"Nieuw" zadel, maar waar begin je...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: "Nieuw" zadel, maar waar begin je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:02

Bij de divoza hebben ze ook tweedehands zadels. Je kan daar geloof ik gewoon met je trailer heen rijden en zadels passen met iemand van de winkel, zit je ook niet mwt de voorrijkosten etc.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:05

Eline_S_S schreef:
Bij de divoza hebben ze ook tweedehands zadels. Je kan daar geloof ik gewoon met je trailer heen rijden en zadels passen met iemand van de winkel, zit je ook niet mwt de voorrijkosten etc.

Volgens mij heb je de helft van het topic gelezen ;-)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:19

Ik moet zeggen dat ik je behoorlijk arrogant over vind komen TS. Je reageert nogal fel op mensen en je zegt dat Ninon zei dat jouw zadel brugt, maar 'mijn zadel brugt niet'. Waarom vraag je om advies als je het zelf allemaal zo goed weet?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:22

Klopt, maar ik probeer je ook alleen maar te helpen? Heb geen tijd om dit allemaal te lezen, maar probeerde even wat toe te voegen, want stel je had er wel iets aan. :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:28

Eline_S_S schreef:
Klopt, maar ik probeer je ook alleen maar te helpen? Heb geen tijd om dit allemaal te lezen, maar probeerde even wat toe te voegen, want stel je had er wel iets aan. :)

Dat haalde ik er ook uit Eline ;-) Het was al eerder genoemd en daar had ik ook een reactie op gegeven :-)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:32

Ik wilde graag eenvzh zadels die nijgt naar dressuur maar waar ik wel lekker op kan zitten en die mijn paard past. Ik had de massimo trail op het oog, mocht van iemand het zadel lenen en was gelijk verkocht. Heb torn de zadelpasser laten komen en een paar weken later had ik een goed passend zadel. :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:33

Ketly schreef:
Ik moet zeggen dat ik je behoorlijk arrogant over vind komen TS. Je reageert nogal fel op mensen en je zegt dat Ninon zei dat jouw zadel brugt, maar 'mijn zadel brugt niet'. Waarom vraag je om advies als je het zelf allemaal zo goed weet?

Ik beweer niet dat ik het allemaal zo goed weet, dat maak jij er van :-)
Als de zweetafdruk aan beide zijden een volledige afdruk van de onderkant van het zadel weergeeft en zowel links als rechts en van voor naar achteren bekeken een identiek beeld geeft, heb je in mijn optiek geen bruggend zadel.
Als jij denkt te weten en goed kan onderbouwen dat ik ongelijk heb, ga dan vooral je gang :-)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:43

Icrack schreef:
Ketly schreef:

Als de zweetafdruk aan beide zijden een volledige afdruk van de onderkant van het zadel weergeeft en zowel links als rechts en van voor naar achteren bekeken een identiek beeld geeft, heb je in mijn optiek geen bruggend zadel.
Als jij denkt te weten en goed kan onderbouwen dat ik ongelijk heb, ga dan vooral je gang :-)

Oh ik wil best mijn mening even goed onderbouwen. Persoonlijk denk ik dat Ninon lang genoeg ervaring heeft om jou te kunnen vertellen dat jouw zadel niet goed ligt. Een identiek beeld onder je zadel qua zweet en drukplekken is slechts een onderdeel van een goed passend zadel. En nee, ik heb geen aandelen bij Ninon haar bedrijf :+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:59

Icrack schreef:
Ketly schreef:

Oh ik wil best mijn mening even goed onderbouwen. Persoonlijk denk ik dat Ninon lang genoeg ervaring heeft om jou te kunnen vertellen dat jouw zadel niet goed ligt. Een identiek beeld onder je zadel qua zweet en drukplekken is slechts een onderdeel van een goed passend zadel. En nee, ik heb geen aandelen bij Ninon haar bedrijf :+[/quote]

Ik zeg verder ook niks geen negatief woord over Ninon en natuurlijk weet ik ook dat zij heus genoeg ervaring heeft. Al vind ik wel dat je er niet onderuit komt dat als de afdruk aan beide zijden identiek is dat het zadel zou bruggen.
Een paar weken daarna heb ik mijn zadel laten checken op ligging en raad eens? ...mijn zadel brugde niet. Soms kan iemand ernaast zitten, zelfs Ninon :-)

