Mondhoeken gaan stuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:08

MarlindeRooz schreef:
Sommige mensen rijden hun paard aan de teugel door druk te zetten op het bit, kneepjes geven of ook wel zagen genoemd. Ik weet niet hoe je rijdt? Maar ik denk dat zo min mogelijk aan de teugels zitten de oplossing is.

Sorry maar dat doe ik echt niet. Anders had mijn instructrice mij hier allang op aan gesproken. Ik rijd mijn paard van achter naar voor en niet door aan de voorkant te hangen. Vind het ook een beetje stomme reactie.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:09

PrimaDonna_ schreef:
Zanora1 schreef:
Hoi,

Ik heb een foto maar weet even niet hoe ik die moet plaatsen, want zit op mijn werk en staat op de telefoon. Bedankt voor alle tips!
Die bitringen gaat helaas niet..

Uploaden via bokt upload.. heel makkelijk! :)

Haha ja snap ik. Maar heb de foto op mn telefoon en die ligt in kluisje

maralyn

Re: Mondhoeken gaan stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:16

Volgens mij was het gewoon n vraag...
En wat is van achteren naar voren rijden volgens jou?

Het kan an alles zijn. Ik zou even niét meer rijden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:22

Zanora1 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Sommige mensen rijden hun paard aan de teugel door druk te zetten op het bit, kneepjes geven of ook wel zagen genoemd. Ik weet niet hoe je rijdt? Maar ik denk dat zo min mogelijk aan de teugels zitten de oplossing is.

Sorry maar dat doe ik echt niet. Anders had mijn instructrice mij hier allang op aan gesproken. Ik rijd mijn paard van achter naar voor en niet door aan de voorkant te hangen. Vind het ook een beetje stomme reactie.

Dat kan ik niet door een schermpje heen zien. Daarom is het een normale reactie want veel mensen rijden door te zagen helaas.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:34

Naast wat er allemaal al genoemd is, kan ik me ook voorstellen dat de lage neusriem hieraan bijdraagt. Die neuriem loopt natuurlijk onder het bit door en duwt als het ware het bit omhoog, die mondhoeken in. Ik zou ook daar zeker even naar kijken.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:48

RianneH schreef:
Naast wat er allemaal al genoemd is, kan ik me ook voorstellen dat de lage neusriem hieraan bijdraagt. Die neuriem loopt natuurlijk onder het bit door en duwt als het ware het bit omhoog, die mondhoeken in. Ik zou ook daar zeker even naar kijken.

Ja inderdaad. Ik ga er zeker even naar kijken.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:48

hier mag een slotje op

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:51

Mag ik vragen waarom precies?

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 14:09

maralyn schreef:
Mag ik vragen waarom precies?

Omdat ik om tips heb gevraagd en deze heb gekregen, en daar ga ik mee aan de slag!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:45

Er bestaan van die latex bandages die kan je om je bit heen wikkelen zodat dit zachter is en de mondhoeken minder gauw kapot gaan.
Dit kan je gelijk al proberen. Voor op de langere termijn zou ik een bitfitter laten komen. Ik zelf heb Bitsymmetrie laten komen (even op fb kijken) en die kan je perfect uitleggen of je bit goed past, en je kan honderden andere bitten proberen. Zit vast iets tussen wat net zo fijn is als deze, maar vriendelijker voor de mond.
Ook zou je eens een teugeldruk meting kunnen doen. Dan weet je gelijk of het aan jou hand, of aan het gevoelige mondje van je pony ligt.
Hiervoor kan je even googlen op Centaur teugeldruk. En kan je vragen wanneer zij bij jou in de buurt is. (In juni laat ik haar wss komen, dit is in Zeeland, de provincie ;) )
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, om ook op de lange termijn geen wondjes meer te hebben!!