Zadelkeuze: Paard met lastige, lange rug.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:16

Nee dat staat er weer los tussen geryon, slaat niet meer op jouw reactie verder, ook sorry voor de onduidelijkheid :o Dat ging er meer over dat mensen vanaf de foto vertellen dat het te krap is, maar dat wist ik al omdat ik zelf weet wanneer een zadel goed lijkt te passen (wat ik natuurlijk altijd laat controleren, heb immers enkel wat lesjes gehad binnen mijn opleiding, geen specifieke zadelmaker opleiding :) )

Geryon

Re: Zadelkeuze: Paard met lastige, lange rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:18

Ah oke haha :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:27

Mijn haflinger heeft ook een aardig lange rug (maar nou niet zo lang als paris). Ik heb voor haar een 18 Inc barato zadel, met een medium boom. Het zadel heeft een wat ruimere tussenkamer (6cm) wat mij wel goed bevalt. Teruggesneden kamer. Heb dit zadel afgeprijsd voor maar 250,- nieuw gekocht, bij de eppeljeck.
http://nl.tinypic.com/r/2e23u3a/9
doen we even dacht ik, maar vergeet niet de kosten van een zadelmaker, die viel mij tegen

Edit: even foto toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 19-11-15 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:32

Even off-topic, sorry, maar kunnen jullie mijn link zien? Bij mij doet hij het niet..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:36

Een lange rug is ideaal maar een hoge en lange schoft is moeilijker. Veel zadels geven achteraan de schoft te weinig ruimte.
Bij mijn paard met zon rug past kn symphonie en heb nu een msfc.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:46

Kan het helaas niet zien Eline, krijg een foutmelding. Staat ie nog op de site van Epplejeck? Dan kan ik hem zelf even opzoeken. Wat was de volledige naam?
€250 is een erg leuk prijsje :j

Dat is inderdaad ook een probleem dat ik zie bij paris, rensju. Er valt ook weinig in de kamer te trekken als ik het dekje omhoog trek. Vandaar dat een teruggesneden boom me wel wat lijkt. Deze van Prestige is dat ook wel ietsjes, maar niet genoeg dus.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:18

Zwartvosje schreef:
Kan het helaas niet zien Eline, krijg een foutmelding. Staat ie nog op de site van Epplejeck? Dan kan ik hem zelf even opzoeken. Wat was de volledige naam?
€250 is een erg leuk prijsje :j

Dat is inderdaad ook een probleem dat ik zie bij paris, rensju. Er valt ook weinig in de kamer te trekken als ik het dekje omhoog trek. Vandaar dat een teruggesneden boom me wel wat lijkt. Deze van Prestige is dat ook wel ietsjes, maar niet genoeg dus.

Ik geloof dat hij nu 400,- oid is. Ik heb hen in dressuur en spring. Beide Teruggesneden kamer en ruime tussenkamer. Ga ze nu even beide opzoeken.

Edit: gevonden!
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _4148.html
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _4149.html

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:50

Teruggesneden boom is natuurlijk niet een toverwoord, hoogte tussen de kussens (hoge kamer). Zou ik me meer op concentreren.

Ik ben benieuwd wat voor zadel het wordt.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:53

Dat is een goede van je Jimbo. Ga ik onthouden!

De barato denk ik niet dat t m wordt, ik lees daar wisselende verhalen over..