ERVARING met "Op en om het paard LED verlichting borsttuig"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:53

een bortsttuig gaan automobilisten niet snel zien als je aan de juiste kant van de weg rijdt.
Ljkt e dat het beter is rond de benen en op de billen verlichting te doen.

Daihyo

Re: ERVARING met "Op en om het paard LED verlichting borsttuig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:54

Hier op de smalle landweggetjes en dus maar ruimte voor auto óf paard is een borsttuig juist wel heel handig. Dan moet je zowel van voor als van achter goed te zien zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:01

vibabu schreef:
Sjolvir schreef:
Grappig ding, zou dan witte doen.
Maar vergeet niet om ook wat om de benen te doen dat verlicht is, reden, automobilisten zien laag iets eerder dan hoog.

Wij rijden ongeveer zo over straat.
om benen knipper lichtjes (achter heb ik nu andere led lichtjes) en op neus witte fietslamp, die niet in ogen van paard schijnt.
Reflectie heb je in het verkeer heel weinig aan, dat ziet een auto vaak pas als je zo ongeveer al onder de wielen ligt.
[ [url=m/GdDFSX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh en deze reflectie deken heeft stuk voor de borst langs met 2 brede reflectie strepen, dus dan zie je borsttuig niet bedenk ik me nu ineens.

*\o/* *\o/* *\o/* eindelijk iemand die nadenkt vanuit automobilist ipv zichzelf. Ik heb een vrij lage auto en m'n lichten zitten dus ook laag. Iemand die met een hesje op een paard zie ik dus niet. Als ik voor een rood licht sta moet ik bukken om het licht in de gaten te houden. Heel slim dus om hier als ruiter rekening mee te houden!!

Ik rij ook auto en heb ook wel eens bijna verenigings genoot geschept die dacht dat reflectie wel genoeg zou zijn.
En had laatste bijna mafkees met donkerbruine jas en donker bruine hond op mijn motorkap zitten...
Ben niet helderziend.. in het donker..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:07

Hilli schreef:
Ik heb het borsttuig, in wit. Makkelijk verstelbaar, voor paard comfortabel te dragen en absoluut goed zichtbaar - afgaande op de reacties van automobilisten die al van redelijke afstand vaart minderen.

Vaart MINDEREN!!! lees ik dat goed?! Prijs jezelf gelukkig dat zijn bijzondere automobilisten!
Heb je er hier niet zo veel van.
(helpt ook niet dat ze hier altijd toch al stik chagerijnig zijn want dit is de sluiproute voor als de snelweg dicht zit en als je dan ook nog langzamer moet voor zo'n verrekt paard.. tja, ben je nog later thuis)

juliaxtriti schreef:
ziet er gaaf uit maar ben bang dat mijn pony een beetje bang wordt voor die lichtjes :P

Dat moet je gewoon trainen, kan gewoon op het erf.
En als ze al bang is voor haar eigen lichtjes is de straat op in het donker levensgevaarlijk, want daar kom je tegen, hardlopers met lampjes, fietsers met allerhande verlichting, auto's die op 1 meter achter je blijven plakken met groot licht aan zodat je gigantische schaduwen op de weg krijgt en verzin het maar.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:11

ik en mijn paard zien er zo uit :) https://www.youtube.com/watch?v=xdWrTRC38_A van de action ... nog geen 15 euro te samen
je ziet niet alles maar:
zo'n klein lampje in de staart gevlochten, peeskappen en daarom van die gele banden met witte stipjes aan de achterkant zadel een brede rode lamp ( je hebt 2 soorten fietslampjes daar ) aan uiteinde teugel een witten om mijn bovenbenen ook die rode stippenreflectie band op mijn kap 2 mijnwerklamp dingen 1 op rood achter en de andere wit voor. dan heeft paard aan de neusriem onder haar kin nog een lamp en om het kopstuk een witte ( niet zo felle )
Laatst bijgewerkt door unihorses op 27-12-15 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:12

Zoe_97 schreef:
een bortsttuig gaan automobilisten niet snel zien als je aan de juiste kant van de weg rijdt.
Ljkt e dat het beter is rond de benen en op de billen verlichting te doen.

