[WN] zadel met diepe zitting gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:27

DubbelDun schreef:
Mag ik vragen wat dat grapje gekost heeft ?? :D

Carbon, polyester en wat uurtjes werk. Omdat het om ons eigen zadel ging en we het zelf hebben gedaan heb ik het niet exact bijgehouden, maar als je de uren zou tellen en het materiaal zal het tussen de 300,- en 400,- zijn. Het zal per zadel verschillen afhankelijk van de schade of wat er verder aan moet gebeuren.

Dan heb je dus weer een vrijwel nieuw zadel waarvan je zeker weet dat het past :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:32

SmartBH, wat voor merk is jouw zadel? Mag ook per PB.
Elk zadel kan uit elkaar maar niet alle zadels kunnen dan weer in elkaar :o .

Dat hangt dan weer af van het materiaal waar mee gewerkt is, of het geniet, geplakt, geschroefd, etc. is en wat de kwaliteit van het leer is.

We moeten dat dus per zadel bekijken.

Mabotje

Re: zadel met diepe zitting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:30

Ik heb een Vacquero Wade zadel te koop ivm met overlijden paard. Gemaakt in 2009, gebruikt tot 2012 ivm blessure paard. Heb er daarna nog een enkel ritje mee gereden en uiteindelijk paard in moeten laten slapen. Zadel is goed onderhouden en heeft thuis gelegen. Voor meer info kun je PB-en

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:56

Wat een prachtig resultaat, kvind de prijs zeer goed meevallen! Het zadel is dit wel meer dan waard :) :)
Wat ik me af vraag, moet je je dan houden aan dezelfde boom die erin zat of kan je dat ook veranderen?

O, Mabotje dat wist ik niet :(:)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:26

mindful schreef:
Wat een prachtig resultaat, kvind de prijs zeer goed meevallen! Het zadel is dit wel meer dan waard :) :)
Wat ik me af vraag, moet je je dan houden aan dezelfde boom die erin zat of kan je dat ook veranderen?

O, Mabotje dat wist ik niet :(:)

De boom paste op mijn paard, we hebben deze wel 5 cm ingekort, dat kon net zonder de bestaande skirts te veranderen. De lengte daarvan is dus hetzelfde gebleven.
We hebben de rigging ook iets verder naar achteren geplaatst, het zadel ligt daardoor nu veel beter.
De boom is, binnen bepaalde marges prima aan te passen, maar als een boom helemaal niet past, dan wordt het wel erg lastig. Dan zou er een nieuwe boom in het zadel moeten en het is helemaal afhankelijk van de manier waarop het zadel gemaakt is, of dat kan.

We hebben nu een Circle Y en deze van Colorado Saddlery uit elkaar gehaald en die gaan dus weer prima in elkaar, nadat alle overbodige nieten en spijkers zijn verwijderd :o .

Customzadels zijn makkelijker uit en in elkaar te halen/ zetten. We hebben een aantal zadels van Willem Muijs en die hebben we ook wel eens uit elkaar gehaald om de kale boom op een paard te passen ( en uit nieuwsgierigheid hoe het in elkaar zit ;) ) ; dat is vrij eenvoudig omdat daarin bijna alles met strings en wat schroeven vast zit en er bomen in zitten die goed zijn!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:39

Van Bob Marshall zie ik ook wel zadels met diepe zittingen voorbij komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:43

Een boomloos BM zadel past zich aan aan de bouw van het paard. Heb je dus een paard met een holle rug dan zul je ook een 'diepe zitting' hebben. Of dit zo goed is voor paard en ruiter is nog maar de vraag. Persoonlijk gebruik ik dan liever een goede pad om die holling wat op te vullen zodat het zadel níet die vorm aanneemt en wat steviger blijft.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:33

Barrel racer!