Of ik ben blind
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mizora schreef:Ik raad je ook de FRA Dardo aan, hij heeft inderdaad een beetje de rondingen van een zadel, wat dikker/hoger aan de voor- en achterkant. Daarnaast is hij grotendeels suede waardoor je heel stevig zit. Ik heb met de Barefoot-variant (vrijwel dezelfde vorm en hetzelfde materiaal) al heel wat rare stunts uitgezeten, waarbij de 180° draai met 4 benen de in lucht en opzij gesprongen waarschijnlijk wel het duidelijkste de stabiliteit van dat ding aangeeft (dat was dus 1 actie, niet 3).
Ik heb voor de barefoot gekozen omdat ik de oranje letters van de FRA in de bies echt niet mooi vond en liever geen leer onderaan wilde maar helemaal suede. Daarnaast ben ik fan van Barefoot en was het budget minder strict.
Mizora schreef:De barefoot (120€) is duurder dan de Dardo (90€). Dus ik zou even doorsparen of kijken voor een tweedehands. Helaas zijn goede bbp's niet goedkoop.
mooney schreef:Die van best friend gebruiken we op mijn werk. Voor stapritjes van kleine kinderen op Shetjes. Voor licht werk op paarden met weinig schoft zijn ze leuk. Maar zodra je paard een duidelijk aanwezige schoft heeft (die van jou valt daar wel onder) zou ik ze niet aanraden.
Vriendin heeft volgens mij een barefoot met inlages, die is echt heel fijn voor zowel paard als ruiter.
Arantes schreef:Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen maar ik heb deze: http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-Product-6305193/Barefoot-Bare-Back-Pad-(ride-on-pad).html
Omdat ik vaak problemen heb met mijn zadel rijd ik hier vaak mee en het is echt een topding. Hij is na veel gebruik nog steeds mooi en dik en je zit als een huis erop, maar je hebt toch wel het echte zonder zadel gevoel qua balans en geboel. Ook vind ik het fijn dat hij niet strak trekt op de schoft, is stuk fijner voor je paard. Ik heb er wel een dekje onder en een bontje op, maar dat is omdat mijn paard erg rank gebouwd is en niet zoveel vetjes heeft.
Arantes schreef:chantalnadia schreef:Raymond is wel stevig, dus dat komt goed!
Deze had ik idd al gezien, wat is de gemiddelde prijs?
De goedkoopste die ik kan vinden is 89,95. Dan is hij al gezakt want ik heb er toen 120 voor betaalt maar dat is al weer iets van 2 jaar terug.