Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Capriootje schreef:Ah dus jij hebt hem net iets eerder waarschijnlijk![]()
Ja hier ook groot verschil, ben vooral benieuwd hoe de kortere zweetbladen uitvallen voor mijn korte pootjes.
aestate schreef:@FenixJL Je kan misschien ook naar een ruitersportzaak gaan om daar eerst het zadel zelf te voelen. Zo ben ik ook achter het bestaan van erreplus gekomen (bij het Gareel in Schijndel).
FenixJL schreef:aestate schreef:@FenixJL Je kan misschien ook naar een ruitersportzaak gaan om daar eerst het zadel zelf te voelen. Zo ben ik ook achter het bestaan van erreplus gekomen (bij het Gareel in Schijndel).
Ik heb contact gehad met het gareel of ik een zadel mocht proberen voor een weekje tegen betaling maar dat deden ze niet dan houd het al op voor mij en de man was ook niet echt bepaald vriendelijk.
Wil eerst een zadel uit testen voor 1 week kan niet na 1 keer rijden zeggen wat ik van een zadel vind vooral omdat mijn paard nog al gespannen kan zijn als er iets aan de hand is bijv als er een zadel maker langs komt.
En als het paard zo gespannen is in zn lijf kan ik niet goed mee krijgen wat ik van het zadel vind. Dus helaas geen gareel voor mij
Noukie schreef:Ik heb de mogelijkheid geboden gekregen een testzadel tegen borg betaling 2 dagen te proberen.
Maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik na een kwartier een dusdanig goed gevoel had dat ik de knoop direct heb doorgehakt (ook omdat het testzadel toch weer net ietsje ander gevoel gaf en ik daardoor alsnog niet 100% kon vergelijken)
Was overigens niet bij het Gareel..
maar wat aestate volgens mij meer bedoelde was dat je in de zaak zelf (zonder paard) vast meer beeld kan krijgen van de modellen etc
_Rataplan schreef:Maar wie zegt je dat jij goed in een Erreplus past? Of dat jouw paard gebouwd is vor een Erreplus?
Als ik je een advies mag geven dan zou ik gewoon eens wat zadels gaan proberen. Er staan er genoeg te koop. Pas als je diverse merken hebt geprobeerd weet je wat lekker zit en geschikt is voor je paard.