Ik rijd nog altijd met de boomloze Espaniola. Door persoonlijke omstandigheden (einde relatie, verhuis daardoor en ondertussen 2 merrie's die bevielen op moment van gedwongen verhuis) niet meer gereden. Ik was te kapot.
Ik kom nu langzaam aan Tot rust en wil graag weer keertje gaan wandelen.
Ik had ondertussen de Ecuyer van Malibaud gekocht, maar als ik die op de juiste plek leg dan moet ik haar singel op de bolling van haar buik leggen. Daarom schoof zadel naar voren.
Nu ga ik nog eens proberen met een H singel, maar ben me toch aan het oriënteren naar iets definitiefs, wat perfect ligt.
De zadel passer was hier vorige week en hij zei dat probleem bij haar is dat ze extreem korte rug heeft, weinig schoft en peervormig is waardoor zadels neiging hebben naar voor te schuiven en ook de singel plek op het bolle van de buik zit.
Ook de nieuwe aanpasbare wintec pro australian stock schoof tijdens rijden helemaal over de schouder.
Ja, ik heb al van in begin een perfect boomloos startrekk espaniola zadel maar zoek nu opnieuw naar het perfect passende spaans of barokke boomzadel! Deze merrie rijdt gewoon lekkerder met boomzadel en ligt stabieler als ze eens gek doet. Denk dat dit logisch is.
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de ligging van de kussens.
De zadel passer zei me dat ik absoluut niet voorbij de 18 rib mag gaan, maar ik denk dat concept van spaans zadel dit toelaat zonder letsels ivm doel zadel voor veedrijvers paarden en gewichts verdeling.
Ik wil het graag testen maar kan helaas maar kopen als de Malibaud Ecuyer verkocht is.