[WN] Iets bestellen uit USA, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Iets bestellen uit USA, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:29

Kan wel ongeveer kloppen. Bedrag is afhankelijk van kosten zadel+verzending.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:39

Net iets besteld vanuit Canada. Daar wordt blijkbaar wel nog per boot verstuurd, en ik was voor een klein pakketje 15 canadese dollars kwijt, wat zo'n 10 euro is. Dat is dan wel te doen..

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:06

8nnemiek schreef:
Net iets besteld vanuit Canada. Daar wordt blijkbaar wel nog per boot verstuurd, en ik was voor een klein pakketje 15 canadese dollars kwijt, wat zo'n 10 euro is. Dat is dan wel te doen..

Dat is inderdaad vrij weinig! Jammer dat ze vanuit de USA niet meer per boor verzenden :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:02

Over het algemeen is Canada per vliegtuig nog duurder dan vanuit de VS.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:14

Hier van alles en nog wat uit het buitenland laten komen, maar dat is ook wel een aantal keren goed mis gelopen!
1 pakket was volledig kwijt geraakt, totdat ik een prive bericht van een dame uit Amsterdam ontving.
''Je pakket is hier een tijdje geleden bezorgd, wil je dat ik hem naar je toe zend of kom je hem halen?''
De inhoud was best kostbaar en om het pakket niet weer uit het oog te verliezen maar gaan halen...

Heb zelf nog nooit invoerkosten moeten betalen. Maat van mij wel, was uiteindelijk duurder uit als dat hij het hier gekocht had.
Dus pas erop. Als je het in Europa kunt bestellen, doe het dan.
Kun je het hier echt niet krijgen, en je wilt het persee, zul je de gok moeten wagen of niet.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 19:24

jorika1986 schreef:
Hier van alles en nog wat uit het buitenland laten komen, maar dat is ook wel een aantal keren goed mis gelopen!
1 pakket was volledig kwijt geraakt, totdat ik een prive bericht van een dame uit Amsterdam ontving.
''Je pakket is hier een tijdje geleden bezorgd, wil je dat ik hem naar je toe zend of kom je hem halen?''
De inhoud was best kostbaar en om het pakket niet weer uit het oog te verliezen maar gaan halen...

Heb zelf nog nooit invoerkosten moeten betalen. Maat van mij wel, was uiteindelijk duurder uit als dat hij het hier gekocht had.
Kun je het hier echt niet krijgen, en je wilt het persee, zul je de gok moeten wagen of niet.

Ik zal goed kijken naar de schade vergoeding, en voor als het pakketje kwijt raakt.
In Europa kan ik dit type niet vinden, dus ga er goed of nadenken of ik de gok wil wagen...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:21

Metaxa schreef:
jorika1986 schreef:

Ik zal goed kijken naar de schade vergoeding, en voor als het pakketje kwijt raakt.
In Europa kan ik dit type niet vinden, dus ga er goed of nadenken of ik de gok wil wagen...

daarom met paypal betalen en via ebay, die bemiddelen met verkoper en als je er niet uitkomt vergoeden hun het

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:23

Metaxa schreef:

Misschien Arthur een mailtje met foto sturen? Zou zomaar kunnen dat hij ze heeft liggen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:29

cissy schreef:
Metaxa schreef:

Misschien Arthur een mailtje met foto sturen? Zou zomaar kunnen dat hij ze heeft liggen.

Bij Arthur wel een soortgelijke zien liggen, dus als het te duur uitvalt neem ik die (die is 70 euro)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:05

Ik laat heel vaak iets uit Amerika komen gaat eigenlijk altijd goed. Met bedrijven die iets versturen via fedexx of ups.

Nu heb ik voor het eerst een probleem maar wel via usps. En daar blijken heel vaak problemen mee te zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:08

Laat ik daar nou nooit problemen mee gehad hebben :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:08

Toevallig wilde ik hier een vraag over stellen hoe het zit met douane kosten.. Dus de invoer rechten? Weet iemand vanaf welk bedrag dat gaat? Of ligt dat aan de spullen die je besteld? Ik weet het alleen bedrijfsmatig(scheepvaart) maar dat werkt heel anders dan particulier..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:13

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:14

vanaf 22 euro ga je erover betalen.

Is allemaal gewoon heel makkelijk op te zoeken.

Tot noch toe eigenlijk ook met usps nooit problemen alleen wat langere levertijd. Wel altijd de ramp met aan de deur betalen van de invoer kosten etc. Fedex en ups regelen het anders en krijg je keurig een factuur. Daarbij rijden ze langs de douane met de pakjes en gaat dat proces zoveel sneller ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:18

USPS -invoer handelt nu ook Post.nl af, dus met de douane zelf heb je verder niets te maken.
Je betaald idd aan de deur, maar USPS veel goedkoper dan de andere carriers.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:28

DubbelDun schreef:
USPS -invoer handelt nu ook http://Post.nl af, dus met de douane zelf heb je verder niets te maken.
Je betaald idd aan de deur, maar USPS veel goedkoper dan de andere carriers.

