Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eline_S_S schreef:Maar bij de mensen waarbij het nooit losschiet; vervangen jullie het elastiek om de zoveel tijd?
daf3 schreef:Dankjewel voor je lange berichtik snap wel wat je bedoeld, idd niet fijn om niks aan de zijkant te hebben voor als je het echt nodig hebt... Wat voor beugels gebruik je nu eigelijk?
elenaMM77 schreef:Eline_S_S schreef:Maar bij de mensen waarbij het nooit losschiet; vervangen jullie het elastiek om de zoveel tijd?
was bij mij na 2.5 maand al het geval..
Daarvoor was ie ook al een keer losgeschoten bij het opstappen, omdat ik zwikte toen ik mijn been uitdrukte. maar omdat mijn voet daar echt omrolde tegen de zijkant vond ik dat geen schande. stiek was toen spoorloos verdwenen en dus juist de kant die opnieuw losschoot net een nieuw stiek een kleine twee weken ervoor.daf3 schreef:Dankjewel voor je lange berichtik snap wel wat je bedoeld, idd niet fijn om niks aan de zijkant te hebben voor als je het echt nodig hebt... Wat voor beugels gebruik je nu eigelijk?
die met zo'n omkleed kettinkje (flexibel)..
zodat je voet toch makkelijker loskomt bij een val dan met een vaste stijgbeugel,
maar vooral die gekocht vanwege mijn enkels, met vaste beugels wil er nog wel eens iets te veel spanning op het gewricht komen en met die flexibele vloeit de eventuele lichte zwik mooi af, sindsdien ook geen last meer van mijn enkels
volgens mij deze, maar ben niet zeker welk merk de mijne zijn..
[ Afbeelding ]
Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar nieuwe beugels en heb er nog niet veel verstand van. De beugels waar ik al jaren mee rijd zijn gewoon normale beugels
miccamaaike schreef:Ik heb jaren gereden met beugels met elastiek en ook een poosje van de kwik-out beugels gehad omdat ik die mooier vond. Dat is inmiddels wel 14 jaar geleden, maar wat ik toen heel irritant vond van die kwik out buegels was dat ze piepten als er beetje zand oid tussen kwam. Maar wellicht is dat inmiddels wel flink verbeterd.

hagelslag schreef:[ [url=m/Fn7mby.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is gebeurd op t werk terwijl ik een paard reed.
En nee ik weeg geen 150 kilo...
En de stijgbeugel was toch behoorlijk nieuw, maandje oud hooguit.
Mijn baas is terug gegaan en heeft een nieuw setje meegekregen.
Verder geen idee of het bij de fabriek nog is aangegeven
daf3 schreef:hagelslag schreef:[ [url=m/Fn7mby.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is gebeurd op t werk terwijl ik een paard reed.
Gewoon rijden.
Was net aan het draven en toen vloog de onderkant tegen de bakrand aan
Dat ziet er niet best uit.. Hoe is het gebeurd?
elenaMM77 schreef:
hagelslag schreef:Dit is gebeurd op t werk terwijl ik een paard reed.