vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

siepjes

Re: vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:07

ah nu lukt t - dit is m dus. Er zat geen label of zo aan. Ik heb dus geen certificaat. Ik vind het een mooi zadel - maar krijg gewoon t gevoel dat ik 400 euro te veel heb betaald. Ik heb 1395 betaald. En op de bon staat geschreven s-line. Alleen heb ik daar nu mn twijfels dus over. En ik hoor nog niemand met overtuiging zeggen dat t de s- line is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:09

Nee, je hebt denk ik ook geen S-line. Je bent dus genaaid als ik het zo lees. En daar ging ik ECHT werk van maken. Geef desnoods het zadel terug en haal het bij een ander.
Heb jij echt het zadel van de foto's die ik ook heb? Dan heb je GEEN S-line. Als ik jouw foto bekijk heb je dus gewoon het zadel van 900 euro.
Dus direct morgen bellen en geld terug eisen.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:13

Afbeelding

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:14

ja nu even close-up...
Ik dacht gewoon - bekend en genomineerde zadelpasser. Had maar 1 zadel echt bij zich. Vond ik wel n beetje vreemd- maar ja. Zadel pastte prima. Nieuw paard- zadel nodig . Maar thuis dacht ik ga toch ns kijken.
De vraag is nu - is dit de s line en is deze 1395 waard. Want dat heb ik betaald en staat op bon.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:16

Je hebt GEEN S-line. Dus nee, het zadel is GEEN 1395 euro waard (al is waarde natuurlijk wat de gek er voor geeft). Ik ben heel benieuwd bij wie je het zadel gekocht hebt (mag via pb).
Ik zou er dus absoluut werk van maken. Heb je het zadel al gebruikt? DAn kun je het ook teruggeven (bedenktijd, blabla)
Laatst bijgewerkt door germie op 17-01-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:17

Dit is de original

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:19

ik zou zeggen duw de zadelmaker de site van K&m onder zijn neus en laat zien hoe de s-line zadels eruit zien als hij moeilijk doet.
Maar neem gewoon eerst even contact op en geef hem de kans de fout zelf te herstellen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:23

Ander soort vraag.. Toen je hem kocht wist je toen van het bestaan van meerdere modellen en hun prijs, of heb je deze gekocht omdat hij keurig paste en ben je accoord gegaan met de vraag prijs?
Zo ja, dan blijf je zitten met, bonnetje dat verkeerde type vermeld, je zou zadelmaker moeten contacten om te vragen of het vergissing was en dat hij niet dat type heeft geleverd en of er nog iets aan de prijs te doen is, omdat dit goedkoper model is. (uitgaande van goedertrouw van verkoper, die blijkbaar scheel in zijn catalogusje heeft gekeken, wat natuurlijk een keer kan)
Indien hij het kwadertrouw zou hebben gedaan, dan heb je allicht pech, je hebt een product geleverd gekregen wat jij wou hebben? GEpast aan de deur, jij vond hem goed en kocht hem? Alleen kom je er later achter dat hij elders stuk goedkoper is en wil je je geld terug. Tja, dat is lastiger.

Zou in beginsel contact opnemen met je verkoper kan best foutje zijn dat hij netjes op lost, zo niet, tja, dan kan je andere stappen overwegen, geen idee of dat kans maakt want je kan ook zeggen dat alleen bon fout is met vermelding S-line, maar dat prijs wel correct is. (en dat dit gewoon hele dure verkoper is).

Duim voor je dat het vergissing is en dat het netjes wordt opgelost.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:22

Nou op de bon staat s line. Prijs zou 1395 zijn. Ik heb dus nu niet geleverd wat op de bon staat. Kaartje en certificaat heb ik niet gezien.
Ik ben natuurlijker te goeder trouw geweest. Maar t was voor mn dochter - en die was er blij mee. Ik kende t merk niet- dus bij thuiskomst dacht ik ' ns kijken wat ervaring is op internet'. En toen kwam ik erachter.
Ik wil best 1395 betalen ...voor de s line- maar niet voor de original.
Ik ga hem morgen vragen om te bewijzen dat ik de s-line geleverd heb gekregen. Daarnaast is 1 van de kniewrongen ook misvormt (fout in leder). Ik kan zeggen dat ik dacht dat het certificaat erbij zat - maar ik heb deze dus echt niet ontvangen. Volgens heb ik dus wel een punt.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:26

Ik begrijp dus nu dat ik niet de cob heb maar de orginal. Wat kost ie?

