Help! Zadel gezocht hoge schoft..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:54

Thorowgood T8HW al geprobeerd? Speciaal gemaakt voor hoge schoften en heeft een verwisselbaar kopijzer dus zeer eenvoudig aan te passen.
Ik heb m ook voor mijn pony met redelijke schoft en dit is t enige zadel dat direct goed lag zonder te schuiven of op de schoft te gaan vastliggen.
Heeft overigens ook een interessante prijs.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:55

Mijn oude paard met enorme schoft loopt het beste onder een ghost zadel. Boomloos dus! Juist deze past goed, omdat het de schoft compleet vrij laat en verder gewicht echt goed verdeelt over het hele steunbalk. Heel veel boomzadels gaan bruggen: twee draagpunten voor, twee achter, en een loos stuk in het midden. Dat wil je juist niet.
Ik zou toch boomloos, en dan met name ghost, in overweging nemen. Zelf zit ik er ook zalig in, maar de reden voor deze overstap was mijn paard.
Ik gok dat je aan mijn naam wel kan zien wat ik voor werk doe ;) en dat ik dus juist niet tegen boomloos ben, zegt dan misschien dat het heus altijd niet een slechte keus is?

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Help! Zadel gezocht hoge schoft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:59

Wellsaddle.nl heeft volgens mij wel zadels daarvoor. Tweedehands en nieuw. PB idefix4 hier op Bokt, zij is de beheerder van Wellsaddle

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:28

Boomloos kan zeker een hele goede optie zijn . En zeker omdat boomloos het paard de flexibiliteit geeft om in bespiering te groeien op de rug .
Een boomzadel biedt die ruimte ( meestal ) niet .
een ghost zadel als boomloos is een hele goede optie .
Er zijn goede pads voor eronder met schoft uitsparing .
Ik heb als zadel voor erbij een ghost quilty en vindt m zalig

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:35

Thorrowgood high wither model misschien??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:43

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 08:34

klessie schreef:
Je zou eens contact met Healthy Horse Saddles kunnen opnemen.

Ik heb ook een paard waarbij een zadel uitzoeken een drama was maar nu eindelijk wat gevonden.
Ze maken het zadel helemaal naar je paard en zoals jij wil, de prijs is ook heel schappelijk.

Ze komen gratis bij je langs dus valt te proberen!

Hoi! Zou je me een pb met informatie willen doen?

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 08:36

listiglistje schreef:
Mijn AB zadel <3

Maar die K&M heb je ook in High Wither :)

http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 72&lang=NL

Ja haha die zou ik wel willen maar aangezien wat blue al allemaal aan dierenarts kost is die prijs nu niet voor ons weggelegd helaas!
Ja klopt ga ik ook nog maar is een keer proberen ;)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:48

En wat dacht je van een Butterfly zadel? Ligt wel dacht ik in een hoger prijsklasse. Verder is thorowgood HW heel fijn! Heb ik ook voor mijn paard met hoge schoft.

Topic Butterfly zadel: [HAR] Butterfly Zadels?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:02

Zag dat je KN nog niet geprobeerd hebt. Wij hebben een KN Symfonie, ook op een paard met hoge schoft en smalle bouw. Zijn ook 2e hands te koop. Wij hebben hem destijds 2e hands via een zadelmaker gekocht.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:05

Toevallig, ik zat gisteren te twijfelen om een zelfde topic te openen. Ik heb nu een euroriding titan II ik ben nog steeds verliefd op mijn zadel maar het is niet goed pas te maken voor mijn huidige paard. Aan de voorkant zit het zadel iets te strak maar als zij dit pas maken komt het zadel bij de schoft te strak. (En ook helt het zadel net naar achteren etc maar de schoft is het probleem wat niet aangepast kan worden) Het zadel is niet dramatisch om er niet mee mee te mogen rijden maar ik zoek toch wel met 'spoed' een beter zadel. De zadelmaker had een Frank Baines die heel geschikt voor hem is, maar zadel kost 2800 euro en is toch wel over budget.. Ook vind ik het teveel geld voor een zadel waar ik zelf niet echt fijn in zit (maar goed ik houd het als optie als ik niets anders vind want prioriteit is dat het past op mijn paard)

Ik heb nu een MSFC professional en een KM Worldriding Exclusive gepast maat beide waren veel te nauw boven de schoft. Paard reageerde ook ontzettend met aansingelen.
Dit waren wel zadels die mij aangeraden werden voor zijn Schoft maar helaas.. Ik heb nu K&M s line op het lijstje en een Anatomica (is mij veel aangeraden) die kan je bestellen voor hoge schoften en heb ik nu mijn meeste hoop op gevestigd . Wellicht zou je anatomica dus nog kunnen proberen (hoge schoft type)

anique161

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:20

Ik had op mijn paard met hoge schoft en 'terugvallende' schouders een kentaur electra liggen. Zadel werd me vanaf t begin al aangeraden voor dit paard en het paste perfect.
zadel heeft veel wrong en een diepe zit, ik vond het een erg fijn zadel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:00

