weidehalster veilig

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Re: weidehalster veilig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:45

Ik heb een kavalkade met stug elastiek bij neus en kopstuk. Daaroverheen zit neopreen met klittenband. Werkt prima!Het gaat af bij een noodgeval of als ze ergens aan blijven haken, niet als je ze naar de wei brengt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:53

Hilary schreef:
Een andere optie is om het halster te kopen wat je graag wil gebruiken, en dan een paardenelastiekje (zo'n manenelastiekje) tussen de ring en de klip te maken.

Dit heb ik ook gedaan, alleen dan geen manen elastiekje (die zijn echt zo kapot) maar een dik elastiek, zoeen bruine die ze gebruiken voor de post. Werkte erg goed, halster lag soms ergens te zwerven in de weide maar liever zo dan dat ze vast blijft hangen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:59

bruintje123 schreef:
Ik begrijp dat jij je paard kent.
Maar ik heb vroeger ook op een dergelijke stal gestaan.
Mijn paard had er gelukkig geen last van.
Maar een paard naast die van mij wel.
Dus ik heb gezien wat bont en fleece doen in combinatie met regen, zweet en zand.

Voor dat paard werkte de simpele halster met van dat glad zwart onderlegde kunststof het beste.
Bont echt het slechte.

Maar gelukkig is op een gegeven moment dat paard zonder halster naar buiten gegaan.
De stalhouder was bang dat meer mensen dan zouden zeuren ik wil die van mij ook zonder.
Maar de sfeer was daar erg fijn en is dat paard zonder mokken de uitzondering gebleven.

Mijn vorige arabier kon niet tegen nylon/neopreen en dat soort spul.
Alsof hij brandwonden ervan kreeg, zulke vieze plekken (achter zijn oren) kreeg hij daarvan.

Bij hem werkte bont ook het beste, ook als dat nat werd in de regen, en modderig.
Maar dan wel echt schapenbont en niet van dat neppe spul.

Suuskeee

Re: weidehalster veilig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:11

http://www.divoza.com/nl/chetaime-safety-first-halster en dan apart een set bontjes kopen?
Zeer handig halster! Heeft klittenband sluiting voor panieksituaties zowel bij de neus als achter de oren en kan toch ook normaal vastgemaakt worden. Dus kan ook makkelijk gebruikt worden voor andere doeleinden zoals wandelen etc.