Just_Sannee schreef:Even snel antwoord vanaf telefoon, zadel op m'n pony, dit is na het rijden, met nog m'n vorige singel:
[ [url=m/s8eaM7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar zit voor een pommel in! Die is te breed! Boomloos betekent dat er geen hout in zit. Voor de stevigheid zit er wel degelijk een hard drukkend ding in: Een boombeugel. Als je die laat aanpassen los je het probleem op. Ik verwacht dat zadelmakers zich verkijken op de breedte van je pony. Ik voorzie regelmatig Hafjes, Fjorden en Tinkers van zadels. Allemaal denken ze dat ze een breed beestje hebben, maar ik heb er ook vaak tussen met smallere bouw. Deze Haf is ook wat 'moderner' en dus ranker gebouwd. Helaas vind ik die barefoot zadels geen fijne oplossing voor de bredere paarden. Die pommel drukt behoorlijk in hun ruggen.
Ik heb zelf 'gewone' Engelse zadels die veel meer comfort geven aan de paarden. Mijn eigen brede holle Anda heeft zelfs een passend zadel en dat voor een heel nette prijs. En tja, eerlijk toegegeven: Ik heb bekkeninstabiliteit. Ik kan echt niet zitten op zo'n pannelap. Ik heb het geprobeerd. Succes, hopelijk ben je snel geholpen.
Ik zie al dat het er 2 zijn.
Voor jullie allebei is er een oplossing. 
Je ziet het ook al aan de singel dat hij te breed is. Bij een goed passend zadel ligt de singel recht onder de stoten. Dit zadel wordt naar voren getrokken door de singel, omdat hij voor te dicht op de schoft ligt.