Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ikas schreef:Ik zit zelf met exact hetzelfde zadelissue. Momenteel heb ik een aantal zadels welke qua boomopbouw (los gezien van het kopijzer) passen: Dit zijn bijvoorbeeld Kent and masters (een type: volgens mij heet die de s line) en albion. Het valt mij wel op dat er meer met kussens is te doen dan er in het eerste geval door zadelmakers wordt aangegeven.
Het grootste is eigenlijk mijn lijstje met niet passende zadels. Dit zijn eigenlijk alle zadels met een wat rondere opbouw zoals de meeste Stubbens, oudere kieffers.
Succes!
miss_lizje schreef:De andere merken spreken mij wel aan, echter wil ik wel een zadel via een zadelmaker aanschaffen ivm passen. Daarnaast heb ik liever 2de hands en die markt in wat ik zoek blijkt dus klein te zijn.
Waarom 2de hands? Omdat de waarde van een nieuw zadel heel snel daalt. Paard is nog in de groei en ik wil niet met 5 maanden zo veel inboeten omdat jet nieuwe zadel zo in waarde gedaalt is en ik weer opzoek naar wat anders moet.
Daarom ben ik ook een beetje huiverig voor een zadel op maat te maken. Dan moet het wel aanpasbaar zijn anders ben ik bang dat hij eruit groeit en ik met een onverkoopbaar maatzadel zit.
knollentuin schreef:Ik wil graag weten wat je reden is om niet naar een wow te kijken, mag per pb hoor,
Ala je een echt op maat gemaakt zadel wil raad ik daaleman of ninon schutte aan, dat zijn de enigen die echt maatwerk leveren en van de schutte zadels kan ik zeggen dat de service super is.
Een zadel dat op een pers gezet word om op maat te maken is na een paar keer aan z'n grens, het op maat maken is niet oneindig. Dat zou voor mij al een reden zijn om er niet voor te kiezen