Kussen kanaal breedte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Kussen kanaal breedte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 06:53

Mijn pony heeft 9cm. Zijn op maat gemaakte zadel zou die ruimte ook krijgen. Bij nameten was het maar 7cm. Dat zadel was verder ook niet goed, dus is retour gegaan. Nu eentje met iets minder, wel vlak kussen en pony loopt super.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 07:11

Dyonne schreef:
Mijn pony heeft 9cm. Zijn op maat gemaakte zadel zou die ruimte ook krijgen. Bij nameten was het maar 7cm. Dat zadel was verder ook niet goed, dus is retour gegaan. Nu eentje met iets minder, wel vlak kussen en pony loopt super.

Gelukkig, ik ben dus niet alleen op deze aardbol die deze ervaringen dus heeft!!

Dankjewel voor het posten!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:03

Staar je alsjeblieft niet blind op wat zadelmakers zeggen. Sommige hebben een diploma waarvan ik denk dat ze hem gewoon hebben afgekocht.. De grootste onzin wordt verkondigd. Luister naar je paard, die is de enige die kan aangeven of iets goed is of niet.

Ik heb in de eerste 2 jaar dat ik mijn paard had 6 zadels en 6 zadelmakers versleten. Door vallen en opstaan geleerd, er komt nu nog maar 1 merk zadel op en 1 iemand die hem opvult. Waarom: omdat mijn paard er goed op reageert en ik haar zie verbeteren in de bespiering.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:05

Princesj schreef:
Staar je alsjeblieft niet blind op wat zadelmakers zeggen. Sommige hebben een diploma waarvan ik denk dat ze hem gewoon hebben afgekocht.. De grootste onzin wordt verkondigd. Luister naar je paard, die is de enige die kan aangeven of iets goed is of niet.

Ik heb in de eerste 2 jaar dat ik mijn paard had 6 zadels en 6 zadelmakers versleten. Door vallen en opstaan geleerd, er komt nu nog maar 1 merk zadel op en 1 iemand die hem opvult. Waarom: omdat mijn paard er goed op reageert en ik haar zie verbeteren in de bespiering.

Mag ik vragen welke merk? :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 09:32

Princesj schreef:

Het is niet maar een zadelmaker... gelukkig.
;-)

Daarnaast staar ik mezelf ook niet blind op één merk.
Het is maar net waar jij een goede of slechte ervaringen mee hebt...
En zo zie ik dat.

Ik volg mijn hart en mijn gevoel.
Plus het advies van de zadelmakers.
Samen hebben we dus de hét en een erg fijne combi....;)

Plus dat ik niet ga uitwijden over hoeveel zadelmakers ik heb versleten....
Lijkt me niet dat ik me daarover hoef te verantwoorden. Of zie jij dit anders?

Iemand kan zeggen.... wát n prutser en bij de buren topwerk hebben verricht. Toch??

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:17

Ik heb er ook 4 versleten. Bij de 4e had ik een heel goed gevoel, die zat wel ver weg. Dus ik heb de koe bij de horens gevat en ben gaan studeren. Ga volgend jaar mijn 4e jaar in in Engeland. En ja, ik ben ook een mens. Ik heb mijn dag af en toe ook niet en als mensen gaan pushen, raakt mij dat. Dan is service de 2e kracht. Ook zadelmakers zijn maar mensen.

Ik heb geleerd om op mijn eigen intuitie af te gaan. En ik kijk altijd naar wat het paard doet. Ik zie ze altijd meedenken. En dat zouden meer ruiters ook moeten doen. Meer kennis zorgt ervoor dat je je niet zo maar wat kan laten wijs maken. Daarom probeer ik altijd uit te leggen waar ik naar kijk en zal ik het eerlijk zeggen als een zadel me verbaast, maar het paard is voor mij een heel belangrijke factor.

Super als je een goede zadelmaker getroffen hebt. Vertrouwen is al top. Dan ben je op de helft naar de oplossing. Succes!