Ik lees even mee maar wat doe je als je paard een hoge schoft heeft maar wel gewoon breed is? Ik vind bijvoorbeeld Kieffer interessant maar heb het idee dat veel hoge schoft zadels gemaakt zijn voor smalle paarden. Is één van de aangeraden zadels ook geschikt voor een wat breder paard?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:04

Herkenbaar! Ik heb twee van die paarden gehad: hoge schoft en dun aan de schouder.
Bij mijn eerste had ik een County Competitor 2000 (zo'n spijt van dat ik die toen verkocht had) en op mijn tweede paard had ik een Anatomica Octant. Daar was ik ook heel blij mee. Had ook van die wrongen die jij graag wilt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:04

Hier ook dat drama gehad maar bij past gelukkig de Prestige Milan wel. Zat deze erg krap op de schoft dan?

maidmarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:10

Ik heb voor m'n draver met hoge schoft een KN Tango, ligt erg mooi en goed veel schoftruimte ( tweedehands, wel prijzig 900 euro)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:42

Jildau schreef:
Ik lees even mee maar wat doe je als je paard een hoge schoft heeft maar wel gewoon breed is? Ik vind bijvoorbeeld Kieffer interessant maar heb het idee dat veel hoge schoft zadels gemaakt zijn voor smalle paarden. Is één van de aangeraden zadels ook geschikt voor een wat breder paard?

Wat is breed? Mijn paard is niet de smalste en de kieffer paste heel mooi.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:45

AaronYve schreef:
Jildau schreef:

Wat is breed? Mijn paard is niet de smalste en de kieffer paste heel mooi.

Geen hele brede, het is een Welsh Cob. Maar medium is hem te krap. Wintec had hij een wide boom en nu een fit 3 geloof ik.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:48

De Kiefer Amsterdam lag bij mij heel mooi, fijn dressuur zadel met een heerlijke diepe zit.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:55

Ik heb ook een paard met een hoge schoft en doorgezakte rug, en ik heb er een Anky zadel opliggen met teruggesneden kamer en een verwisselbare boom. Zadel ligt als een huis en zit heerlijk!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:22

Ik heb een vivary zadel .
Ben er heel blij mee .
Ligt aan wat je previes wilt of het een normale prijsklasse is of toch wat duurder ...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:44

KletsKoekje schreef:
Toevallig, ik zat gisteren te twijfelen om een zelfde topic te openen. Ik heb nu een euroriding titan II ik ben nog steeds verliefd op mijn zadel maar het is niet goed pas te maken voor mijn huidige paard. Aan de voorkant zit het zadel iets te strak maar als zij dit pas maken komt het zadel bij de schoft te strak. (En ook helt het zadel net naar achteren etc maar de schoft is het probleem wat niet aangepast kan worden) Het zadel is niet dramatisch om er niet mee mee te mogen rijden maar ik zoek toch wel met 'spoed' een beter zadel. De zadelmaker had een Frank Baines die heel geschikt voor hem is, maar zadel kost 2800 euro en is toch wel over budget.. Ook vind ik het teveel geld voor een zadel waar ik zelf niet echt fijn in zit (maar goed ik houd het als optie als ik niets anders vind want prioriteit is dat het past op mijn paard)

Ik heb nu een MSFC professional en een KM Worldriding Exclusive gepast maat beide waren veel te nauw boven de schoft. Paard reageerde ook ontzettend met aansingelen.
Dit waren wel zadels die mij aangeraden werden voor zijn Schoft maar helaas.. Ik heb nu K&M s line op het lijstje en een Anatomica (is mij veel aangeraden) die kan je bestellen voor hoge schoften en heb ik nu mijn meeste hoop op gevestigd . Wellicht zou je anatomica dus nog kunnen proberen (hoge schoft type)

Ik ben wel benieuwd wat het is geworden? Ik heb een dergelijk paard getroffen en daar paste een Silhouette heel goed op. Die was op maat gemaakt voor het paard. In dat zadel zit een nieuw type boom. Ik zou best willen zien of die zou passen.
Verder heb ik inderdaad ook goede ervaringen met de WK van KN. Alleen moet je het zelf fijn vinden. Als je van een Titan afkomt kun je hem als hard ervaren. En Kieffer past ook vaak. Ook ainsley heeft een mooie boom voor dergelijke paarden. :o
Volgens mij is de Anatomica Cygnus het bedoelde zadel voor hoge schoft?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:59

Hier ook goede ervaring met Kieffer voor een hoge schoft heb het model Aachen (veelzijdigheidszadel) Wel laten aanpassen door de jaren heen vanwege verandering lijf van mijn paardje door ouderdom.
En ook fijn dat, dat kon met het zadel, zodat het passend bleef.

Groet Karin.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:03

je kan een ainsley nemen deze zadels hebben standaard een terug gesneden boom wat het schoft vrijhoud.
tevens zitten ze ook erg stevig en lekker.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:57

Mijn paard met hoge schoft, heeft een Anatomica cygnus, hij loopt er heel goed onder, en past mooi