Het depot van post nl is het depot van de douane op schiphol alle pakketten ook die via fedex nl in komen komen daar langs.
Usps priority mail is niet zo heel veel goedkoper dan fed ex
En fed ex laat pakketjes niet in een depot dwalen.
Er gaan echt veel dingen mis pakketten die post nl/tnt in het depot blijven liggen tot inklaring en dat wel 8 weken duren. Fed ex doet dit binnen 3 dagen gegarandeerd :D Ik heb daar persoonlijk altijd wel iets meer voor over. Daarbij is een pakket altijd traceerbaar het blijft onder fedex en wordt niet overgedragen en niet om genummerd etc.

Er zijn al bedrijven in Amerika die standaard fed ex of ups gebruiken en dan betaal je nou 10 dollar meer ofzo en dan heb je een volledig traceerbaar pakket dat binnen 2 weken afgeleverd wordt ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-12-15 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:32

Dat omnummeren is idd een probleem, maar als je het USPS-nummer hebt kunnen ze zo nakijken wat het TPG-nummer geworden is.
Maar zit bij Fedex de invoer/btw er ook al bij ?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:34

DubbelDun schreef:
Dat omnummeren is idd een probleem, maar als je het USPS-nummer hebt kunnen ze zo nakijken wat het TPG-nummer geworden is.
Maar zit bij Fedex de invoer/btw er ook al bij ?

Nee je krijgt de rekening thuis gestuurd.
Ze gaan dus langs het depot http://douane/tnt/post.nl daar worden de pakjes gescand terwijl ze op de karren liggen. Via http://post.nl komen ze in de opslag en worden pas later gescand en ingeklaard. Ze blijven dus in het depot en dat vertraagd gewoon heel erg de situatie, soms doen ze het snel en soms duurt het gewoon wel 8 weken. Soms komt het er wel op aan dat je geen inklaring hoeft te betalen op die manier. Bij fedex betaal je dat altijd omdat ze dus altijd ingescand worden daar ;)

Fed ex rijd er langs ze worden gescand en het invoeren etc doen fed ex zelf ze hebben dus hun eigen manier en ook een eigen depot waar pakketjes even opgeslagen worden. Dan komen ze in nl systeem en wordt het binnen 3 dagen afgeleverd, krijg je nog keurig per mail een berichtje van tijd enzo ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-12-15 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:35

Oke dus het is eigenlijk heel moeilijk te vertellen of je uiteindelijk duurder of goedkoper uit bent als je iets besteld? Op de goede gok dus :$

Het gaat nog niet zo zeer om nu gelijk, maar ik vind dat ze op de Amerikaanse markt veel mooiere spullen en een groter assortiment hebben dan hier qua western spullen... Op zich wel logisch, maar ook wel jammer :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:39

@Nicky91 : maak voor jezelf een berekening wat je kwijt bent hier in de winkel en wat het kost als je het uit de VS laat komen inkl invoer/btw.
valt dat veel goedkoper uit en de langere reistijd is het je waard dan kan je daarvoor kiezen, met als bijkomend voordeel dat je misschien nog goedkoper uit bent omdat het langs de inklaring gaat zonder extra kosten (dat gebeurt niet vaak maar je kunt geluk hebben :D )

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:42

Jaa precies op die manier! Okee Dankjewel!

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:18

speurneusc schreef:
daarom met paypal betalen en via ebay, die bemiddelen met verkoper en als je er niet uitkomt vergoeden hun het

Bij Paypal ligt het risico inderdaad bij de verkoper.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:34

Nicky91 schreef:
Oke dus het is eigenlijk heel moeilijk te vertellen of je uiteindelijk duurder of goedkoper uit bent als je iets besteld? Op de goede gok dus :$

Het gaat nog niet zo zeer om nu gelijk, maar ik vind dat ze op de Amerikaanse markt veel mooiere spullen en een groter assortiment hebben dan hier qua western spullen... Op zich wel logisch, maar ook wel jammer :P

In Amerika hebben ze op veel gebieden meer. Exlusievere producten veelal is het daar goedkoper maar omdat de verzending gewoon erg duur is betaal je vaak het zelfde. Dus ik koop iets omdat ik het graag wil, niet om goedkoper uit te zijn, vaak kom je dan bedrogen uit. Maar als iets in nl niet te krijg is dan is het toch fijn dat de mogelijkheden er zijn om een veilige manier zoals met paypal gewoon te betalen en dan kom je iig in aanmerking voor aankoop bescherming.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:46

Jaa inderdaad, ik heb wel al eens iets gekocht maar dat was een dvd.. die is dus met de post gewoon binnen gekomen hahaha daar heb ik dus ook niks voor hoeven betalen :)

Maar inderdaad! Dankjewel

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:56

ik heb zeer ruime ervaring met kopen daar :D .
voor het goedkope kan je het wel laten.
het leer is duurder geworden, en verzenden ook.
een paar jaar geleden kon je nog weleens een koopje hebben, nu niet meer.
van de week nog iets, wat in een vlop past, makkelijk.
82 $ 8)7
niet dus.
ook glipt er nu nog nauwelijks iets meer door de douane.
het is alleen nog maar leuk, als je echt iets wilt hebben, wat hier niet te koop is..