Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DBiancaL schreef:Afgelopen tijd heb ik met hetzelfde probleem gelopen...
Ik heb Myller level 1 geprobeerd, dubbelgebroken bustrens met een koper, watertrensje, scholingsbit sprengler bitten dubbelgebroken.
allemaal erg onrustig mijn instructrice kwam met een ongebroken bustrens aan! wat een uitkomst... ik wil niet meer anders ( wel nog min dubbelgebroken en/of myller geprobeerd maar was gelijk onrust)
Hoe ben jij in je hand, heb je een stille hand of niet hoe groot is de mond van je merrie heeft ze een dikke tong? vind ze het vervelend als er teveel druk op de lage is....
Zadels en bitten het is allemaal wat... maar ik vind de ongebroken bustrens zeker de moeite waard om te proberen... bij het proberen van een bit zou ik er sowieso 2 weken mee gereden hebben voordat je een mening er over kunt hebben...(vind ik) misschien heb je dat allemaal wel al gedaan ik heb vluchtig dit topic gelezen... maar ben erg benieuwd
MissMiekjee schreef:Zelf goede ervaringen met Trust Flexi Soft bij paarden met een gevoelige mond. Prijzig ding, maar absoluut zijn geld waard. Gebruik hem zelf het liefst in bustrens-variant. Paarden nemen deze hier heel goed aan (kruipen zeer zeker niet achter het bit) en bouwen wat minder spanning op. Ideaal.