De zoektocht naar de perfecte sidepull...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:34

Anoniem

Re: De zoektocht naar de perfecte sidepull...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:41

Wat misschien ook fijn is om te weten: Bij de nieuwe Micklem (Multi II, bijna overal te koop nu) is dat betreffende leertje extra verstevigd :)

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:49

Duality schreef:
Zo hier komt mijn bijlees aan hoor! Ik ga even op iedereen in!

Milord schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken voor een bloemhack. Die kan je zelf per situatie instellen van normale sidepull tot een lichte of zelfs scherpe inwerking met de hack.
Goedhard.nl heeft de Marylot bloem hackamores. En werkt met biothane wat superstevig is.

De bloemhack heb ik dus al vaker naar zitten kijken, maar ik zou er dan graag eentje zonder de extra ring willen, dus 6 ipv 7 rings, en die zijn bijna nergens te verkrijgen. Want die extra ring ga ik dus ook niet gebruiken want dat vind ik helemaal niet nodig. Dus mocht iemand daar een goede tip voor hebben!

Biothane is niet zo mijn dingetje, heb liever leer.

In de site die ik opgaf van www.Goedhard.nl kan je die bloemen, ook met 6 ringen, dus los kopen. Op andere sites kan je ook kijken voor glucksrad of sterhack. Kan nu even niet op de sites komen. Als het me weer te binnen schiet zal ik het nog even hier neer zetten.

Edit: op deze site (art of riding) kan je er verschillende los kopen waaronder de ster hack en centre hack, beide als sidepull in te stellen. http://www.artofriding.nl/nl/hackamore_scharen
De bloem hebben ze helaas alleen met extra ring maar die kan je dus bij Goedhard.nl wel los bestellen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 20:19

Olina schreef:
Wat misschien ook fijn is om te weten: Bij de nieuwe Micklem (Multi II, bijna overal te koop nu) is dat betreffende leertje extra verstevigd :)

Ik heb helaas de oude versie :(
En om nou precies hetzelfde hoofdstel nog een keer te kopen vind ik zelf een beetje zonde!

Oh fijn om te weten dat ze daar die bloemhack dus wel hebben, dan even kijken voor een fijne neusriem erbij nog hahaha maar die zijn ook zo moeilijk on ponymaat te vinden die hack neusriemen :')

The search continues ben heel blij met al jullie input!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:23

Ik heb mijn kieffer sidepull eventueel te koop mocht je interesse hebben.

De oude micklems knappen wel eens, laatst nog iemand in het topic anatomische hoofdstellen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:34

Zit er geen garantie op de micklem? Zo ja, poging tot kijken of je de nieuwe versie kan krijgen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:35

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:17

In mijn zoektocht naar hackamore scharen heb ik de bloem ook van dichtbij gezien en die vond ik erg groot voor een ponyhoofd. Ik wilde die ook het liefst, maar nadat ik ze in het echt zag zijn die het toch niet geworden. Ik heb andere kleine schaartjes gevonden, maar daar heb je niks aan als je een sidepull zoekt. Ik weet niet of er per merk nog verschil zit kwam maat, maar de bloem die ik in handen heb gehad was van fra en echt niet een maat voor ponyhoofd.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:36

Tyrcanol schreef:
Lastig he. Ik heb ook de micklem en daar niet vol vertrouwen in.

Heb er ooit eentje laten maken en die gebruiken we inmiddels al jaaaaren.

[ Afbeelding ]

Al moet ik zeggen dat die van FRA me ook wel fijn lijkt.

Is ie ook *\o/* schuift niet en blijft goed :) :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:08

Cemlys schreef:
Ik heb mijn kieffer sidepull eventueel te koop mocht je interesse hebben.

De oude micklems knappen wel eens, laatst nog iemand in het topic anatomische hoofdstellen

Is het maatje pony? Misschien heb in dan wel interese :)

viola schreef:
In mijn zoektocht naar hackamore scharen heb ik de bloem ook van dichtbij gezien en die vond ik erg groot voor een ponyhoofd. Ik wilde die ook het liefst, maar nadat ik ze in het echt zag zijn die het toch niet geworden. Ik heb andere kleine schaartjes gevonden, maar daar heb je niks aan als je een sidepull zoekt. Ik weet niet of er per merk nog verschil zit kwam maat, maar de bloem die ik in handen heb gehad was van fra en echt niet een maat voor ponyhoofd.

Oh goed om te weten, om wat voor een pony ging het bij jou? Bij mij om een D pony die net buiten de cob maat valt.

HorseTopShop schreef:
Is de FRA Flandy niet wat voor je?
http://www.horsetopshop.com/FRA-Flandy-side-pull

[ Afbeelding ]

Ik vind hem wel erg lomp eerlijk gezegd :o de neusriem en de rest is perfect maar die extra ring en verbreding op de zijkant vind ik erg lelijk.. helaas hahaha. Is een beetje te massief voor t ponykoppie haha ( is hij er überhaupt in maat pony?)

Air schreef:
Zit er geen garantie op de micklem? Zo ja, poging tot kijken of je de nieuwe versie kan krijgen?