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:31

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:32

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:41

Idd even achteraan gaan, heel raar. ook dat die zadelmaker maar 1 zadel bij zich had is vreemd. Was het wel nieuw, of al gebruikt? Dit is met zekerheid de K&M dressuur original, bij de meeste dealers nieuw €1095,-

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:51

Bij ruitersportwinkel.eu kost hij zelfs 795 euro maar dat is nu verder niet van belang. Het gaat erom wat de normale prijs van dit zadel is en dat is 1095 euro dus ik zou daar zeker achteraan gaan!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:57

Jongens bedankt he ..jullie hebben me goed geholpen !!
Ik ga morgen bellen en dan laat ik weten hoe we het oplossen.
T voelt momenteel even als ' neem je zadel maar weer terug'.

Overigens heb ik mijn oude zadel ingeleverd. En wat heb ik ervoor gekregen... jawel 400 euro.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:03

Wat bizar, een zadelmaker die maar 1 zadel bij zich heeft. Dan weet je zeker dat die altijd past... >;)

Als ik jou was, dan zou ik dit zadel teruggeven en een andere zadelpasser/verkoper naar je paard laten kijken - eventueel gewoon weer met ook dit zadel erbij. Voordeel is dat je nu in elk geval weet dat dit zadel jou en je dochter erg aanspreekt qua uiterlijk en zit, maar ik zou toch een onpartijdige derde nog eens willen laten kijken naar of het ook echt op je paard past. Want alleen al het feit dat deze persoon maar 1 zadel bij zich had doet mij eerlijk gezegd het ergste vermoeden, en dan heb je over een jaar een zadel dat nieuw al niet bleek te passen en nu tweehands veel minder waard is, plus een paard dat in de kreukels ligt.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:07

Heel erg bijzonder verhaal oude zadel terug geld terug en meneer zijn s lineaire terug

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:08

ajesca123 schreef:
Bij ruitersportwinkel.eu kost hij zelfs 795 euro maar dat is nu verder niet van belang. Het gaat erom wat de normale prijs van dit zadel is en dat is 1095 euro dus ik zou daar zeker achteraan gaan!

Meen je dat? 795 euro?
Dat is zwaar onder de advies prijs en dat heet markt kapot maken.
Dat kan helemaal niet uit voor die prijs.

TS, misschien heeft hij zich enkel vergist, is mij ook wel eens bijna gebeurd doordat de labels van de paszadels verwisseld waren. Dus niet gelijk TE boos worden ;)

Vraag wel na ivm navullen. Het is belangrijk dat deze zadels na een maand of 3 bijgevuld worden. Ze komen doorgaans te zacht zodat ze naar het paard afgevuld kunnen worden.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:23

Sizzle schreef:
ajesca123 schreef:

Meen je dat? 795 euro?
Dat is zwaar onder de advies prijs en dat heet markt kapot maken.
Dat kan helemaal niet uit voor die prijs.

Nee dat is gewoon een fijne winkel waar ze qua kosten gewoon wat goedkoper zitten dan de luxe winkels van EJ en Divoza enzo ;)

Moet wel even gezegd worden dat die in de sale is met € 300 euro korting ;)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:29

Liannetje86 schreef:
Nee dat is gewoon een fijne winkel waar ze qua kosten gewoon wat goedkoper zitten dan de luxe winkels van EJ en Divoza enzo ;)

Moet wel even gezegd worden dat die in de sale is met € 300 euro korting ;)

Precies en daarom geef ik ook aan dat die prijs en al die lagere prijzen dan 1095 die voorbij komen eigenlijk niet ter zake doen omdat je gewoon moet kijken naar de advies prijs en die is 1095 euro

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:41

Ja, je gaat kijken naar de adviesprijs dan, dat is realistisch. Anders is het niet te doen, want elke maand is wel iets ergens anders in de aanbieding ;)

Maar ik zou ook uitgaan van die € 1.095.

Hoop iig dat het goed wordt opgelost!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:02

Ik weet nog een winkel die ze voor 750 verkoopt. Dus 900 is een meer realistische prijs als er niets aan opgevuld wordt e.d.

Mijn zadel is nu 8 jaar oud en het enige wat is er aan veranderd heb week na aankoop is zelf een bredere boom erin zetten. Opvullen nog nooit nodig geweest. Heb het wel eens laten checken. Ondanks de vele nietjes dus een goed zadel.
Maar als de zadelmaker maar 1 zadel bij zich had ga ik wel twijfelen aan de eerlijkheid , want km past ook echt niet altijd.
Ben heel benieuwd naar de verkoper.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:39

Ik ben benieuwd bij welke winkel hij voor 750 te krijgen is :-)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:20

Dat heb ik toch geschreven in mijn post hierboven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:29

Tja, speciale acties in natuurlijk een ander verhaal.
Maar als je voor 750 ook nog 2x naar stal moet rijden + verzend en btw dan werk je gratis.