Ervaringen ANKY pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Re: Ervaringen ANKY pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:50

Ik heb dit jaar 2 anky pads gekocht, weliswaar de oude modellen. Tweedehands voor 10 euro. Heb ook een QHP gekocht en moet zeggen dat die beter blijft liggen. Die is ook een stuk dikker.

Ik heb een hele ronde tinker, dus ja als ik het dekje er zo op leg en dan het zadel erop, dan heb ik idd geen schoftvrijheid. Trek ik hem goed in het zadel, blijven ze netjes zo liggen :) Alhoewel de anky idd wel eens wil schuiven.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:53

dus de QHP is ook een aanrader?
die zijn wel dikker toch?
hij moet wel goed passen op alle soorten paarden

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:55

De nieuwe Anky pads blijven bij mij slecht liggen. Ik krijg ze niet goed in de kamer van mijn zadel gestopt. Mijn zadel is op maat gemaakt en past prima, dus daar ligt het niet aan.

De oude Anky pads, daar ben ik nog steeds dol op. Kan ze makkelijk in de wasmachine doen en wat nog veel belangrijker is: de dekjes blijven altijd liggen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:03

hackny schreef:
dus de QHP is ook een aanrader?
die zijn wel dikker toch?
hij moet wel goed passen op alle soorten paarden

Ze zijn inderdaad dikker als de Anky versie, maar ik heb er nog geen problemen van ondervonden. Je kan misschien altijd eerst een testen? Je kan ze vaak op Epplejeck kopen voor maar 16 euro :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:14

ohja dat is ook een idee

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:16

Ik vind de Anky dekjes erg fijn! Ze liggen goed onder het zadel en blijven lang mooi. Ze zijn wel duur, maar je krijgt er wel iets voor terug. Probeer ze vaak nog tweedehands te kopen of via via, dat scheelt toch weer. :)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:40

Roos_M schreef:
Nu we het er toch over hebben; heeft iemand al ervaring met de leather/snake variant. Uit de nieuwste wintercollectie?

Ik heb de cognac, netzo fijn als de andere van het nieuwe model. Ze zijn wel een stuk gladder dan de normale, maar hij blijft bij mij goed liggen. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:53

Ik heb een 4-tal Anky pads, oudere type, en gebruik ze zowel op rondgeribt paard en pony als smallere pony. Ik ben erg tevreden van de kwaliteit: blijven mooi liggen en slijten niet erg. Ze vallen ook soepel. En leuke kleurtjes natuurlijk.

Verder heb ik 1 QHP pad die ik nooit opleg omdat die telkens verschuift. De pasvorm lijkt mij niet ideaal.

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:53

Hier ook geen anky pad fan, zadel ligt perfect maar toch schuift het pad naar achter in de loop van de tijd. Nee, geef mij maar gewoon een dek waar lussen aanzitten. Buitenom dat is het wel goede kwaliteit ! Dat mag zeker gezegd worden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:16

Ik vind het mooie dekjes en heb er ook een hele stapel gehad voor m'n vorige paard.
Maar op een gegeven moment kreeg hij bultjes op z'n rug, bleek door de pads te komen ..
Klinkt misschien raar maar mij werd verteld door de osteopaat dat er wrijving was op z'n rug ( m'n zadel lag goed ) en er een soort van kortsluiting ontstond ( doordat het toch een synthetische stof is ) en daar kwamen de bultjes van. Dus hup dekjes de deur uit en dekjes met de gewone katoene onderkant gaan rijden... En de bultjes verdwenen weer, ik heb wel nog de Eurostar dekjes gekocht die hebben toch een andere binnenkant en hij had daar weer geen last van.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 19:15

wat een mooi en fijne reacties @moniek21 fijn dat het goed is gekomen met de bultjes

Dionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:23

Ik heb zelf de zwarte, ik vind hem best fijn en er is genoeg schoftvrijheid bij mij.
Hij neemt alleen het zweet een beetje op vind ik en verspreidt het een beetje over de rug. (Zo lijkt het in ieder geval..)

Ik ben meer fan van de QHP pad, eigenlijk dubbel zo goed voor de halve prijs.

Nynke0809

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:34

ik vind de anky dekjes heel erg fijn ! ze schuiven niet en staan super netjes vind ik zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 07:29

Ik vind ze ook prettig. Alleen jammer dat je dat grote opzichtige logo er niet af kan halen, maar helaas.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 07:35

Ik heb ze zowel van QHP als van Anky gehad, laten we voorop stelleb dat ik een rondgeribd paard heb. Ik vind de dekjes niet mooi onder het zadel liggen en mijn zadel ligt wel goed. Ze trekken vanuit de achterste punt. Ik zweer van Eskadron, liggen gewoon net even beter bij ons. Ik vind de dekjes wel erg mooi van Anky.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 07:48

O echt joh? Hier ook een rond geribt paard maar geen last van gelukkig.
Ik heb dat juist met dunnere dekjes dat die alle kanten opschuiven op de een of andere manier.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 07:57

hier op dhr. fjord liggen ze ook super. nemen goed zweet op en blijven mooi. ik ben happy!

hebben hier ook een qhp en ik moet eerlijk zijn dat ik weinog verschil merk. vind de anky's alleen mooier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:38

Hier ook korte rug en rondgeribd vind Ze juist wel goed liggen..

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:56

Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:50

inderdaad!
bedankt allemaal ik heb genoeg reactie's ontvangen BEDANKt
hier kan een slotje op

lois_e_mooii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:38

bij mijn ene paard ligt het super, bij de ander hoef ik het echt niet te proberen.. het is per paard verschillend. vind de kwaliteit niet echt bijzonder