Dressuurzadel voor hoge schoft, korte rechte rug.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:13

Dorine92

Re: Dressuurzadel voor hoge schoft, korte rechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:57

Kan je die te lange zadels niet gewoon een halve inch kleiner proberen?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 13:34

_lotteeee schreef:
Misschien is na (eens naar ;-)) Stubben kijken?

Stübben staat zeker in het lijstje (Duitse) zadelmerken waar we naar kijken. Bedankt voor de tip!

Albion paste al niet, want te lang.
KN (Tango) wil ik ook zeker nog even passen. Werken met Prolitepad zie ik niet zitten, zadel moet zelf passend zijn als het even kan.

Maatzadel is momenteel nog niet aan de orde, dus (helaas) valt Ninon Schutte/Sella/Brandt/Hulsebosch af. Paard is pas 4, mi niet voldoende uitgezwaard om er al een maatzadel op te leggen.

MSCF Professional is gepast, maar ook te lang in een 17.5".

Ik ga nog even verder zoeken naar Sommer. Genoemde link is in België, ik woon bij Amsterdam, dus een beetje ver!

En helaas passen mijn oerhollandse billen niet in een 17". Anders was dit zeker een mogelijkheid geweest, maar ik moet er wel nog zelf in passen :D

Momenteel rijtje:
Sommer
KN
Stubben
Euroriding.

Er is contact geweest met Van Rijs, die komen binnenkort passen!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 07:48

Dan zou ik idd kiezen voor een KN zadel. Sluiten goed aan en ik vind dat deze zadels je leren ook om goed onafhankelijk van je paard te zitten (in vergelijking met een Euroriding bijvoorbeeld).

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:42

Lees nu dat je in Amsterdam woont. Je mag mijn KN Tango die ik te koop heb (zie marktplaats) wel proberen hoor. Dan weet je in ieder geval of het iets is voor jullie. Ik werk in Amstelveen, woon in Alphen aan den Rijn dus kan vast wel geregeld worden. :o Het is wel een maat 45, dus 17,75 inch. Kans dus dat hij toch iets te lang is voor je paard. Past prima op mijn paard met ook een vrij korte rug, maar die loopt er toch niet helemaal fijn onder.

Waar mijn paard ook heel fijn op reageerde was de Prestige Passion. Een 17 inch. Prestige kent geen halve inch-maten. Had wel korte kussens. Voor mijn paard waren de kussen te laag, maar hij liep er echt top onder.

Karin Boer van Zorro's Zadelservice verkoopt Sommer-zadels. En als ik google kom ik ook terecht bij Equipas. Sommer heeft ook nog een 2e lijn, de Remos-zadels. Die vallen in een iets goedkopere prijsklasse en zijn 2e hands ook ietsje makkelijker te vinden.

Arno vd Brandt verkoopt ook zijn eigen zadels en andere merken 2e hands. Hij heeft niet veel, maar voldoende om uit proberen. En ik geloof zelfs dat met zijn eigen merk het mogelijk is om de boom te vervangen als je paard er uit gegroeid is.
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 10-12-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:52

Neem eens contact op met een MSFC zadelpasser, die hebben mijn moeder en haar paardje met korte rug heel goed verder geholpen ;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:01

Voor mijn paard ben ik sindskort geslaagd voor een KM Worldriding.
Deze heeft ook een hoge, lange en brede schoft, kussens zijn ook erg kort van dit zadel.
Wellicht ook een optie! Super fijne zadels van een mooie kwaliteit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:02

Vriendin van me heeft paard met extreem hoge schoft, heeft euroriding geprobeerd, Schutte en een hele berg andere zadels maar niets past, uiteindelijk uitgekomen bij Custom.