Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wwillemijn schreef:Antislippad zou ik niet aanraden! Leg zelf maar een antislippad op je bovenbeen en probeer hem naar voren te duwen. Dat voelt niet lekker, ook niet voor je paard met zo'n groot oppervlak op zn rug! Bij mij was het grootste probleem van het schuiven dat de kussentypes van haar oude zadel niet goed waren voor haar. Ze heeft ook haar schouder vrij ver naar achteren en de singelgroeve ver naar voren. Ideaal dus om te gaan schuiven. We hadden een zadel met vrij 'ronde' kussens eronder. En dan bedoel ik het gedeelte bij de takken, aan de voorkant van het zweetblad. Nu heeft ze een zadel met 'soufflé' type kussens en schuift het niet meer. Alleen als ik de singel te strak doe schuift het nog wel naar voren.
Babootje schreef:wwillemijn schreef:Antislippad zou ik niet aanraden! Leg zelf maar een antislippad op je bovenbeen en probeer hem naar voren te duwen. Dat voelt niet lekker, ook niet voor je paard met zo'n groot oppervlak op zn rug! Bij mij was het grootste probleem van het schuiven dat de kussentypes van haar oude zadel niet goed waren voor haar. Ze heeft ook haar schouder vrij ver naar achteren en de singelgroeve ver naar voren. Ideaal dus om te gaan schuiven. We hadden een zadel met vrij 'ronde' kussens eronder. En dan bedoel ik het gedeelte bij de takken, aan de voorkant van het zweetblad. Nu heeft ze een zadel met 'soufflé' type kussens en schuift het niet meer. Alleen als ik de singel te strak doe schuift het nog wel naar voren.
Niet iets beweren waar je geen ervaring mee hebt. Het is een ventilerende silliconen pad, haren blijven er netjes glad onder. Paard loopt er prima mee dus comfortabel.
Yvank_ schreef:FjeLOVER schreef:Fairfax Narrow.
Vind de Fairfax vele malen zachter dan de Prolite.
ook is prolite kunststof, waardoor het warmer is voor het paard.
De fairfax is echt een aanrader!
Ik heb de fairfax getest en zelf de prolite... Paard zweette veel meer onder de fairfax..
Babootje schreef:wwillemijn schreef:Antislippad zou ik niet aanraden! Leg zelf maar een antislippad op je bovenbeen en probeer hem naar voren te duwen. Dat voelt niet lekker, ook niet voor je paard met zo'n groot oppervlak op zn rug! Bij mij was het grootste probleem van het schuiven dat de kussentypes van haar oude zadel niet goed waren voor haar. Ze heeft ook haar schouder vrij ver naar achteren en de singelgroeve ver naar voren. Ideaal dus om te gaan schuiven. We hadden een zadel met vrij 'ronde' kussens eronder. En dan bedoel ik het gedeelte bij de takken, aan de voorkant van het zweetblad. Nu heeft ze een zadel met 'soufflé' type kussens en schuift het niet meer. Alleen als ik de singel te strak doe schuift het nog wel naar voren.
Niet iets beweren waar je geen ervaring mee hebt. Het is een ventilerende silliconen pad, haren blijven er netjes glad onder. Paard loopt er prima mee dus comfortabel.
wwillemijn schreef:Ik heb er wel degelijk ervaring mee! Maar wel na 3 keer rijden mee gestopt. En dat de haren netjes blijven maakt het imo des te erger. Het zadel wil naar voren schuiven, de pad houdt dat tegen en er ontstaan daardoor drukpunten en plekken. Maar lekker mee blijven rijden, je merkt het vanzelf wel een keer. Het is trouwens ook met een drukmeetpad aangetoond dat er extra druk ontstaat bij antislippads. Toen mijn vorige zadelmaker met die tip kwam had ik al vraagtekens en een slecht gevoel erbij. Snap echt niet dat sommige zadelmakers zoiets adviseren.