Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
klessie schreef:Je zou eens contact met Healthy Horse Saddles kunnen opnemen.
Ik heb ook een paard waarbij een zadel uitzoeken een drama was maar nu eindelijk wat gevonden.
Ze maken het zadel helemaal naar je paard en zoals jij wil, de prijs is ook heel schappelijk.
Ze komen gratis bij je langs dus valt te proberen!
listiglistje schreef:Mijn AB zadel![]()
Maar die K&M heb je ook in High Wither![]()
http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 72&lang=NL
Jildau schreef:Ik lees even mee maar wat doe je als je paard een hoge schoft heeft maar wel gewoon breed is? Ik vind bijvoorbeeld Kieffer interessant maar heb het idee dat veel hoge schoft zadels gemaakt zijn voor smalle paarden. Is één van de aangeraden zadels ook geschikt voor een wat breder paard?
AaronYve schreef:Jildau schreef:Ik lees even mee maar wat doe je als je paard een hoge schoft heeft maar wel gewoon breed is? Ik vind bijvoorbeeld Kieffer interessant maar heb het idee dat veel hoge schoft zadels gemaakt zijn voor smalle paarden. Is één van de aangeraden zadels ook geschikt voor een wat breder paard?
Wat is breed? Mijn paard is niet de smalste en de kieffer paste heel mooi.
KletsKoekje schreef:Toevallig, ik zat gisteren te twijfelen om een zelfde topic te openen. Ik heb nu een euroriding titan II ik ben nog steeds verliefd op mijn zadel maar het is niet goed pas te maken voor mijn huidige paard. Aan de voorkant zit het zadel iets te strak maar als zij dit pas maken komt het zadel bij de schoft te strak. (En ook helt het zadel net naar achteren etc maar de schoft is het probleem wat niet aangepast kan worden) Het zadel is niet dramatisch om er niet mee mee te mogen rijden maar ik zoek toch wel met 'spoed' een beter zadel. De zadelmaker had een Frank Baines die heel geschikt voor hem is, maar zadel kost 2800 euro en is toch wel over budget.. Ook vind ik het teveel geld voor een zadel waar ik zelf niet echt fijn in zit (maar goed ik houd het als optie als ik niets anders vind want prioriteit is dat het past op mijn paard)
Ik heb nu een MSFC professional en een KM Worldriding Exclusive gepast maat beide waren veel te nauw boven de schoft. Paard reageerde ook ontzettend met aansingelen.
Dit waren wel zadels die mij aangeraden werden voor zijn Schoft maar helaas.. Ik heb nu K&M s line op het lijstje en een Anatomica (is mij veel aangeraden) die kan je bestellen voor hoge schoften en heb ik nu mijn meeste hoop op gevestigd . Wellicht zou je anatomica dus nog kunnen proberen (hoge schoft type)