Eline_S_S schreef:smurffie schreef:Met een bit hou je geen 500 kilo paard tegen. Daarom moet jij met je paard samenwerken, en niet gek paard voor jou laten werken
Dus mensen met een scherper bit dan enkel gebroken, werken niet samen met hun paard? En paarden die beter en fijner op een iets scherper bit lopen bestaan niet?
Een enkel gebroken bit is geen heel licht en vriendelijk bit. Dat gezegd hebbend lopen paarden op andere bitten soms beter, ik zou scherper niet als meetpunt nemen daarin nee.
Paarden waarvoor dressuurmatig een hefboom nodig is bijvoorbeeld lopen voor de ruiter daar veel fijner mee, waren het niet dat echte ontspanning dan vaak ver te zoeken is.
Een ander mondstuk kan best fijner zijn voor een paard,maar slecht genoeg had ik de aanname gedaan dat als je al jaren met een paard rijd het zoeken naar een passend bit al tijden geleden gedaan was.
. Halsstrekken doet ze soms wel tot aan de grond. Ik longeer niet erg vaak, maar als ik longeer loopt ze soms uit zichzelf (zonder Pessoa oid) ontspannen en neemt ze mooi stelling aan.
als ze rennerig is gebruikt ze ook niet haar rug, dan duwt ze die juist wat weg en zet ze hem vast... en dan kan ze ook niet een fatsoenlijke volte maken.