Ik heb nog een flexible Gaith zadel. Ook semi boomloos. Erg geliefd in Belgie en Finland. Beter dan Hidalgo zegt men. Hij is een half jaar gebruikt. Ziet er nog uit als nieuw. Als iemand nog een leuke 2e hands zoekt?
Zelf kan ik er niet mee rijden ivm instabiel bekken. Ik heb meer steun nodig voor mezelf.
Anoniem
Geplaatst: 09-12-15 21:48
Als je ook inruilt ben ik zeker geintereseerd, zou je mij meer info in een PB kunnen doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Ben je de Baloun Flexisaddles al tegen gekomen op je zoektocht? Ziet er heel veelbelovend uit! Er zijn alleen amper ervaringen te vinden in Nl. Pmarena van Bokt heeft er 1 gehad en die was erg lovend over.
Anoniem
Geplaatst: 22-12-15 13:17
Mijn merrie kan inmiddels weer een beetje rijden, dus de zadelzoektocht gaat weer verder. Baloun was ik nog niet tegen gekomen, kan er op hun site echter geen prijzen van vinden en het ligt ook niet bepaald naast de deur.
Zijn er ook ervaringen met Hidalgo zadels? Of de flexible inspiration? De gaith kan ik verder ook niet vinden, is daar ook een site van met meer informatie?
Flexible Inspiration hier. Is wel echt een dressuurzadel, maar het zit goddelijk! Heerlijk breed kanaal met redelijk korte kussens. Je bedoelt trouwens Gaited. Als je googlet op Flexible saddles, dan kom je uit bij de homepage van de zadel maker, maar ook van verschillende leveranciers in Nederland en België.
Ik heb hidalgo gehad en nu de Flexible Inspiration. Ben zo blij met de Inspiration! Ligt goed op elk paard waar ik hem op gehad heb en het zit ook nog eens echt geweldig! De hidalgo was naar mijn idee wat stugger (was niet flexibel genoeg voor paard dat ik nu heb) deze zijn daardoor meer geschikt voor paarden met een rechtere (geen weke) rug. Verder altijd helemaal blij geweest met de hidalgo. die baloun zadels zijn rond de 2000.- volgens de site.
Ik heb van het weekend een Flexible Inspiration geprobeerd, maar vind hem erg breed zitten. Het zadel bleef ook niet moit liggen, schoof naar voren. Dat was een 34 cm en dat is eigenlijk ook aan de brede kant voor mij paard. Verder heb ik een Flexee en de Voque van Heather Moffet probeerd. Beide zer interssante zadels, maar voor mijn paard ongeschikt. Die schoven in no time echt maximaal naar voren.
Ik heb nu een Hidalgo Venice om een week te testen en dat beval goed! Het zit prima en blijft hel mooi liggen. Als ik besluit dat ik hiervoor ga, gaan we het zadel verder finetunen met wat kortere kussens, een kleinere zit en evt een heel ander model. Er is veel mogelijk met Hidalgo als het in de basis goed ligt op je paard (en dat is blijkbaar lang niet altijd het geval). Mijn zadelpasser adviseert trouwens wel vooral de duurdere lijn en dan in combinatie met een grandeurpad om drukkingen te voorkomen.
Welke zadelpasser heb jij en wat is een grandeurpad?
Mrijn
Geplaatst: 22-12-15 21:21
Charmaine van de Berg van http://hidalgo-zadel.nl is bij mij geweest. Een grandeurpas is een drukverdelende onderlegger die vaak wordt gebruikt bij boomloze zadels.
Anoniem
Geplaatst: 08-02-16 16:06
Inmiddels zijn wij voor beide paarden geslaagd bij Westeind Ruitersport. Erg goed en fijn geholpen, ik vind het zeker een aanrader voor anderen!
Voor mijn paard was de keuze wat beperkter door de vorm van haar rug, wij zijn uitgekomen op een trekker flexible inspiration. Het paard van mijn vriend heeft echter een veel makkelijkere rug-vorm, op zijn rug paste bijna alles goed! Voor hem is het een Hidalgo venice (geloof ik?) geworden in veelzijdigheids uitvoering.
Ik heb door ziekte helaas nog niet met het zadel kunnen rijden, maar ben desondanks toch erg blij met onze keuzes!
Anoniem
Geplaatst: 22-12-16 14:59
Helaas waren de zadels die wij gekocht hadden bij Westeind ruitersport toch niet goed/ geschikt voor onze paarden. Het Hidalgo zadel kon ze niet tijdig leveren dus dat werd een zadel van haar eigen merk. Het Westeind zadel van haar eigen merk was vervolgens zo scheef als maar kon, en ondanks dat ze het al terug had gehad om ons een recht zadel te leveren kregen wij in november pas het zelfde scheve zadel nog steeds scheef terug. Zelf vond ze het zadel echter wel recht.. En mijn paard toonde onder het flexible inspiration zadel erg veel verzet, dus ook dat zadel is bij een second opinion niet goed voor mijn paard gebleken/ bevonden.
Met veel gedoe, en bemiddeling van de VZTD, heb ik uiteindelijk de koop ongedaan kunnen maken en mijn verlies genomen. Maar zo positief als ik over haar was, zo negatief ben ik nu, helaas door eigen ervaring, geworden.