Ramshulp c:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:09

Dan is het misschien juist een slim idee om even in wat andere topics te kijken hoe je een goede OP maakt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:10

Ja, ts... Als een duurder hoofdstel een probleem is dan heb je idd blijkbaar niet de financiële armslag die een paard vraagt... Hoe je het ook draait of keert: een keer een DA in het weekend kost veel meer dan een neusriem en dat komt altijd onverwacht...

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:10

SindyKaya schreef:
IrisIJtsmax schreef:
Mensen, mijn enige vraag was of een paard met ramsneus duurder tuig nodig heeft. Het liefst niet natuurlijk maar ik kan altijd bijbetalen door harder te werken. Ik stel een simpele vraag en iedereen maakt me meteen uit voor gierig persoon die geen paard zou mogen hebben. Jezus wat zitten er hier een stelletje betweterige rotmensen zeg..

:')

Maar TS, als je paard nou onverwachts ziek word kan je dat toch helemaal niet betalen? Een duurder hoofdstel is daar niks bij :P

TS? En als mijn paard onverwachts ziek word dan betaalt mijn moeder natuurlijk wel mee. Ik moet gewoon het paard, de tuig en alle toebehoren zelf betalen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:11

TS betekent TopicStarter. Dat is degene die het topic gemaakt heeft.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:13

Koper schreef:
TS betekent TopicStarter. Dat is degene die het topic gemaakt heeft.

Okay dankje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:13

Mensen, mag het ff wat minder?
Een aantal van jullie gaat hier compleet los terwijl de TS voor het eerst een topic op Bokt plaatst.

Beetje begrip en uitleg siert meer dan iemand zo af te branden. Heb om die reden ook getemd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:14

Andere mensen proberen je niet voor gierig persoon uit te maken maar proberen je te laten inzien dat een paard onverwachts heel veel geld kan kosten.
Zo ben ik een paard verloren nadat ze me net 5000€ gekost had aan dierenarts kosten.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:14

IrisIJtsmax schreef:
maximuss schreef:
Als een duurder hoofdstel al een probleem is: begin er niet aan en zoek een manege waar ze ramshoofden hebben!

Nee, ik heb al een hoofdstel thuis. Ik wilde alleen maar weten of ik een normaal hoofdstel ook kan gebruiken op paarden met een ramsneus. Aangezien een vriendin van mij zei dat dat niet kon. Maar laatmaar. Ik kan ook geen dingen serieus vragen op dit forum.

Hier op bokt zijn er inderdasd mensen die wat 'te' serieus op reageren... maar dat is de risico wat je op bokt plaatst. Succes verder met je zoektocht vrrder en hoop voor je dat jij je anteoord gevonden heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:15

Ehh nee het is niet duurder maar het is in de volksmond wel ontzettend lelijk. :j
Ik zou je aanraden om gewoon naar paarden te gaan kijken en niet te denken ahh die heeft een ramskop die wil ik! Zie zo'n dier namelijk maar eens makkelijk te verkopen, mocht je het niet meer kunnen betalen.. Ze zijn niet heel erg gewild bijvoorbeeld. :)
Je hebt van elk ras wel paarden met een ramshoofd, KWPN, BWP en andere warmbloeden. Ook koudbloeden, maar daar is het meer 'geaccepteerd' bijvoorbeeld. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:15

Hoelang rij je al paard TS?

Want als je op een manege rijdt weet je dat een neusriem tot op zekere hoogte verstelbaar is. En dat er veel verschillende soorten en maten hoofdstellen hebt.
Eerst een paard kopen en dan pas het passende hoofdstel en zadel.

Als je dat niet weet zou ik nog even niet aan een paard beginnen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:17

dynara schreef:
IrisIJtsmax schreef:

Nee, ik heb al een hoofdstel thuis. Ik wilde alleen maar weten of ik een normaal hoofdstel ook kan gebruiken op paarden met een ramsneus. Aangezien een vriendin van mij zei dat dat niet kon. Maar laatmaar. Ik kan ook geen dingen serieus vragen op dit forum.

Hier op bokt zijn er inderdasd mensen die wat 'te' serieus op reageren... maar dat is de risico wat je op bokt plaatst. Succes verder met je zoektocht vrrder en hoop voor je dat jij je anteoord gevonden heb ;)

Dus jij vindt het "te serieus" dat mensen hier verder denken over het welzijn van een potentieel paard. Als TS alles zelf moet betalen en weinig geld heeft dan komt er misschien ook geen zadelmaker etc. etc. etc.

Er is toch niks mis met het wijzen op een potentieel probleem gezien de vraag van TS een boel problemen oproept.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:17

Jes schreef:
Andere mensen proberen je niet voor gierig persoon uit te maken maar proberen je te laten inzien dat een paard onverwachts heel veel geld kan kosten.
Zo ben ik een paard verloren nadat ze me net 5000€ gekost had aan dierenarts kosten.

Dat snap ik, maar iedereen haalt er ook kosten bij die niet terspraken zijn gekomen, zoals ziektekosten. Ik snap heus dat dat onverwachts kan komen. Maar ik heb al back-up plannen voor die ziektekoste geregeld. Want die hoef ikzelf namelijk niet te betalen.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:19

dynara schreef:
IrisIJtsmax schreef:

Dus jij vindt het "te serieus" dat mensen hier verder denken over het welzijn van een potentieel paard. Als TS alles zelf moet betalen en weinig geld heeft dan komt er misschien ook geen zadelmaker etc. etc. etc.

Maar jullie (let op) gaan er dus zomaar van uit dat ik; ten eerste: geen geld heb voor die ziektekosten. En ten tweede: het zelf moet betalen?
Er is toch niks mis met het wijzen op een potentieel probleem gezien de vraag van TS een boel problemen oproept.[/quote]

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:19

bobje26 schreef:
Ehh nee het is niet duurder maar het is in de volksmond wel ontzettend lelijk. :j

Wat een onzin.

