Nieuw bruin hoofdstel, olien zonder olie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:24

Lara_Silver schreef:
Volgens mij vraag de ts toch echt naar tips om te zorgen dat het juist niet kleurt...

Wat ik eigenlijk ermee bedoelde te zeggen is dat donkerbruin leer bij mij gewoon donkerbruin blijft. Het ligt vooral aan de kleur van het hoofdstel, of het kleurt door olie.

Kan trouwens ook best zo zijn dat het hoofdstel geverfd is. Dan kleurt het sowieso niet door vet of olie.

Lara_Silver

Re: Nieuw bruin hoofdstel, olien zonder olie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:29

In ieder geval krijg je leer dat te donker geworden is door olie niet meer terug, dus ik kan me best voorstellen dat ze raad vraagt om het te voorkomen. Welke kleur het was, en hoe het leer bewerkt was is irrelevant als het door een behandeling met olie te donker is geworden. En dat risico heb je met olie altijd is mijn ervaring, vandaar dat ik nu balsem gebruik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:38

Bij is een stug cognac hoofdstel heel soepel geworden na een kort oliebadje, maar helaas was het hoofdstel daarna donkerbruin en kon ik weer een nieuw cognackleurig hoofdstel kopen. :+

Rapide lederdressing moet je er zo vaak op smeren als nodig is om het soepel te krijgen. Dat is afhankelijk van het leer... Maar bij mij is er nog nooit iets door verkleurd en het leer voelt prettig aan. Niet zo smerig als met olie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:54

Ook hier hamanol van stubben
Heb ruim 6 jaar met dit tuig gedaan en niets verkleurd en als vrijwel nieuw kunnen verkopen.
1 jaar oud
Afbeelding
3 jaar verder
Afbeelding