Het borsttuig is niet mijn enige verlichting. De rest van mijn set bestaat uit reflecterende beenbeschermers, rood licht in de staart en een reflecterend en knipperend hesje. De ervaring leert (inmiddels zo'n 10 jaar) dat dat voldoet. Ik rij overigens niet op stukken die heel tricky zijn in het donker of met slecht weer/slecht zicht.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:15

Je kunt ook rainlegs gebruiken! Blijven je benen droog/warmer en kun je ook nog eens reflecterend gebruiken!
Ik heb ze en ik vind ze echt een verademing!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:17

Ik zou trouwens niet voor knipperende lichtjes gaat maar voor vaste lichtjes. Op de een of andere manier zie je die toch beter. Vooral ook omdat het licht al "flikkert" doordat het op een bewegend deel zit.
Laatst een meisje vlak bij stal doodgereden. Onverlichte weg met windkracht 10, flinke regenbui, fiets zonder licht met alleen klein lampje om arm en een auto die waarschijnlijk te hard reed is geen goede combi.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:20

Ik zag laatst vanuit de auto twee hardlopers; de een had ook een niet knipperend borsttuig :+ om en de andere knipperende armbanden. De eerste viel me meteen op, zn loopmaatje alleen maar omdat die er naast liep. :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:24

Ik snap ook nooit dat mensen zonder licht aan de kant van de auto's fietsen, terwijl hun mee-fiets-buddy wel werkende lampen heeft.

Overigens ben ik wel eens gestopt, raampje open gedaan en twee hardlopers laten schrikken omdat ik "sow, júllie zijn goed zichtbaar!" riep :+ Die hadden reflectievest met lampjes, lampjes aan hun enkels en lampjes op hun hoofd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:32

Ik zag een keer wat reflecterende lichtjes over een zebrapad bewegen. Bleek een hardloper te zijn. Misschien nog wek gevaarlijker. Je ziet iets wat je niet goed kan definiëren en blijft daar naar staren wat het zou kunnen zijn waardoor je misschien iets anders (een fietser?) mist.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:21

Zoals beloofd:
Afbeelding

Ik heb de roze versie.
Hij heeft 3 standen: gewoon, snel knipperend en langzaam knipperend

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:22

Hij is wel leuk!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:13

ik zou met toch houden aan het WETTELIJK VERPLICHTE voor wit achter rood..

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 09:44

Karin_deB schreef:
Zoals beloofd:
[ [url=m/dz2Jwh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de roze versie.
Hij heeft 3 standen: gewoon, snel knipperend en langzaam knipperend

Bedankt voor de foto.
Vind het behoorlijk duidelijk.
Heb je voor de rest nog meer lichtjes om je paard aangezien de achterkant niet verlicht is met het borsttuig?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:11

Paard draagt borsttuig, knipperende lichtjes om alle 4 de benen en om de staart.
Ik draag LED vest en lamp op cap.
Ben erg goed te zien krijg ik altijd te horen haha.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:20

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:47

Even vraag je in een oud topic... :)

Zijn jullie nog steeds happy met jullie borsttuig? Is het ook een beetje degelijk en gaan de batterijtjes een beetje lang mee? :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 03:00

Ik heb het borsttuig inmiddels een jaar en 1x de batterijtjes vervangen. Makkelijk in gebruik en goed zichtbaar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 03:16

Dat klinkt goed. :) Echt ook goed verstelbaar? Zou het voor mijn Frel ook passen? :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 06:56

Mijn honden hebben ook zulke halsbanden om. Zelfs als ze mee gaan afstallen op de wei etc.
Zwarte labradors in het donker zie ik anders echt niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:35

Ik heb hem besteld... Ik zie dat de blokjes in het midden eindigen om strip en/of batterijen te kunnen vervangen. Heeft iemand misschien een close-up fotootje van het middelste deel met blokje erin/ en eruit? Wil iemand mss eens opmeten hoe breed het daar precies is bij het blokje? Ik heb nu eigenlijk het idee dat het mogelijk zou moeten zijn om een hoofdlampje aan het midden te kunnen bevestigen. Voordeel van hoofdlampje op die plek is dat weg goed verlicht wordt zonder schaduwen. Heeft iemand dat misschien al geprobeerd?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:10

Aan de ring in het midden moet je wel een fietslampje kunnen bevestigen. Ik kan e.e.a. vanmiddag wel even nameten.

Ik gebruik overigens nooit extra verlichting voor de weg, dus ik heb er verder ook nog nooit iets extra's aan vastgemaakt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:22

Dan gaan we binnenkort wel even knutselen als de boel binnen is. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:00

Is dat stukje bij de batterijtjes gemaakt van nylon of is dat klein stukje elastiek? :=