Paard loopt beter op bustrens dan op watertrens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:35

Amaris schreef:
Oh sorry dan had ik specifiek erbij moeten quoten dat ik reageer op [naam verwijderd].

Je kunt niet eerder wat zinnigs zeggen over wat het beste rijdt, dan wanneer je de beide opties hebt geprobeerd.
Ik heb dat dus wel gedaan. Ik weet uit ervaring dat een 17 euro bit best leuk kan rijden, maar dat het rijden met een bit van K&K echt veel fijner gaat.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:35

Dees schreef:
Amaris schreef:
Oh sorry dan had ik specifiek erbij moeten quoten dat ik reageer op Dees.

Je kunt niet eerder wat zinnigs zeggen over wat het beste rijdt, dan wanneer je de beide opties hebt geprobeerd.
Ik heb dat dus wel gedaan. Ik weet uit ervaring dat een 17 euro bit best leuk kan rijden, maar dat het rijden met een bit van K&K echt veel fijner gaat.

Dat verschilt per paard Dees, ook paarden hebben zo een voorkeur.
Het bit in de link van Amaris is een bit van normaal €33, dus niet 1 van €17.
Een bit van €17 lijkt mij ook niet veel soeps. Maar een bit rond de €33 kan een prima "standaard" bit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:54

Ik heb écht tig bitten gehad voor mijn paard, van heel goed koop tot de duurdere van sprenger myler en trust.
Ik heb nu een HH bustrens anatomisch gevormd en daar loopt ze tot nu toe fijn mee. Ze wil een "rustig" bit en een "dun" bit.

http://www.agradi.nl/harrys-horse-bustr ... n-11-5.htm

Het is soms een heuze zoektocht naar een geschikt bit. Maar het moet wel goed zijn :j

rebecc1994

Re: Paard loopt beter op bustrens dan op watertrens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:03

Ach, goedkope bitten hoeven niet per se minder goed te zijn.
Mijn paard loopt al jaren heerlijk op een bit van 13,50 :)
Duurdere bitten heb ik ook geprobeerd, maar die leverden vooral verzet op.

Het is natuurlijk per paard verschillend, maar een bit van 17 euro kan best

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:07

Het is maar net waar het paard blij van wordt. Zo dacht ik de merrie waar ik op rij een plezier te doen met een dubbelgebroken bit; heb nog nooit zoveel protest gehad. Uiteindelijk bleek zijn het fijnste te rijden op een D-trens. Omdat budget geen rol speelde heeft ze er een gekregen van Sprenger. Daar loopt ze net ietsje fijner op dan op 1 van RVS.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:02

Het is gewoon per paard een kwestie van uitproberen wat fijn is en waar ze lekker op lopen.
Mijn vorige paard was erg gevoelig in de mond en daar heb ik hele dure bitten in gehad waar ze niet lekker op wilde ontspannen en uiteindelijk heb ik jaren superfijn gereden met een happy mouth bitje dat ik van een bokker had gekregen om te proberen...

Mijn huidige paard loopt op dit moment fijn op een KK trens met een vrij dun mondstuk, die zijn weer wat duurder, maar goed, als hij daar lekker op loopt...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:47

Het is idd uittesten wat je paard fijn vind.

Ik ben begonnen met een dubbelgebroken bustrens van 40€. Liep ze vrij goed op. Daarna een Myler geprobeerd, daar liep ze echt mee te klooien. Nu rij ik met een dubbelgebroken watertrens, tweedehands in bijna nieuwstaat voor 5€, en daarop loopt ze echt veel beter dan de bustrens

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:10

Het is toch even kijken hoe je paard op een bit reageert. Duurder lijkt me wel duurzamer. Maar heb zelf altijd met 'duurdere' botjes gereden dus weet niet of dit echt zo is.