zadeltassen voor dressuurzadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:27

Bunn schreef:
Je kunt even bij Goedhard kijken. :)

Ja, dat kan, als je twee maanden op antwoord wilt wachten...

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:08

Die ervaring had ik toendertijd niet. :=

Blue_Eyes

Re: zadeltassen voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:11

Die ervaring heb ik wel, en velen met mij... Ik kom het de laatste tijd overal tegen. Zelf op Facebookgroepen worden ineens allemaal topics geopend of iemand de contactgegevens van Goedhard heeft. Hun FB pagina is offline gehaald omdat die niet te verifieren is (zegt FB zelf). Hun whatsapp is al sinds 10 september ofzo niet meer bekeken en het telefoonnummer is van de site gehaald.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:23

Ik had een Marylot hoofdstel besteld en ontvangen maar ook oorwarmers erbij besteld. Ook betaald dus. Maar ik krijg geen antwoord op mijn mails, helaas... Had ze goed kunnen gebruiken nu!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:25

Wat betreft Goedhard misschien beter even hier verder gaan... Dan blijft dit topic over zadeltassen voor TS.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:37

Afbeelding

Ik zweer bij de zadeltassen van Dabo! Zowel die achter het zadel als die voor. Klepperen niet, blijven goed op hun plaats en je paard heeft er absoluut geen last van. Foto hierboven is alleen de voortas, kan zat in dus ik gebruik die achtertas eigenlijk nooit.

En niet geheel onbelangrijk....de prijs is extreem gunstig zeker als ik naar die Stowaway tassen kijk, men wat een bedrag!

Ik heb mijn eerste zadeltas denk ik al tien jaar, niet kapot te krijgen! Tis dat ik denk, zou wel een leuk kleurtje willen dus ik ga een nieuwe bestellen (voor de vierdaagse) maar echt, ze zijn loeisterk en dat voor een heel vriendelijk bedrag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:42

Noiu moet ik wel zeggen dat de stowaway niet vergelijkbaar zijn denk ik qua materiaal met dabo.
en niks ten nadele van dabo want ik wil daar in t voorjaar zelf ook een klein tasje van gaan bestellen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:49

Dat vraag ik me af, want ik doe dus echt al tien jaar met die van mij en die is in haar begintijd gemaakt. In de tussentijd heeft ze haar ontwerp verbeterd en gebruikt andere materialen. Als ie van mij al tien jaar meegaat.....

Maar goed, er zit ook een heel groot prijsverschil tussen en ik vind het echt niet erg om ergens geld voor neer te leggen maar ik zie dat niet terug in het ontwerp of materiaal. Oké je krijgt er twee bidons bij, lekker belangrijk want die zou ik toch niet gebruiken .

In het begin reed ik met die grotere zadeltassen die achter je been hangen, man wat een drama. Die klepperen en zijn zo lastig goed vast te zetten en met een dressuurzadel kan dat dus gewoon niet. Daarom ben ik zo blij met die tassen van Dabo, betaalbaar en ze zijn gewoon goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:50

Het is bij de mijne, stowaway deluxe zo dat je heel erg veel vakjes en ritsjes hebt.
Ze zijn heel licht, stevig en waterdicht.(tenzij je ze misschien onderdompelt...).
Aan de onderkant zit zacht fleece.

Maargoed, ze zijn inderdaad wel prijzig ja.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:07

Blue_Eyes schreef:
Wat betreft Goedhard misschien beter even hier verder gaan... Dan blijft dit topic over zadeltassen voor TS.

Je hebt gelijk, sorry. Zijn de zadeltassen van Prestige geen optie? Ik vind ze geweldig van kwaliteit.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:11

[/quote]

Je hebt gelijk, sorry. Zijn de zadeltassen van Prestige geen optie? Ik vind ze geweldig van kwaliteit.[/quote]

heb je misschien een linkje? Kan ze zo niet op internet vinden

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:25

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:46

Wat kosten die prestige tassen?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:24

Ik ga morgen even voor je kijken, moet nu werken :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:13

Reken voor een kleine tas ongeveer 150 Euro, van leer. Nylon zadeltassen zijn niet geschikt voor een dressuurzadel zonder bevestigingsmogelijkheden.