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:06

vooral je budget vaststellen, en mocht er dan een zadelpasser komen vooral niet gaan zitten op iets wat boven je budget is.
Ik heb ik de fout gemaakt bij mijn dressuurzadel niet te kijken naar wat ik zelf nou echt fijn vindt. Na allerlei zadels passen gekocht wat het beste voor mijn paard was, echter liep ik er tegenaan dat ik echt de verkeerde kniewrong gekozen had na ik in de training moest doorzitten.
Probeer eerst zelf te kijken naar waar jij fijn in zit, probeer verschillende zittingen en kniewrongen, en zorg dan dat je er een kundig iemand bij hebt die naar de boommaat kan kijken, want niks zo erg als een zadel dat knelt, voel bij twijfel pas nadat je een tijdje hebt gereden met dat zadel.

Uiteindelijk heb ik een zadelpasser laten komen die zowel dealer was van verschillende merken en tweedehands zadels, dat is toch wel echt het makkelijkste dan kun je er het snelst achter komen wat het beste is denk ik.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:25

vosscot schreef:
vooral je budget vaststellen, en mocht er dan een zadelpasser komen vooral niet gaan zitten op iets wat boven je budget is.
Ik heb ik de fout gemaakt bij mijn dressuurzadel niet te kijken naar wat ik zelf nou echt fijn vindt. Na allerlei zadels passen gekocht wat het beste voor mijn paard was, echter liep ik er tegenaan dat ik echt de verkeerde kniewrong gekozen had na ik in de training moest doorzitten.
Probeer eerst zelf te kijken naar waar jij fijn in zit, probeer verschillende zittingen en kniewrongen, en zorg dan dat je er een kundig iemand bij hebt die naar de boommaat kan kijken, want niks zo erg als een zadel dat knelt, voel bij twijfel pas nadat je een tijdje hebt gereden met dat zadel.

Uiteindelijk heb ik een zadelpasser laten komen die zowel dealer was van verschillende merken en tweedehands zadels, dat is toch wel echt het makkelijkste dan kun je er het snelst achter komen wat het beste is denk ik.

Precies Vosscot, het is wel erg zuur als later blijkt dat bv zoiets als wrongen op een andere plaats zitten dan waar je ze nodig hebt, of juist niet nodig hebt
Ik ben ook zeker van plan om mijn zadelchecker erbij te halen als ik een zadel bv in bruikleen heb zodat over ligging en pasvorm geen twijfel bestaat.
Van de week ga ik in ieder geval op pad om een aantal zadels uit te proberen op de bok. Al was het alleen maar om bv aan de weet te komen in welk zadel ik het fijnste kan zitten en welke mij qua beeld ook aanspreken. Ik ben dan ook erg benieuwd! :-D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:32

Icrack schreef:
Dorine92 schreef:
Of je organiseert een zadelpasmeeting. Regel je een aantal mensen die zadels willen passen, en zoveel mogelijk mensen die een zadel willen verkopen. Die laat je allemaal naar 1 locatie komen met 1 zadelpasser erbij (die zelf ook nieuwe en tweedehands zadels meeneemt). Spreek je speciaal tarief mee af en je deelt de kosten met alle deelnemers. Succes gegarandeerd!

Opzich een leuk idee idd :-) Maar dan moet je wel stalgenoten hebben welke ook op zoek zijn...en dat zijn ze niet ;-)

Je hoeft geen stalgenoten te hebben. Zet gewoon een oproep op fb en er zijn vast wel mensen enthousiast. Bijna iedereen met een paard heeft een trailer en kan dus naar jou komen

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:53

Ah, op die manier, dat kan natuurlijk ook idd :-)
Praktisch gezien denk ik geen haalbare kaart bij ons op stal, maar vind het idee wel erg leuk en goed bedacht! Ik hou het wel in het achterhoofd in ieder geval, ik kan altijd eens kijken wat de mogelijkheden zijn.