Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Toydoll schreef:keona thanx voor de input!
Ik ga het zeker meenemen. Miss is zo'n kimblewick iets wat ik ergens kan lenen en testen idd!
En wat denk jij dan van zo'n ongebroken-flexibel-kunststof stangetje?
Toydoll schreef:Dennis: Lief!heeft die een tongboogje?
Het ongebroken bit wat ik had is inderdaad vrij recht. Overigens flipt hij daar ook op zonder hefboom.
Dus in zijn geval is ongebroken (recht) wel degelijk straffer dan dubbel-gebroken. (enkel gebroken even buiten beschouwing gelaten)
janneke: Ik woon in Amersfoort!
Bedankt weer!
Albert schreef:Een gebroken liverpoolbit is een "martelwerktuig". Niet gebruiken.
Gewoon een recht ongebroken liverpoolbit moet voldoende zijn, eventueel een klein tongboogje, scherper is echt nooit nodig. Afhankelijk van je voorkeur, vaste scharen of pompwerking.
Toydoll schreef:keona: Ja die Filet Baucher reed ik hem afgelopen maanden mee, maar hij is er eigenlijk tja, hoe moet ik het zeggen, te stug op. Neigt om zich dan sterk te maken op het bit op momenten dat het niet moet. En niet zozeer voorwaarts hoor, hij is niet zo voorwaarts, maar vooral kop opzij trekken (naar andere paarden bijv....)
Cemlys, oke, dus toch zo'n flexi soft ongebroken ding. Interesting!
Janneke: Dat is perfect! pony staat in Woudenberg en ik les in Scherpenzeel.
Keona: 11,5 is dus die ongebroken kunststof flexibel dus? Ik ben wel heel benieuwd daarnaar, het lijkt mij zoveel prettiger dan een stuk metaal in zijn bekkie. Als ik die mag proberen als eerste lijkt me heel fijn!
magda_90 schreef:Even tussendoor, wat is je doel met een kinketting bij de filet baucher aangezien dit bit geen hefboomeffect heeft? Hoe wil je dat überhaupt vastmaken? En waarom dit bit verscherpen (als je dat al lukt ivm geen hefboomeffect) door de onderkaak, tong en lagen klem te leggen? Juist omdat je aangeeft dat hij geen druk op de lagen kan hebben?