Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
felicity schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Ik denk dat Poponcini bitten de zachtste bitten zijn die er op het moment bestaan. Zachter als leer, kunststof, nathe etc. Je kan het materiaal met het mondstuk van een fopspeen van een baby vergelijken. Ze zijn wel aan de prijs en als ze er op bijten zijn ze zo kapot.
Ik heb ze gevonden. Klinkt wel heel erg fijn die bitten.
De goedkoopste is de watertrens versie voor 100 euro. Laat ik dat nu net niet fijn vinden. Voorkeur gaat uit naar een D of kneveltrens die zijn maar liefst 150 euro.
Maar als het werkt is het natuurlijk prima. Ze praten over een kortere levensduur als een gewone rvs. Snap ik als dat materiaal zo zacht is.
Maar wat is dan de gemiddelde levensduur? Praten we dan over maanden of over 2 jaar. Als ik nu iedere 2 jaar een nieuw bit moet kopen is het minder erg als elk half jaar.
Heb je zelf ervaring met dit bit?
Daphneeeej schreef:De tongboog van de beris vinden de paarden vaak juist fijn. Is breed en laag genoeg om mooi om de tong heen te vallen waardoor druk juist verdeelt word over de hele mond. Mijn paard steekt bij andere bitten uit protest zijn tong uit of over het bit ondanks dat ik soms amper contact heb. De soft variant is nog wel eeen stevig bit, wel dubbel te vouwen maar wel van stevig materiaal.
maralyn schreef:Nou ongebroken zonder drukt m plat.
Enkel gebroken knijpt m aan de zijkanten en dubbel druk ook op de tong...
This maar net waar t paard voorkeur naar aangeeft. Luister naar je paard. Niet naar wat anderen willen...
Tuurlijk...