Zadel schuift naar rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:05

Jientis schreef:
Fysio zei gewoon dat er niks mis was met haar rug en dat er nik vast zat behalve haar rechter knie. En dat is losgemaakt. Door die knie kon het wel zijn dat ze haar rug verkeerd opspande ofzo.
Gisteren schoof mijn zadel niet maar morgen kan het weer blijven schuiven. Ik vermoed ook dat wanneer zij haar opspant, het effect versterkt wordt. Ik duw mijn zadel altijd terug naar links maar dat duurt steeds maar 5 min.
Prolite? Dat ken ik niet. Ga ik eens googlen...
Ik dacht misschien een antislip onder de zadeldoek te leggen?
Of zou dat gaan schuren?

rechterknie kan idd de scheefheid verklaren

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:13

terpentijn schreef:
Vermoedelijk is je paard scheef, en niet rechtgericht. Ook dán krijg je spanning in de rug en een scheef weggedrukt zadel. Google eens wat naar rechtrichten en naar links of rechtsgebogen paarden.
Op http://www.atletischerijkunst.nl vind je er heldere informatie over! En kun je vergelijken welke omschrijving je herkent.

Dank je. Ze is linksgebogen en ben reeds bezig met rechtrichten.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:14

nombrado schreef:
Jientis schreef:
Fysio zei gewoon dat er niks mis was met haar rug en dat er nik vast zat behalve haar rechter knie. En dat is losgemaakt. Door die knie kon het wel zijn dat ze haar rug verkeerd opspande ofzo.
Gisteren schoof mijn zadel niet maar morgen kan het weer blijven schuiven. Ik vermoed ook dat wanneer zij haar opspant, het effect versterkt wordt. Ik duw mijn zadel altijd terug naar links maar dat duurt steeds maar 5 min.
Prolite? Dat ken ik niet. Ga ik eens googlen...
Ik dacht misschien een antislip onder de zadeldoek te leggen?
Of zou dat gaan schuren?

rechterknie kan idd de scheefheid verklaren

Echt? Enkel door de knie? Zou dat ook door mij komen? Rijtechnisch? Of is dit de aard van het beestje?
Of een combinatie van beide?

Zidore

Re: Zadel schuift naar rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:46

kijk ook eens bij filmpjes over rechtrichten van Antoine de Bodt TS dat heeft hier goed geholpen