Welk zadel, extra brede boom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:12

Zo die is dan behoorlijk gegroeid! Dit paard is 9, dus zal niet veel meer groeien verwacht ik. Al zou het me niet verbazen als ze eenmaal met een goed passend zadel rond de schoft nog wat zal groeien aan bespiering. Ze is immers altijd met een veel te krap zadel gereden.

Bedankt voor alle reacties!
Ben blij met alles en neem het allemaal mee :)

aniquegraaf

Re: Welk zadel, extra brede boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:21

Ergens in het topic 'zadels te koop' op facebook kwam een massimo dressuur zadel langs met boommaat 40.

Misschien is dat wat?

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:32

Grappig.ik heb ook een kent en masters geprobeerd maar nu een massimo gekocht.ligt prima en is aanpasbaar.tevens met korte kussens zodat deze wel past en ik met mn dikke kont erin kan.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 14:01

aniquegraaf schreef:
Ergens in het topic 'zadels te koop' op facebook kwam een massimo dressuur zadel langs met boommaat 40.

Misschien is dat wat?

Die heb ik inderdaad ook gezien. Helaas boven budget :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:56

Afbeelding
Deze fjord is ook geen olifant maar past toch de weidste van wintec wide niet :o

Boommaat 38 kan niet in een normale wintec of Thorrowgood. Je gaat het er wel in krijgen maar je hele zadel wordt uit zijn model getrokken en zal kapot gaan. Die zadels zijn daar niet op gemaakt. De kussens liggen dan niet meer op de juiste manier en de boom van het zadel zal niet goed op de rug liggen (je verwisselt de boom ook nooit maar het kopijZer).

Wintec wide gaat trouwens maar tot 37 en je zoekt 38 ;) http://www.bol.com/nl/m/dier/maat-zadels/index.html

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:01

Wintec isabell valt ook breed maar eerder voor een wintec wide gaan voor het geval ze nog gaat groeien in bespiering.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:43

Lauke schreef:
aniquegraaf schreef:

Misschien is dat wat?

Die heb ik inderdaad ook gezien. Helaas boven budget :(

Aah jammer.. zou een mooi zadel geweest zijn voor jou!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:47

Ik rij met een Barefoot Cheyenne.. is een boomloos zadel. Vaak hoef je dan alleen de Pommel te verwisselen om hem passend te krijgen. Ik rij op meerdere paarden, dus voor mij ideaal. Misschien ook handig voor jou, mocht het paard verkocht worden en je kan het zadel zo op een ander leggen. Barefoot heeft trouwens heel veel verschillende modellen.

Hier mijn zadel op verschillende paarden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:51

Tip kijk eens naar een tokyo zadel (zie mijn advertentie desnoods) fijne zadels voor de bredere paarden.

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:53

Zelf heb ik een wintec isabel dressuur zadel. Niet het meest mooie en geweldige zadel ofzo hoor. Maar ik zit er prima op en mijn paard loopt er goed mee. Ook is wintec gelukkig niet zo duur. *\o/* In indd verwisselbaar. En die bomen kosten meestal ook maar 15/20 euro. Succes ermee, hoop dat je snel iets passend vind. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:02

Tietse choise cavaletti. Ik heb de luxe. Speciaal voor barokke paarden ontwikkeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:10

Heb wel eens het idee gehad dat Massimo errug grote boommaten heeft. Mogelijk valt het bij hen anders en is een boommaat 38 van massimo wel te vergelijken met een 34 van Wintec?? Weet het niet hoor, maar misschien is het na te vragen bij een massimo dealer?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:12

gewone wintecs gaan tot maar 34 cm. Daarom moet jij dan een wintc wide hebben. Die gaan breder.

Zelf an je trouwens totaal geen zadel aanpassen. Misschien is een boomloos ene optie voor jou? die passen al wat sneller, en als ze dan passen doe je minder schade aan je paard dan als je een wintec hebt "want die past op elk paard" die niet aangemeten is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:15

Het gaat vooral om de lengtes van de boomtakken. Als die kort zijn dan is de maat anders dan dat ze lang zijn.
Per merk verschillen de maten ook.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:05

No_No schreef:
Het gaat vooral om de lengtes van de boomtakken. Als die kort zijn dan is de maat anders dan dat ze lang zijn.
Per merk verschillen de maten ook.

Dat bedoelde ik ook te zegen met mijn vorige post. Dat de witte boom van wintec niet zou passen is dus niet te zeggen, behalve als ik hem pas ;)

Van de kent en masters had ze de witte boom = extra breed. Van massimo maat 38 = extra breed. Dus ik verwacht eigenlijk dat de extra breed maat van wintec voldoende zou moeten zijn.

Al sla ik een wintec wide ook niet af als deze in de buurt te koop zou komen. Echter is er hier nauwelijks wat te koop wat wintecs betreft helaas. :(

Boomloos vind ik persoonlijk erg lelijk :o
Zie het dan ook niet zitten om daar zo'n bedrag aan uit te geven.
Er zijn wel boomloze zadels die mooier zijn en meer op Engelse zadels lijken, maar ook deze zijn tweedehands eigenlijk niet te vinden.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:06

Iemand die weet of de cob versie van de thorowgood of kent en masters erg verschilt kwa ligging dan de gewone kent en masters?

Ook vraag ik me af of er verschil is kwa ligging tussen de gewone kent en masters en de s line versie.
Mocht daar verschil in zitten, dan wil ik die ook nog wel proberen. Vind het een erg mooi zadel en er staat in de buurt eentje te koop.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:12

Ja die verschilt heel erg. Heb beide liggen. Voormn ruin de cob en voor mn merrie de standaard. De sstandaard wipt bij mn ruin, de cob brugt bijMn merrie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:12

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:14

wwillemijn schreef:
Ja die verschilt heel erg. Heb beide liggen. Voormn ruin de cob en voor mn merrie de standaard. De sstandaard wipt bij mn ruin, de cob brugt bijMn merrie.

Af dat is fijn om te horen! Ik had namelijk ook dat de gehele achterkant omhoog kwam bij het aansingelen van de gewone kent en masters.

Dan hoef ik de cob versie iig nog niet af te schrijven. :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:14

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:22

Ja, de boom van de cob is rechter. Als je in de buurt van utrecht woont mag je ze wel proberen hoor, heb van beiden de witte boom ook.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:24

Ooh je woont in Amersfoort, ik in Maarn. Dus dat zou nog kunnen ook :-)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:29

wwillemijn schreef:
Ja, de boom van de cob is rechter. Als je in de buurt van utrecht woont mag je ze wel proberen hoor, heb van beiden de witte boom ook.

Wat een lief aanbod! Ik woon zelf in Amersfoort en paard staat richting Bunschoten.

Jij hebt de kent en masters?

Ik zat zelf te denken om misschien een nieuwe thorowgood t8 cob te kopen, aangezien er tweedehands hier dus bar weinig te vinden is.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:31

Ik heb de thorowgood standaard T8, maar dat is hetzelfde als k en m. En ook thorowgood cob.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:33

Je zou ook eens een kopijzer kunnen halen en die op de rug van je paard leggen, daaraan kun je misschien al inschatten of het gaat passen