En daarom zal jij of je paard niet scheef kunnen zijn.. Ik meld me hier af, succes.