Nee elke kant van de teugel gaat dan door een lusje. Dus onder door een lusje en dan naar boven aan een ring vast. Dan zou het inderdaad niet echt als sidepull werken omdat het aantrekt bij druk. Dus meer een soort van half kingekruisd oid ipv sidepull. Vind het ook niet erg logisch.
Nu je het zegt, inderdaad. De knoop is ook niet juist vastgezet, slordig!
123Amber
Geplaatst: 14-01-16 17:34
Er staats zelf bij de omschrijving dat het geschikt is om te rijden!
Weggebokt
Geplaatst: 14-01-16 17:38
123Amber schreef:
Er staats zelf bij de omschrijving dat het geschikt is om te rijden!
Dit topic is al beetje oud, als je er nou echt wat nuttigs aan toe tevoegen had..
Hier ook 1 touwhalster met fiador knoop. Deze zat een tie-ripje omheen en werd ook netjes bij geadviseerd deze een minimale periode (weet niet meer hoe lang) te laten zitten bij gebruik, zodat hij strakker kon gaan zitten, ivm anders los kunnen komen.
Minste wat EJ kon doen was idd je geld terug geven, want zij verkopen iets zonder er voldoende van te weten, en met de verkeerde omschrijving. En idd de lus bij kaakriem is ook fout. Deze kan losgaan, maar ok juist helemaal strak gaan zitten, en dan krijg je het halster nooit meer los. Dient altijd om het lusje geknoopt te worden.
Ik zie nu pas dit topic en schrik mij rot! Ik heb ruim 1jaar hetzelfde touwhalster+teugels en rijd hier ook mee... Blijkt dus dat het niet veilig is om mee te rijden?? Omdat de knoop niet goed is? Of is het nog wel veilig om te gebruiken indien je de clipjes vastmaakt aan de onderkant? (Ik had het touwhalster alleen speciaal gekocht door die ringetjes...)
Ook zag ik een bericht dat EJ toegegeven heeft dat de halsters snel losschieten en ze deze tijdelijk uit het assortiment gehaald hebben. Betekend dit dat ik nog terug kan gaan met het touwhalster en hem kan ruilen oid??
sinnie2003
Geplaatst: 14-01-16 18:05
Erg apart om zo'n touwhalster te verkopen. Als ik jou was zou ik naar een andere winkel/site gaan!
PienKramer
Geplaatst: 14-01-16 18:14
je kan er mee rijden (maar sws niet vast zetten) er staan op youtube wel filmpjes hoe je zoon knoop vasmaakt en als het paard er dan aan trekt het niet loskan trekken en het juist alleen maar vaster trekt. dus daar zou ik even naar kijken. verder moet je niet te hart trekken. veel succes!!