Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HorseyDude schreef:Ligt het nou aan mij of is paardlief een beetje aan de magere kant?
carika schreef:600 euro voor laarzen maar niet meer dan 400 euro voor het zadel?
Ben ik de enige die de verhouding niet vind kloppen?
Ik zou eerst kijken of je een passend zadel, wat ook nog aan te passen is als je paard groeit, kan vinden voordat je de laarzen gaat bestellen.
edit: Nieuwe laarzen gaan waarschijnlijk ook nog een paar keer langs de bakrand met een jong paard, misschien toch in het begin voor een goedkoper optie kiezen?
Shona_ schreef:Precies wat ik dacht!
daarbij betalen mijn ouders wel mee aan mn laarzen en zoals ik al veel vaker heb gezegd rijd ik dagelijks een ander paard waarmee ik wedstrijden start, die nieuwr laarzen zullen dus dagelijks gebruikt worden dat zadel in het begin ook nog niet...bettyvn schreef:Ik heb altijd zadels van iets meer dan 200 eur die prima pasten gehad(goed gekeurd door de zadelmaker zelf) Tis niet dat mn zadel budget 150eur is![]()
Voor 400eur kan je prachtige 2e hands zadels vinden, evt even laten opvullen en je hebt een fijner zadel als een nieuw zadel van 600 eur.
Kaula schreef:Van Rijs komt geen tweedehands zadel bij je passen aan huis onder de 750,-, dus als dat je plan was valt die af.
Overigens denk ik dat in die prijsklasse beter een zadel op marktplaats kan kopen en die kan laten nakijken door een zadelpasser. Als het echt heel slecht ligt zie je dat meteen en hoef je er ook geen passer bij te halen.
Eerlijk gezegd zou ik ook liever voor paard z'n comfort gaan dan voor eigen comfort. Ook als ze zo jong zijn moet het zadel gewoon goed passen.