Geen idee heb hem ook al 2 jaar dus denk niet dat dat nog van toepassing op mij is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:11

Het is een maatje cob, ik had hem op mn d pony?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:17

C pony met redelijk groot hoofd, zal denk ongeveer op hetzelfde neer komen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:12

Myrthe2003 schreef:
Tyrcanol schreef:

[ Afbeelding ]

Hoe groot is jouw poown en heb je een foto? :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:02

viola schreef:
C pony met redelijk groot hoofd, zal denk ongeveer op hetzelfde neer komen.

Zou je me een PB kunnen sturen met de vraagprijs??

Ben nu echt maar Amerikaanse en Duitse sites aan het afsnuffelen, misschien hebben die iets wat ik zoek!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:17

Per mi cavallo heeft inderdaad niet de meest luxe uitstraling, maar kwaliteit van het leer is echt geweldig. Heel soepel en zacht, maar wel stevig.
Neusriem is wat breed, maar op mijn welshje met hoofdstelmaat shet was het ook nog te doen.
Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:53

Dat zou in principe een fijn hoofdstel zijn, heb ik ook al naar gekeken (zie eerdere reacties) maar die neusriem vind ik gewoon echt te groot en te lomp :o :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:16

Wat ik heb gedaan is mijn oude hoofdstel ombouwen. Heb hem nog maar 1 keer gebruikt (voor Werken aan de hand) maar ben er tot nu toe erg blij mee!
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een nylon kaptoom, maar die vind ik echt veel te lomp en zwaar op de neus.

Edit: dit kan je natuurlijk niet gebruiken als sidepull _O- , iets te snel geplaatst. O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:41

Die kieffer ziet er wel goed uit.
Ik heb nu een barefoot physio contour met sidepull neusje in de kleine maat ,maar blijkbaar heb ik een ijslander met een heeeeeeel beschaafd hoofd.
Ik heb op 1 onderdeel na alles op het kleinst staan en nog is het eigenlijk net iets ruim :+

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:31

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:37

Ik heb inmiddels al ontzettend veel side-pulls geprobeerd. De verschillende side-pulls van barefoot hebben bijna allemaal een ronde neusriem. Ik vind dat zelf niet fijn liggen op mijn paard. Zeker niet als ze een keer nat zijn geweest. Dan worden ze knetterhard en gaan ze schuren. Ik ben zelf fan van platte neusriemen. Momenteel heb ik de side-pull western style van equiplay. Omdat ik zelf meer western gericht ben. Maar het hoofdstel van f.r.a. (Flandy) is ook erg fijn. Ik zelf vind het extra riempje onder de kin wel fijn. Dat houd alles wat meer op z'n plaats.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 14:49

Minx2000 schreef:
Ik heb inmiddels al ontzettend veel side-pulls geprobeerd. De verschillende side-pulls van barefoot hebben bijna allemaal een ronde neusriem. Ik vind dat zelf niet fijn liggen op mijn paard. Zeker niet als ze een keer nat zijn geweest. Dan worden ze knetterhard en gaan ze schuren. Ik ben zelf fan van platte neusriemen. Momenteel heb ik de side-pull western style van equiplay. Omdat ik zelf meer western gericht ben. Maar het hoofdstel van f.r.a. (Flandy) is ook erg fijn. Ik zelf vind het extra riempje onder de kin wel fijn. Dat houd alles wat meer op z'n plaats.

Ja dat ronde ben ik ook niet zo'n fan van. Heb overigens niet gezegd dat ik dat riempje niet wil die wil ik juist! Maar op die foto hierboven is t bakstuk nogal lomp en breed em groot met die ring daar dat is wat me toch dan weer tegenstaat aan het hoofdstel. Extra kinriempje vind il absoluut een must want ik wil een stabiele ligging!

Ik ga even die van equiplay bekijken!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:06

Die van equiplay ga ik ook onthouden voor mijn jonkie, die is gaaf!
Even off topic, er was toch ooit een algemeen bitloostopic? Ik kan hem niet vinden en ben erg benieuwd naar de verschillende ervaringen

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 15:17

StormMilagro schreef:
Die van equiplay ga ik ook onthouden voor mijn jonkie, die is gaaf!
Even off topic, er was toch ooit een algemeen bitloostopic? Ik kan hem niet vinden en ben erg benieuwd naar de verschillende ervaringen

Ja klopt ik weet alleen niet precies wat het ook alweer was.

Maar ik dacht voor dit specifieke open ik een apart topic want dit is voor mij de fijnste bitloze manier en daar loopt alles door elkaar haha

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 16:35

Ohh ik heb die van equiplay even bekeken en die valt toch wel erg in de smaak! Misschien ga ik die wel aanschaffen! Shuift de neusriem niet? En blijft het bakstuk bij de ogen vandaan?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:36

[uote="Tyrcanol"]
Myrthe2003 schreef:
Tyrcanol schreef:

[ Afbeelding ]

http://i968.photobucket.com/albums/ae16 ... M_5163.jpg

ik heb hem gebruikt voor een shetlander een dartmoor en een c pony (hij was maat pony) naar een foto zal ik even kijken!

Hoe groot is jouw poown en heb je een foto? :)[/quote]