Ja het is waar. In Nederland heeft men een liefst een warmbloed met een cobmaat welsh-hoofdje.

Maar er zijn veel mensen die een paard met ramshoofd wel mooi vinden.

De Iberische rassen staat het vaak wel erg goed.

Mij maakt het eerlijk gezegd niet zo heel veel uit. Als het hoofd maar ras en adel uitstraalt met een mooi groot oog erin.

Belangrijker vind ik een bruikbaar en functioneel exterieur. Daar doet ie z'n werk mee.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:22

Selka schreef:
dynara schreef:

Er is toch niks mis met het wijzen op een potentieel probleem gezien de vraag van TS een boel problemen oproept.

Mensen kunnen niet in haar portemenee kijken toch? Misschien wel bereid om DA te betalen maar een hoofdstel bijvoorbeeld minder belangrijk vind voor te betalen...
Vind soms wel dat bokkers erg snel oordelen over wat een ander wel in staat is om te kunnen of niet...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:23

IrisIJtsmax schreef:
Jes schreef:

Dat snap ik, maar iedereen haalt er ook kosten bij die niet terspraken zijn gekomen, zoals ziektekosten. Ik snap heus dat dat onverwachts kan komen. Maar ik heb al back-up plannen voor die ziektekoste geregeld. Want die hoef ikzelf namelijk niet te betalen.

Als jij in de OP had uitgelegd welke kosten voor jou zijn en welke kosten voor iemand anders zijn was dat helemaal niet gebeurd. Lang niet iedereen kijkt in een profiel om te kijken of iemand meerderjarig is bij voorbeeld. En als jij het hebt over dat jij een paard wil kopen en dat jij er een hoofdstel voor wil kopen ga ik er van uit dat alle kosten voor jou zijn ja.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:24

@IrisIJtsmax, nee ik geef daarom juist het voorbeeld van een zadel welke onder tuig valt waarvan jij hebt aangegeven dit zelf te moeten betalen :)

Maar dit geeft allemaal niks. Een paard is heel erg duur en soms is het verstandiger nog even te wachten.

@bobje26, ontzettend lelijk? Hahaha van de 4 die ik heb staan heeft er 1 een ramshoofd en laat iedereen die nou net het mooiste vinden :D

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:25

IrisIJtsmax schreef:
Jes schreef:

Als jij in de OP had uitgelegd welke kosten voor jou zijn en welke kosten voor iemand anders zijn was dat helemaal niet gebeurd. Lang niet iedereen kijkt in een profiel om te kijken of iemand meerderjarig is bij voorbeeld. En als jij het hebt over dat jij een paard wil kopen en dat jij er een hoofdstel voor wil kopen ga ik er van uit dat alle kosten voor jou zijn ja.[/quote]

Dat snap ik, maar zoals ik eerder zei: Ik ben nieuw, ik weet niet waar jullie allemaal naar kijken en waar niet.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:27

@ dynara: iets mis met het toetsenbord?

Ts stelt een vraag en ze krijgt antwoorden gebaseerd op de info die zij geeft. Niks mis mee, toch?

@ Ts: In het dagelijkse leven geef je toch ook alle relevante info als je iets vraagt? Hier is dat niet anders, nieuw zijn heeft daar niks mee te maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:29

En daarom zeg ik: neem even de moeite om wat andere topics te lezen zodat je weet hoe je een goede OP maakt.

Bij voorbeeld als jij meteen al schrijft: Hoi, ik mag van mijn ouders een eigen paard kopen! Ik vind paarden met een ramshoofd erg mooi en nou heb ik gehoord dat paarden met zo'n hoofd een ander soort hoofdstel nodig hebben. Is dat zo? En is zo'n hoofdstel dan ook duurder? Het hoofdstel moet ik namelijk zelf betalen.

Dan leg je duidelijk uit wat je vraag is en waarom en ook wat zo'n beetje de situatie is. En kunnen de bokkers ook gerichte vragen gaan stellen als ze meer willen weten.

En als je het helemaal goed doet ze je je topic in [HAR] neer zodat het meteen bij alle andere topics over harnachement staat. Bij VSW gaat het namelijk vooral over verzorging van paarden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-03-16 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:29

@maximuss ja mijn tablet wilt niet altijd mee werken haha sorry

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:30

@maximuss ja, maar sommige mensen die snappen het niet snel genoeg..

@Koper: Ja klopt, ik ga ook meteen even rondkijken op andere topics.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:31

Dabo schreef:
Snap niks van je bericht...

Of iemand een ramsneus te koop heeft staan? Geen interesse in het hele paard wat er aan zit? Je zoekt alleen de neus? :O :x %)

Ik ga stuk hier _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:33

Succes TS +:)+

Weet je wat het is. Er worden heel erg veel topics op bokt geopend elke dag. En als je er voor zorgt dat je topic helder is voorkom je een hoop gedoe. Het is geen doen om bij elk topic van alles eerst te gaan vragen aan een TS. Hoe duidelijker je je vraag stelt hoe meer je aan je topic hebt.

IrisIJtsmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:35

Koper schreef:
Succes TS +:)+

Weet je wat het is. Er worden heel erg veel topics op bokt geopend elke dag. En als je er voor zorgt dat je topic helder is voorkom je een hoop gedoe. Het is geen doen om bij elk topic van alles eerst te gaan vragen aan een TS. Hoe duidelijker je je vraag stelt hoe meer je aan je topic hebt.

Nu heb ik nog 1 vraagje, kan je een topic verwijderen?