Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fabster schreef:Homiafortuna schreef:Ik sprak laatst ook iemand en die had een versleten heup. Te jong om al een nieuwe heup te plaatsen, maar zodanig versleten dat ze niet meer paard kon rijden. Zij is naar volle tevredenheid overgestapt op dameszadel.
Dat lijkt me echt doodeng!
Homiafortuna schreef:Ik sprak laatst ook iemand en die had een versleten heup. Te jong om al een nieuwe heup te plaatsen, maar zodanig versleten dat ze niet meer paard kon rijden. Zij is naar volle tevredenheid overgestapt op dameszadel.
MarliesV schreef:Ik heb zelf een extreem brede haflinger en daar een Trekker Luxus op liggen.
Ze heeft boommaat 42 dus qua breedte herken ik je probleem.
Zadel is niet smal maar zit heerlijk. Ook op lange ritten geen centje pijn.
Mocht je in de buurt wonen wil ik best een keer met het zadel bij je langs komen zodat je kan kijken of het wat voor je kan zijn.
Zelf ben ik destijds heel goed geholpen door Esther Groen van Greendistance
Maar goed of dat een oplossing is voor jou weet ik natuurlijk niet omdat ik niet kamp met dezelfde klachten.

Fabster schreef:Die Gost heb ik ook wel eens naar gekeken. Zal inderdaad nog weer eens in verdiepen. Het enige waarom ik twijfel, is dat mijn lieve dame nogal eens plotseling opzij schiet. Van een spaans model kun he bijna niet af vallen. Zo n Gost geeft dan misschien wat weinig steun. Maar mss moet ik het toch eens proberen.
) Rossfechten schreef:Hidalgo zadels zijn semi boomloos toch ?
Zitten bij jou de kussens ook met klittenband vast ?
Misschien kun je iets met de kussens doen onder je zadel ?
lovelance schreef:Ik heb een ghost op mijn brede fjord en ik heb een Ghost op mijn even zo brede Andalusier merrie.
Op mijn merrie heb ik al wat bokkensprongen kunnen uitzitten.
Het zadel zit vrij smal, ik zit er niet minder stevig in dan in mijn dressuurzadel en hij blijft ook goed liggen bij ronde paarden.
Ik zou eens overwegen om een ghost te testen (er is nu net een barok model op de markt ook)
Fabster schreef:Weet je toevallig hoe dat model heet? Ik had al even op Buitenzinnig gekeken. Maar kon er niet echt wijs uit. Mss miet ik zo n zadel eens testen, inderdaad. Kijken of ik er op blijf zitten als mijn meisje weer eens spoken ziet.
MarliesV schreef:Luxus ia inderdaad met losse wrongen .
Je bent niet de enige die het geen fijn zadel vind de eerste keer. Ook ik niet en zelfs mijn instructeur voelde zich een beginner de eerste keer er op haha.
Hopelijk vind je een oplossing.
lovelance schreef:Fabster schreef:Weet je toevallig hoe dat model heet? Ik had al even op Buitenzinnig gekeken. Maar kon er niet echt wijs uit. Mss miet ik zo n zadel eens testen, inderdaad. Kijken of ik er op blijf zitten als mijn meisje weer eens spoken ziet.
http://www.ghosttreelesssaddles.com/gho ... addle.html
Eerste beste link die ik gevonden heb. Buitenzinnig heeft hem wel al binnen ook.
Fionami schreef:Wat ik zei.ik ken je probleem. De adviezen die gegeven worden kloppen. Of hoger op je paard wat rijden instabieler maakt en minder in balans.je wilt natuurlijk dicht bij je paard zitten. Wij zouden dan zelf breed moeten gaan zitten. Ik weer zelf ook dat dit geen optie is.
Ik ben ook bezig met de zoektocht. Ben zelf nu aan het kijken voor een kent en masters.
Misschien kunnen wij elkaar op de hoogte houden want ook ik ben zoekende?!