Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jentel schreef:Wij hebben ook zo'n merrie, erg gevoelig mondje!
Met dressuur elke keer links vastpakken en zich sterk maken.
Met springen erg heet op de sprong, dit is goed maar ze moet zich wel laten rijden.
We hebben er een fysio bj gehad en paard is lekker los!
Wij hebben er Marlous Voskamp ( bit fitting)uit Almelo bj gehad.. Zij zag met 1 oogopslag welk bitje bij het paard past!
De ruiter heeft met 4 of 5 bitten gereden en we kwamen uit het het eerste bitje!
Een trustbit een watertrens locked.
Een super bitje, paard is rustig in het hoofd en laat zich begrenzen.
Elke paardenmond is anders.. Dus ik zou zeggen, laat je informeren door iemand die bit fitting doet!
Luz_ElenaE schreef:Als de myler wel goed hielp kan je ook proberen wat glijmiddel in de mondhoeken te doen. Dat helpt erg goed tegen wondjes in de mondhoeken!
Myler bit heb ik zelfs 2 maten kleiner dan mijn gewone trensen
smurffie schreef:Myler valt groot maar moet ook verder uitsteken dan een normaal bit, daarom moet je gewoon dezelfde maat hebben als alle andere bitten.
Ik kan je een ongebroken trens ook aanraden. Heb je wel alles in bus of d trens geprobeerd? Watertrens moet je met gevoelige mondjes vanaf blijven.
Verder hoor ik flinke rijtechnische problemen. Paardlief kan alleen vastpakken als jij vast houdt. Ga veel laag en technische springen en laat vrij springen om de druk van de ketel te krijgen.
Starbreeze schreef:Starbreeze schreef:Enkelgebroken bustrens?
Ts, ik quote mezelf nog even. Je geeft aan dat je paard oké liep op enkelgebroken, waarom dan geen enkelgebroken bustrens, evt in combinatie met mondboter?
smurffie schreef:Luz_ElenaE schreef:Als de myler wel goed hielp kan je ook proberen wat glijmiddel in de mondhoeken te doen. Dat helpt erg goed tegen wondjes in de mondhoeken!
Myler bit heb ik zelfs 2 maten kleiner dan mijn gewone trensen
En steekt hij dan nog wel aan beide kanten de centimeter uit zoals bij myler hoort? Anders is de werking helemaal niet zoals die bedoelt is namelijk.