welk graasmasker is aan te raden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:20

Ineke2 schreef:
Jammer dat is een beetje te prijzig om "even" uit te proberen.

ik citeer: "U kunt de Greenguard één week uitproberen voor slechts € 8,95. U kunt hem gewoon gebruiken en kijken hoe uw paard er mee om gaat. Wij laten de Greenguard na een week weer bij u afhalen. Als u besluit om een Greenguard aan te schaffen, wordt het testbedrag van € 8,95 weer in mindering gebracht en betaalt u de normale aanschafprijs."

Staat letterlijk bij de beschrijving van de greenguard bij de paardendrogist :)

Ineke2

Re: welk graasmasker is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:23

Zowee dat weet ik. Heb de greenguard gehad. Die beviel absoluut niet. Ik wilde meer info over de andere die hier genoemd word :)

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:25

Ineke2 schreef:
Zowee dat weet ik. Heb de greenguard gehad. Die beviel absoluut niet. Ik wilde meer info over de andere die hier genoemd word :)

Oeps sorry! Heb ik over gelezen volgens mij! :+

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:29

Ineke2 schreef:

Haha, precies! Greenguard of IR zijn al lang geprobeerd en afgekeurd, op zoek naar een nieuw alternatief hier, vandaar dat ik met die link kwam. Denkende aan mijn paard haar neus en voortanden zou qua hardheid van de onderplaat de gulden middenweg tussen die twee merken misschien een oplossing zijn.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:33

Mijn merrie heeft helaas haar voortanden vernield met de Greenguard -O-

Hebben jullie daar geen last van met graasmaskers?

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:36

Misschien even zoeken of dat graasmasker van mijn shet ergens in grotere maten te vinden is..? Want daar ben ik echt wel tevreden over! En hij heeft er hiervoor een heel pak gehad. Beschadiging aan de tanden, maar niets ergs volgens onze tandarts.. Dus voor ons was dit een redding! Gaat trouwens over dit masker, want ik zie dat ze ook nog andere soorten hebben (https://www.minihorseshop.be/tough1-nyl ... asker.html)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:24

Ineke2 schreef:

Die kost 35 euro ☺ denk dat ik deze ga bestelleb

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:44

Het graasmasker heeft een zachte onderkant, kunststof.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:53

Ik gebruik al jaren (5) graasmaskers. De beste vind ik tot nu toe die van imperial riding. Langer dan een seizoen gaan ze hier helaas niet mee. Dan wordt het gat te groot en krijgen ze alsnog te veel binnen. Maar mijn paarden hebben ze wel overdag de hele dag op.

Ik knip trouwens alle onnodige stukken weg. Zo ook de stroken die over de neus heen gaan. Alleen een dwars strook midden over de neus behoud ik voor de stevigheid. Kan wel een foto maken, dat is misschien duidelijker ;) vind ze zoals ik ze binnen krijg altijd veel de benauwend. Daarnaast knip ik ook altijd die ring eraf. Onnodig ding, net of ik mijn paard ooit ga vastzetten aan zijn graasmasker :')

Veel merken hebben een vergelijkbare met die van imperial riding maar je moet er vooral op letten dat de onderkant waar het gaatje dus in zit niet te zacht is. Dan knagen ze er namelijk zo doorheen. Hoe steviger hoe beter.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:43

keeyzie schreef:
Veel merken hebben een vergelijkbare met die van imperial riding maar je moet er vooral op letten dat de onderkant waar het gaatje dus in zit niet te zacht is. Dan knagen ze er namelijk zo doorheen. Hoe steviger hoe beter.

Imperial riding is dus steviger van onderen dan de rest begrijp ik? Want mijn paard had inderdaad in een nacht de hele onderkant gesloopt van zo'n vergelijkbare. Graag een foto van je knipwerk. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:49

Ja er zijn nog wel wat merken met een stevige onderkant maar durf zo niet te zeggen welke.
Had laatste die van EJ in mijn handen die zijn dus echt te zacht.

Brosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:00

Ik gebruik de Greenguard en bevalt erg goed. Inderdaad wel wat slijtage aan de tanden maar hoefbevangen is veel erger dan dat.
Ik lees dat niemand het over het gapen heeft. Veel korfjes zijn misschien zachter maar bij de meesten kan je paard niet voluit gapen! En dat lijkt mij erg vervelend, met de Greenguard is gapen geen probleem.
Mijn pony staat er sinds juni 24/7 mee in de wei en vindt het geen probleem en blijft nu prachtig op gewicht.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:48

De greenguard vond ik niets. Ik heb altijd maat xfull voor mijn fjord zodat hij alle ruimte heeft. Op deze manier kan hij het gaatje ook beter "bedienen" en krijgt hij geen schuurplekken. Die van mij gaapt gewoon volop met masker en ze kroelen elkaar zelfs. Het ziet er wel een beetje raar uit.

Snachts hebben die van mij ze trouwens niet op.

