Help! Hoe om moet een anatomisch gevormde singel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Help! Hoe om moet een anatomisch gevormde singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:56

Als je op de passier website naar: "Ledersattelgurt für vorrutschende Dressur-Sättel" zoekt zie je ook een plaatje waarbij de bolling naar voren ligt.
Daar is deze voor ontworpen.

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:59

Zo te zien is dit een singel van Passier. Hierbij moet de bolling naar voren. Op mijn singel stond zelfs R en L aangegeven, uitgaande van het paard..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:19

Ik heb ook zoon soort singel en discussies gehad.

Maar ik dacht dat hij dus met de bolling naar voren moest zodat de oksels zegmaar meer ruimte hebben.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:47

Leen schreef:
Nu deze singels beinvloeden wel wat de ligging van je zadel. Een goed passend zadel heeft de singelstoten waar de singel plek is. Bij deze ligt de boog op de singelplek maar de gespen er een 5 cm voor of achter, afhankelijk van hoe je hem om doet.

Dit is volledig waar. Als je zadel goed ligt met een rechte singel, zou ik dat zeker aanraden.

Ik heb eenzelfde singel als die je hebt geplaatst en de bolle kant juist naar voren, zodat de singelstoten verder naar achteren komen. Paard heeft een merriebuik en trekt met een rechte singel het zadel naar voren. Met een anatomische singel blijft het zadel netjes op zijn plaats omdat de singelstoten recht naar beneden aan de singel vast gaan, maar de singel zelf maakt dus een boogje naar voren om de buik vrij te houden.

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 15:37

Bedankt allemaal voor de reacties

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:43

Ik heb een anatomische van Rossner en daar moet de bolling naar achter.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:03

Celine_Famke schreef:
Ik heb ook een anatomische singel, die van Tekna. Deze:[ [url=m/TPP07U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ringetje moet naar voren, dus de holle kant bij de voorbenen.

Ik heb dezelfde singel en gebruik hem precies andersom. Pony is bol met de singelplek verder naar voren dan de singelstoten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:15

Ik heb het nog eens aan mijn zadelpasser gevraagd.
Zij gaf aan, dat wanneer een anatomische singel een ringetje heeft (voor hulpteugels) dan is het niet zo moeilijk om te bepalen hoe de singel moet liggen, het ringetje moet dan naar voren wijzen.
Maar wanneer ze het niet hebben dan kan het inderdaad erg twijfelachtig zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:09

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:23

Ik heb ook de rossner, dezelfde als hierboven: http://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

Ringetje moet naar voren, logo aan de linkerkant van het paard.
Bolle kant naar voren dus. Zoals die hierboven zit.

Bij mijn paard is het niet mogelijk om de singelstoten recht naar beneden te laten wijzen. Zijn schouder is vrij schuin, waardoor het zadel vrij ver naar achter moet. Die moet immers achter het schouderblad en niet erop.
Maar de singelplaats ligt wel vrij kort achter de ellebogen, die ook weer vanwege die schuine schoider rekatief ver naar voren zitten.
Ik gebruik dus deze singel om verloop te krijgen tussen singestoten en singelplaats.

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:47

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb meerdere topics doorgenomen en gezocht, maar ik lees zoveel verschillende dingen. Dus wie kan me helpen?

Ik heb deze singel net tweedehands aangekocht. Wie kan me vertellen hoe die om moet?

http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... nieuw.html

alvast bedankt!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:59

Abricoosje schreef:
Ik heb meerdere topics doorgenomen en gezocht, maar ik lees zoveel verschillende dingen. Dus wie kan me helpen?

Ik heb deze singel net tweedehands aangekocht. Wie kan me vertellen hoe die om moet?

alvast bedankt!

Ook hier dient de bolling naar voren te wijzen. Kijk maar naar de uitsparing voor de benen. Anders ligt de singel niet mooi langs de benen.

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:03

Weidebloem schreef:
Abricoosje schreef:

alvast bedankt!

Ook hier dient de bolling naar voren te wijzen. Kijk maar naar de uitsparing voor de benen. Anders ligt de singel niet mooi langs de benen.

Bedankt, dus de onderkant van de foto wijst naar het hoofd zeg maar?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:19

Nog beter, als er een ringetje aanzit, dan is het helemaal niet zo moeilijk om te bepalen hoe de singel moet zitten.
De richting waar het ringetje in wijst, die moet naar voren. (Aangezien het ringetje meestal wordt gebruikt tussen de voorbenen door, dus wijzend naar voren)..

:)