Persoonlijk vind ik dat je met zo'n leren tasje waar je echt wel wat in kwijt kunt zeer stijlvol rondrijdt. Als je ergens stopt is het twee karabijnhaakjes losklikken en meenemen. Maar voor echte trektochten is het niet voldoende natuurlijk :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:23

Voor gewoon een dag rijden, gebruik je munitietasjes van het leger:
Afbeelding

Simpeler, goedkoper en beter dan elke andere oplossing......
Gewoon aan de ringetjes van je voortuig en een veter naar je singel om klapperen te voorkomen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:27

Kijk eens naar tassen van het merk stowaway, ze zijn niet goedkoop maar heb ze al jaren en zijn echt heel fijn.
Ik heb de tassen voor voor het zadel

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:24

Willemina_L schreef:
Reken voor een kleine tas ongeveer 150 Euro, van leer. Nylon zadeltassen zijn niet geschikt voor een dressuurzadel zonder bevestigingsmogelijkheden.

Ben ik het dus niet mee eens. Ik maak al jaren tassen van nylon, juist voor dressuur en vzh zadels ;-)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:51

Dabo schreef:
Willemina_L schreef:

Ben ik het dus niet mee eens. Ik maak al jaren tassen van nylon, juist voor dressuur en vzh zadels ;-)

Ik bedoel de Nylon tassen van Prestige, daar ging het over voor mijn gevoel. Excuses!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:51

Willemina_L schreef:
Dabo schreef:

Ik bedoel de Nylon tassen van Prestige, daar ging het over voor mijn gevoel. Excuses!
Ohh en dat had ik dus niet door :o solly!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:49

Mss een gekke vraag... Waarom kan je geen ringen bevestigen op je dressuurzadel? Dat is gewoon zadel even open maken. Een goede zadelmaker draait daar de hand niet voor om.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 00:15

idefix4 schreef:
Mss een gekke vraag... Waarom kan je geen ringen bevestigen op je dressuurzadel? Dat is gewoon zadel even open maken. Een goede zadelmaker draait daar de hand niet voor om.

Ja zou opzich kunnen, maar vind het beetje zonde van mijn zadel. Klinkt misschien gek maar voor alleen zadeltassen wil ik niet AB (Arno Brandt) laten komen om ringetjes vast te maken... Was een duur zadel en hij was een maand geleden nog geweest. Kortom te veel gedoe (en geld) voor ringetjes als er ook andere oplossingen zijn :j plus dat ik toch wel tot een conclusie ben gekomen dat ik voortassen het fijnst vind (lijken)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:54

Dat vind ik een raar antwoord. Ik bevestig vaker ringen aan zadels. Als dat echt netjes wordt gedaan kan je ze er altijd afhalen zonder dat iemand ooit zal kunnen zien dat ze eraan zaten. Of het oogt alsof het hoort.:+
Me dunkt dat arno dat ook kan. Zo een vraag had ik absoluut besproken met de zadelmaker. Het gaat ook om jouw gebruiksgemak.

Mijn vader vond voor niks. Ze zaten altijd in de weg tegen zijn knieën. Ieder heeft zijn voorkeuren.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:01

Ook hier de tas van sowaway, voor het zadel. Past veel in, aan iedere kant een bidon, fototoestel, lunchpakketje.................. snoepjes voor m'n paard. En in allerlei leuke kleurtjes en waterdicht. Tenzij je gaat zwemmen uiteraard.

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:16

Ik ben erg blij met mijn Busse zadeltas. Past goed op een dresuurzadel, geen ringetjes nodig. Jas kan erop vast gemaakt worden en de prijs is ook nog leuk!