Zelf brok eten lukt die van ons, kwam ik achter toen ze los waren gebroken haha.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:00

Afbeelding
Afbeelding

Ik gebruik 's zomers een graasmasker van tough one voor mijn mini shetlander. Vind het erg fijn dat er grote uitsparingen zitten voor de neus. De bloempot modellen lijken mij erg benauwend. Ze heeft hem ongeveer de hele zomer om gehad, ik verwacht niet echt slijtage aan de tanden maar dat horen we volgende week van de tandarts.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:08

Weet je ook waar je die kan halen? Deze ziet er erg goed uit. Mijn pony heeft die van (ik meen) Harry's horse, maar hij krijgt het er ook snel benauwd in.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:16

Hier ook de tough one voor mijn Fjord echt ideaal wil nooit meer anders :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:25

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:21

Margee schreef:
De Greenguard beviel mij slecht, hij ging steeds scheef zitten en was erg hard.
Ik heb jarenlang deze gebruikt http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749?v=True

Op zich beviel het prima en het heeft ook heel lang goed geholpen. Echter, mijn paard is er waarschijnlijk bij toeval achter gekomen dat ze hem liggend op de grond af kon schuren. Zolang dat echter niet gebeurd, is het een heel goed hulpmiddel. Echter, wel het gaatje in de gaten houden. Door het stofzuigeren op de grond (zand), slijt hij en wordt het gat ineens heel groot. Soms moest ik er 2 per zomer kopen.

Mij is door de tandarts een masker aangeraden met zacht rubber, voor de tanden, bedoeling is dat het rubber sneller slijt dan de tanden zeg maar, desnoods maar meerdere maskers per seizoen dan een pony die daalijk de zenuwen van de voortanden bloot heeft door de green g. Vraag is dus, het masker wat jij gebruikte is dat rubber een beetje flex ?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:43

Mijn Haflinger heeft vorig jaar het hele weideseizoen en het jaar ervoor deels met het masker van Imperial Riding gelopen, zo'n 10 uurtjes. Het gat heeft nog steeds de originele maat. Wel heb ik bij dr neusgaten een deel van het materiaal (van de zijkant) weg gesneden. Ik heb niet het gevoel gehad dat ze het benauwd had en ze kan er prima hooi mee eten. Groomen met elkaar zal misschien wel lastiger gaan, maar liever zo dan vanuit de paddock toe moeten kijken hoe de rest de wei in mag.
Het masker van Cheepo vind ik er ook goed uit zien! Die Tough one vind ik als nadeel hebben dat er nog meer materiaal om het hoofd zit. Saphira krijgt al kale plekken van alle plekken waar het masker contact maakt, ik vind het ook zweterig materiaal.
De greenguard heb ik ooit gebruik voor dr moeder. Dat is niet bevallen, buiten de nare wondjes op dr lippen wou ze op een gegeven moment niet eens meer mee de wei in... Ze was ook best handig met erlangs eten, en dan bedachten anderen die dat zagen om hem strakker te doen, ben dr eens tegen gekomen met de greenguard strak tegen dr tanden aan. Naar ding. Maar mijn stalgenootje is er weer heel tevreden over.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:52

Zoals eerder aangegeven zoek ik dus een masker met zacht rubber op de bodem en met meerdere gaatjes. Of een tip voor dun/zacht rubber wat ik in de Greenguard kan plaatsen (en dan met malletje dezelfde gaatjes uitsnijden) want vind m verder ideaal ! Maar werd niet blij van wat de tandarts liet zien, voorkant van haar tanden in-gesleten van het knagen tegen de hard-plastic bodem : ( Als dat zo doorgaat komen zenuwen nog bloot te liggen !! Gelukkig kan ik nu nog ingrijpen en moet het met 1 1/2 jaar weer hersteld zijn, maar dan moet ik wel iets vinden waarbij het rubber slijt en niet haar tandjes ! Dan maar meerdere maskers of malletjes per jaar. TIPS PLEASE.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:59

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:08

Marocje schreef:
Weet je ook waar je die kan halen? Deze ziet er erg goed uit. Mijn pony heeft die van (ik meen) Harry's horse, maar hij krijgt het er ook snel benauwd in.

Ik heb hem besteld bij cookiesmountain.be als je het tegen mij had! :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:39

room10 schreef:
hotchocolat schreef:
Ik vind zelf deze erg fijn
http://www.reitsportpferdundspass.com/nl/graasmasker

Mocht je meer buget hebben zou ik voor deze gaan
http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

Met de greenguard heb ik zelf geen goede ervaring ivm scheef afslijten van de tanden

Aan jou ook de vraag, heeft 1 van deze een redelijk zachte bodem ? Ivm slijtage van de voortanden.

De eerste is gewoon van stevig rubber (dus geen hart plastic zoals de greenguerd) Deze maak je aan je normale halster vast

Bij de tweede kun je inlages erbij bestellen, uit leer of zacht rubber (de laatste heb ik erin). Er zijn 2 varianten, 1 met kopstuk en de tweede voor aan het halster. Ik heb beide varianten.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:28

Wat is de originele bodem van de 2e ? Moet ik gelijk de rubbere inlages erbij bestellen ? Heb je nog tips wat betreft de maat ? Halster maat Full normaal.
Maar de 1e ziet er ook wel goed uit, niet zo grof. Er is maar 1 maat zag ik, cob/full, is hij ruim genoeg voor de flinke full-size snuit van mijn haf denk jij ?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:43