Zoektocht naar dressuurzadel met dwingende zit

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zoektocht naar dressuurzadel met dwingende zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:29

Heb jij mijn paard nog niet onder een macrider zien lopen.. Drama.

Ik denk dat countrynill ruime keuze heeft ja. Euroriding titan, fit 3 gaat ook op veel paarden passen denk ik en 2e hands prima te betalen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:49

Dat verschilt per paard natuurlijk. De mijne wilde geen stap verzetten onder albion. Nu voor haar een tribal en daar loopt ze super onder.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:00

Passier grand Gilbert extra!
Top kwaliteit en in jouw prijsklasse.
Ook past dit zadel op veel paarden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:07

Ik vind het bijzonder dat je alleen kijkt naar wat jou past, en niet naar wat er goed ligt op je paard. Het kan jou nog zo lekker zitten, maar als het je paard niet lekker zit dan zul je er nooit optimaal fijn mee wegrijden.
Ik ben er dan ook geen voorstander van om 1 zadel aan te schaffen voor meerdere paarden :n Snap best dat je wellicht geen budget hebt om meerdere zadels aan te schaffen, maar ik vind het ook niet zo oke om je dan nu zo op je eigen wensen te focussen. Een zadel zou in de eerste plaats je paard(en) moeten passen en dan kun je imo je eigen wensen erin verwerken :) Succes met je zoektocht!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:14

Ik heb zelf ook al ruim een jaar een tweedehands anatomica octant. Niks mis mee.
Rij op een ander paard met een kent en masters met flinke wrongen. Zit ook echt heerlijk. Anders een tweedehands custom, hulsebos of de nieuwe kn zadels. Maar vrijwel ieder merk is tegenwoordig wel te krijgen met veel steun en wrong. Omdat dat zo fijn zit willen mensen dat hebben en daar spelen ze gewoon op in
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 17-04-16 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:15

Ik heb een anatomica Orion en ik ben zeer tevreden.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:44

Ik heb net een Euroriding Titan 2 gekocht, was 1995,- neuiw geloof ik.

Nu dat ie een beetje ingereden is, zit ie heerlijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 09:57

Corelli schreef:
Ik vind het bijzonder dat je alleen kijkt naar wat jou past, en niet naar wat er goed ligt op je paard. Het kan jou nog zo lekker zitten, maar als het je paard niet lekker zit dan zul je er nooit optimaal fijn mee wegrijden.
Ik ben er dan ook geen voorstander van om 1 zadel aan te schaffen voor meerdere paarden :n Snap best dat je wellicht geen budget hebt om meerdere zadels aan te schaffen, maar ik vind het ook niet zo oke om je dan nu zo op je eigen wensen te focussen. Een zadel zou in de eerste plaats je paard(en) moeten passen en dan kun je imo je eigen wensen erin verwerken :) Succes met je zoektocht!

Ik heb zelf maar 1 eigen paard en heb de voorbije jaren al een 10 - tal paarden gereden of rijd ik nog steeds. Er is 1 bijrijdpaard waar ik intensiever mee rijd, dus als het zadel voor deze 2 paarden past (vergelijkbaar qua rug, en ook geen speciale rug/schoft) is dit voor mij ok. De andere paarden worden maar sporadisch gereden. Zo lag de anatomica octant op beide paarden goed, tuurlijk ga ik niet met een zadel rijden dat niet goed ligt ook al zit het prettig..
Maar door dit topic kan ik al een heleboel zadels uitsluiten of net meer aandacht geven
Laatst bijgewerkt door Farjen op 17-04-16 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:00

Euroriding titan 2

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:22

En de WOW? Tweedehands moet die te vinden zijn voor jouw prijs. Zelfs zonder dwingende zit word je correct in het zadel geplaatst. Voor mij geen andere meer :)