"stirrup turners" voor normale beugelriemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: "stirrup turners" voor normale beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:15

Das handig! Ik had Safestyle beugels en die zijn van zichzelf gedraaid, die rijden ook fijn en veilig. Maar dit is ook een goeie :)*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 08:52

Wat Billy zegt, ik doe 't om m'n stukke knie te ontlasten, alles wat minder wringt/draait helpt. Dat de riemen plat liggen is ook mooi meegenomen. De beugels zijn Sprenger Bow Balance beugels, dat scheelt ook al heel veel. Heb best wat uitgeprobeerd, maar 't is toch allemaal minder (voor mij, is echt heel persoonlijk). Ik werd hier gisteren met rijden echt heel blij van!

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:32

Oh kijk, zo leer je elke dag weer wat. Ik heb ook snel last van mijn knieën, de volgende keer dat ik ga paardrijden ga ik een slag in de beugelriemen doen, kijken of dat helpt. Bedankt voor de reacties! :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:56

Om deze reden heb ik mijn bow balance ingeruild voor IJslander beugels, ik heb ook dat inderdaad nodig voor mijn knieën. Mocht iemand nog een 'draaioog' vinden hoor ik het graag!! Want ik ben niet zo handig als jou TS :P en ik ben ook een perfectionist en moet ook niks 'lomps' aan mn zadel ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:59

Ik heb losse gpg adapters, die doen dat.
Heb er juist niks aan omdat ik al gedraaide beugels heb :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:10

Waar vind je zulke? Want ik kan op internet alleen deze foto vinden (wat ik dus wil!) maar niet waar ik ze kan kopen, dan kom ik op complete beugels uit.
Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:10

Shirley schreef:
Ik heb losse gpg adapters, die doen dat.
Heb er juist niks aan omdat ik al gedraaide beugels heb :D

Hier dacht ik ook gelijk aan. Losse gpg adapters. Maar dan heb je dubbele vering, misschien iets te veel van het goede.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:11

Je kunt ze ook vastzetten, of zo strak dat ze niet veren...

Ik maak even een foto van de mijne..wacht!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:23

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:30

Zijn ze er ook in het bruin?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:34

Nee, alleen in het zwart...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:45

Shirley schreef:
[ [url=m/6KNACc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZPN3kq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xyWPPU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sodeju, die zijn nog duurder dan de beugels van GPG :oo
Ik heb de pro grip

Waar ik overigens erg tevreden over ben

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:15

Ik bedenk me ineens, wat Margreet heeft gemaakt zijn eigenlijk een soort d-sluitingen/plaatsluitingen (gebruikt bij zeilen.) Zie bv http://www.zeilmakerijschokker.nl/staal ... luitingen/ of http://www.nauticashop.nl/d-sluiting/17 ... 36916.html
Die dingen zijn sterk (laatste heeft een werkbelasting van 500kg.) En ze zouden ook behoorlijk goed bestand moeten zijn tegen trillingen enzo - dat komt aan boord immers ook veel voor.

Enige nadeel dat ik zo zie is dat zelfs bij de plaatsluiting het deel van de 'plaat' vrij smal is, waardoor het zou kunnen schuiven in het beugeloog. (Oh ja, en tweede nadeel is natuurlijk dat je metaal op metaal hebt.)

Zo mooi als die van Margreet zijn ze niet, maar voor mensen die iets dergelijks zoeken, geen 129 euro kwijt willen aan een GPG-adapter en minder handig zijn is het wellicht toch een alternatief.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:19

Ik zag die adapters ook bij de kroo voor 50 euro, maar niet meer leverbaar dus ze gemaild of ze nog te leveren zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:31

De mijne mag je voor die prijs ook wel overnemen, doe er toch niks mee..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:33

Zie pb!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:09

Shadow0 schreef:
Ik bedenk me ineens, wat Margreet heeft gemaakt zijn eigenlijk een soort d-sluitingen/plaatsluitingen (gebruikt bij zeilen.) Zie bv http://www.zeilmakerijschokker.nl/staal ... luitingen/ of http://www.nauticashop.nl/d-sluiting/17 ... 36916.html
Die dingen zijn sterk (laatste heeft een werkbelasting van 500kg.) En ze zouden ook behoorlijk goed bestand moeten zijn tegen trillingen enzo - dat komt aan boord immers ook veel voor.

Enige nadeel dat ik zo zie is dat zelfs bij de plaatsluiting het deel van de 'plaat' vrij smal is, waardoor het zou kunnen schuiven in het beugeloog. (Oh ja, en tweede nadeel is natuurlijk dat je metaal op metaal hebt.)

Zo mooi als die van Margreet zijn ze niet, maar voor mensen die iets dergelijks zoeken, geen 129 euro kwijt willen aan een GPG-adapter en minder handig zijn is het wellicht toch een alternatief.

Ik denk dat je beugels met die metalen versie (die jij hierboven linkt) schuin gaan hangen of steeds verschuiven.
Doordat Margreet nog leer heeft is de gleuf van je beugel opgevuld.
Daarnaast grote kans dat het metaal niet door de gleuf van je beugel past.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 15:43

Zo'n metalen sluiting werkt niet, je beugel centreert niet goed en gaat scheef hangen met de sluiting in de hoek van de sleuf voor je beugelriemen, je hebt echt iets breders nodig. Ik heb 't uitgeprobeerd, maar heb er niet eens mee gereden, zag het bij het opzadelen al mis gaan.

Ik heb m'n zelfgemaakte oplossing nu een tijdje in gebruik en ben er erg tevreden over :j Doet precies wat het moet doen en ziet er ook prima uit, het valt eigenlijk helemaal niet op. Ik heb inmiddels versie 2 gemaakt met een iets korter leertje, een RVS bout en een zelfborgend moertje, niks meer aan doen! Is echt heel erg eenvoudig om te maken!

Als die GPG adapters echt 129 euro kosten: ik lever een setje van mijn adapters voor de helft }>