Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ketly schreef:Ik moet zeggen dat ik je behoorlijk arrogant over vind komen TS. Je reageert nogal fel op mensen en je zegt dat Ninon zei dat jouw zadel brugt, maar 'mijn zadel brugt niet'. Waarom vraag je om advies als je het zelf allemaal zo goed weet?

Icrack schreef:Ketly schreef:Ik moet zeggen dat ik je behoorlijk arrogant over vind komen TS. Je reageert nogal fel op mensen en je zegt dat Ninon zei dat jouw zadel brugt, maar 'mijn zadel brugt niet'. Waarom vraag je om advies als je het zelf allemaal zo goed weet?
Ik beweer niet dat ik het allemaal zo goed weet, dat maak jij er van
Als de zweetafdruk aan beide zijden een volledige afdruk van de onderkant van het zadel weergeeft en zowel links als rechts en van voor naar achteren bekeken een identiek beeld geeft, heb je in mijn optiek geen bruggend zadel.
Als jij denkt te weten en goed kan onderbouwen dat ik ongelijk heb, ga dan vooral je gang
Icrack schreef:Ketly schreef:Ik moet zeggen dat ik je behoorlijk arrogant over vind komen TS. Je reageert nogal fel op mensen en je zegt dat Ninon zei dat jouw zadel brugt, maar 'mijn zadel brugt niet'. Waarom vraag je om advies als je het zelf allemaal zo goed weet?
Ik beweer niet dat ik het allemaal zo goed weet, dat maak jij er van
Als de zweetafdruk aan beide zijden een volledige afdruk van de onderkant van het zadel weergeeft en zowel links als rechts en van voor naar achteren bekeken een identiek beeld geeft, heb je in mijn optiek geen bruggend zadel.
Als jij denkt te weten en goed kan onderbouwen dat ik ongelijk heb, ga dan vooral je gang
[/quote]
vosscot schreef:vooral je budget vaststellen, en mocht er dan een zadelpasser komen vooral niet gaan zitten op iets wat boven je budget is.
Ik heb ik de fout gemaakt bij mijn dressuurzadel niet te kijken naar wat ik zelf nou echt fijn vindt. Na allerlei zadels passen gekocht wat het beste voor mijn paard was, echter liep ik er tegenaan dat ik echt de verkeerde kniewrong gekozen had na ik in de training moest doorzitten.
Probeer eerst zelf te kijken naar waar jij fijn in zit, probeer verschillende zittingen en kniewrongen, en zorg dan dat je er een kundig iemand bij hebt die naar de boommaat kan kijken, want niks zo erg als een zadel dat knelt, voel bij twijfel pas nadat je een tijdje hebt gereden met dat zadel.
Uiteindelijk heb ik een zadelpasser laten komen die zowel dealer was van verschillende merken en tweedehands zadels, dat is toch wel echt het makkelijkste dan kun je er het snelst achter komen wat het beste is denk ik.
Icrack schreef:Dorine92 schreef:Of je organiseert een zadelpasmeeting. Regel je een aantal mensen die zadels willen passen, en zoveel mogelijk mensen die een zadel willen verkopen. Die laat je allemaal naar 1 locatie komen met 1 zadelpasser erbij (die zelf ook nieuwe en tweedehands zadels meeneemt). Spreek je speciaal tarief mee af en je deelt de kosten met alle deelnemers. Succes gegarandeerd!
Opzich een leuk idee iddMaar dan moet je wel stalgenoten hebben welke ook op zoek zijn...en dat zijn ze niet