Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kabouter123 schreef:Nies_ schreef:Ik zou inderdaad een tijdje met lage neusriem rijden en dan kijken of het weg gaat. Zo niet komt het dus niet van de neusriem.
Misschien vergis ik me en heeft hij toch wel ergens zijn neus tegen gestoten, heb enkel nooit een wonde gezien. Eerst alles uitsluiten waar ik zelf wat aan kan verbeteren.
Chasey schreef:Nu komt een vraag van een leek. Mag een paard zijn mond niet openen tijdens het rijden, en waarom niet? Waarom moet die neusriem? Ik rij zonder neusriem.
Mijn haflinger kreeg in het vervelen wel een rare bult van zijn graasmasker, ook niet meer opgehad en bult is weer weg. Maar dat staat los van de reden dat ik zonder neusriem rijd.
Art_Ificious schreef:ik heb alles gelezen.
Maar wil even reageren op iedereen die zegt dat het paard demond niet kan openen door een neusriem.
Mijn paard kan dat wel, kan zelfs gapen met de neusriem om.
Ik denk dat alleen een sperriem en lage neusriem de mond kan dichtsnoeren.
Ok een neusriem wordt om de kaak gedaan, maar als je 2-3 vingers aanhoud kan die de mond echt wel openen.
Kabouter123 schreef:Ik krijg bijna twee vingers tussen de neusriem. Daaraan kan het niet liggen. Kan het toch de druk zijn van het kopstuk bij het rijden? De neusriem gaat de prullenmand in, dat staat vast.
geerke schreef:Crista schreef:Eerste wat in mij op komt: doe die neusriem 3 gaten losser en laat je paard ademen! Neusriem is niet om zijn mond koste wat kost dicht te houden he! Neusriem horen minimaal 2 vingers tussen te kunnen.
dat was vroeger inderdaad de norm...nu denken velen dat het een singel is